Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia odhodila část kamufláže, nafotili ji zvenčí i zevnitř
11.9.2019 | Petr Prokopec
Čtvrtá generace českého bestselleru již není potažena krycí fólií od podlahy po střechu a odhaluje více ze svého konečného vzhledu. Přesto se její polepy stále snaží obecenstvo mást.
Škoda se sice na aktuálně probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu chlubí elektrifikovanými modely Citigo iV a Superb iV, tou nejstěžejnější novinkou mladoboleslavské automobilky pro letošní rok je ale Octavia čtvrté generace. Ta bude představena v listopadu, značka tedy premiérou ještě stihne oslavit šedesáté jubileum tohoto modelu. Zároveň se vůz ukáže pouhý měsíc po debutu spřízněného Volkswagenu Golf VIII, který tak nebude mít zrovna velký náskok.
Před pár dny jsme si přitom mohli zcela bez kamufláže prohlédnout inovovanou čelní masku a přední nárazník, nyní můžeme v postupném odhalování pokročit. Špionážním fotografům se povedlo zachytit vývojový prototyp, který se již chlubí menší kamufláží než dosavadní exempláře. Jakkoli je třeba stále počítat s tím, že to, co vidíte na fotkách, není úplně to, co se za dva měsíce na celosvětové premiéře v Česku ukáže. Škoda si totiž s maskováním zkouší hrát, aby zmátla obecenstvo.
Části čelní masky i nárazníku tak zakrývá po obou stranách speciální kryt, trochu jinak budou u produkční verze vypadat i světlomety. Nicméně je jasně patrné, že ty jsou daleko štíhlejší než dosud. A co je jisté, rozdělené budou už jen opticky, nikoli plastovým výliskem. Automobilka navíc příď spustila poněkud dolů, což vozu dodává sportovnější nádech. Zmiňovaná maska je kromě toho užší a širší než nyní, což Octavii pro změnu opticky rozšiřuje. Novinka je mimo to také fakticky delší.
Boční pohled je v případě kombíku výrazně ovlivněn kamufláží v oblasti zadního sloupku. Jeho tvar je zatím nejistý, neboť značka se snaží navodit dojem, že poslední okénko je mnohem menší, než tomu ve skutečnosti bude. Nicméně naše zdroje již dříve potvrdily, že zrovna v této části Octavia vůči třetí generaci projde jen minimální proměnou.
Nejvíce pak zůstává zakryta záď, v jejímž případě stále není jisté, co nakonec můžeme čekat. Nicméně i v tomto případě jsou lampy zakryté a jejich skutečný tvar bude odlišný, zasahovat totiž budou až do víka. Navíc lze předpokládat, že automobilka u vyšších úrovní výbavy nabídne i „divadélko“ s postupným rozsvěcením blinkrů. „Hrb“ pod okenní linií pak nejspíše zmizí a na jeho místo se nastěhuje nápis Škoda, který nahradí tradiční logo.
Kromě zevnějšku se znovu ukázal také interiér, který se sice automobilka taktéž snaží maskovat, ovšem v tomto případě jsou již věci jasnější. Octavia bude totiž inspirována Škodou Scala, po jejímž vzoru nabídne uprostřed palubky rozměrný displej. Výdechy klimatizace se proto přesunou až pod něj, minimalizován bude také počet ovládacích tlačítek. I z toho důvodu, že značka počítá s virtuálním přístrojovým štítem, jakkoli není jisté, zda i v základu.
Povšimnout si můžeme také chybějícího madla ruční brzdy, místo toho dorazí ta elektronická parkovací. „Uklizeněji” tak bude vypadat i středový tunel. Vše je samozřejmě záměr, neboť Scala do značné míry nepřebírá jen roli předchozí Škody Rapid, ale částečně zaskočí i na třetí generaci Octavia. Ta čtvrtá se totiž posune o trochu výše, a to nikoli jen venkovními rozměry, vnitřním prostorem či kvalitou materiálů, ale také cenou. Na detaily v tomto ohledu si ale nejspíše budeme muset počkat až do příštího roku.
Škoda u prototypů nové Octavie nahradila krycí fólii pouze několika kryty a fóliemi v barvě karoserie. Mnohem více je tak patrné, co nakonec bude odhaleno v listopadu
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva