Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia odhalila své ceny, u Audi se neinspirovala jen designem
28.11.2019 | Petr Prokopec
Už když se dosavadní Octavia Combi doprodávala za ceny startující vysoko nad hranicí 500 tisíc Kč, tušili jsme, že ta nová bude začínat vysoko. Základní cenovka 636 900 Kč je ale překvapením.
Nová Škoda Octavia pozitivně překvapila velkou spoustu lidí, včetně odpůrců mladoboleslavské automobilky. Stojí za tím především design, který sice není až tak úplně originální a zvenčí připomíná modely Audi, uvnitř Mercedesy, nicméně to je faktor, který může leckdo vnímat i jako pozitivum. Co jako pozitivum nebude vnímat asi nikdo, jsou ceny vozu, které dnes česká značka odhalila. Škoda se totiž u německých souputníků evidentně neinspirovala jen podobou samotného auta, ale také podobou jejich ceníků. O někdejších cifrách spojených s prodejem tohoto modelu tak lze už jen snít.
Ještě než zmíníme částky, za které je čtvrtá generace k dispozici, vrátíme se o pár let do minulosti. Konkrétně na počátek roku 2013, kdy do prodeje vstupovala Octavia třetí generace. K dispozici byla od 334 900 Kč, za což jste dostali liftback s přeplňovanou jedna-dvojkou a výbavou Active. Nyní se ovšem píše závěr roku 2019 a Octavia čtvrté generace startuje na 456 900 Kč, tedy o více než sto tisíc dráže. Znovu jde o liftback, počítat už lze ale jen s litrovým tříválcem. To možná ještě nezní tak hrozivě, jenže základní model reálně dorazí do nabídky až na přelomu března a dubna příštího roku.
V tuto chvíli je možné sáhnout pouze po kombíku, který je navíc aktuálně k dispozici pouze s 1,5litrovým benzinovým motorem nebo s dvoulitrovým turbodieselem. Tento agregát je pak možné spárovat s manuálem i automatem, zatímco u jednotky TSI je k mání pouze trojice pedálů a ruční řazení. V rámci výkonů tu pak máme 116 nebo 150 koní.
Nyní si pro jistotu sedněte, přicházíme totiž na onu inspiraci čtyřmi kruhy. Octavia Combi totiž startuje na částce 636 900 Kč, což je opravdu neskutečná palba, nic levnějšího v tuto chvíli nekoupíte. Je sice hezké, že je u toho oněch 150 koní a výbava zahrnující mimo jiné 16palcová litá kola, automatickou klimatizaci, audio systém Swing s 8palcovým displejem či kůží obšitý volant, úroveň Ambition ale není nic mimořádného, u nás to zřejmě bude i do budoucna úplný základ.
Ceny moderních aut tedy začínají letět nahoru neskutečným způsobem, neboť za cenu současného základu bylo ještě před 6 léty možné pořídit vrcholný model RS ve slušné základní výbavě. A ještě vám 17 tisíc Kč zbylo. To je ohromná změna, na které má jistě svůj podíl i přechod na elektromobilitu. Automobilky nyní potřebují každou korunu na investice do něčeho, co lidé nekupují a zákazníky tradičních aut ždímají, jak mohou. Přesto to pro ně jistě nebude snadné, neboť riskují odchod zákazníků směrem k ojetinám. Koneckonců, za oněch zhruba 640 tisíc korun lze dnes pořídit Audi A4 Avant z roku 2018 s motorem 2,0 TDI a pouhými 25 tisíci najetými kilometry a mnohdy i léty záruky před sebou.
Bude tedy vskutku zajímavé sledovat, jakým způsobem se budou vyvíjet registrace. Budoucnost ale předjímat nebudeme, místo toho jen dodáme, že dieselová verze se 116 koňmi a manuálem je k mání od stejných 636 900 Kč jako ta benzinová. Provedení se 150 koňmi a sedmistupňovým DSG pak startuje na 731 900 Kč.
Dosud přitom byla řeč pouze o výbavovém stupni Ambition, k mání je však ještě úroveň Style. V té chvíli je třeba počítat u benzinového modelu a slabšího dieselu s cenou 687 900 Kč, zatímco výkonnější varianta s automatem vychází na 782 900 Kč. Velikost kol se přitom pokaždé navýší na 17 palců, zatímco středovou konzoli již ozdobí multimédia Columbus s 10palcovou obrazovkou. Čalounění však stále zůstane u látky.
Lze už jen dodat, že pro obě úrovně jsou k dispozici zvýhodněné pakety, stejně jako rozsáhlá doplňková výbava. Finální cenu tak snadno můžete vyroubovat i na milion korun, zvláště pokud sáhnete po ergonomických sedadlech za 68 800 Kč. Přesvědčit se o tom ostatně můžete sami při pohledu do oficiálního ceníku (PDF 675 kB), který lze stáhnout z oficiálního webu mladoboleslavské značky.
Nová Škoda Octavia se inspirovala u Audi nejen designem, ale i cenami. Kombík je tak na českém trhu aktuálně k mání od 636 900 Kč, to je dráže než na kolik před 6 léty vyšlo vrcholné RS s lepší výbavou
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 3 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 34 minutami - Jaguar poprvé ukázal své přelomové auto a fanoušci běsní. Šéfdesignér přísahá, že vedení nejede na drogách
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 3 hodinami - Potvrzeno: Nejnovější Mercedes skutečně dostal motory z Číny, žádné jiné. A další novinky na tom budou stejně
před 5 hodinami - Ford v Evropě propustí 14 procent všech zaměstnanců, sázka na mrtvého koně se mu vrací i s úroky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva