Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia IV nafocena zblízka, kombík dál zkouší mást „hrbem” na zádech
4.6.2019 | Petr Prokopec
Začíná být stále více jasné, že mladoboleslavská automobilka odvedla při utajení vzhledu svého bestselleru skvělou práci. To, co vidíte ve formě prototypu, do showroomů tak úplně nedorazí.
Možná bychom se měli modlit za to, aby Škoda co nejrychleji představila čtvrtou generaci svého bestselleru. Jinak existuje velká pravděpodobnost, že se s mladoboleslavským strojem na peníze budeme setkávat skoro dennodenně po několik příštích měsíců. Bez zajímavosti přitom není, že automobilka zatím nemá s touto mediální masáží mnoho společného - o veškeré snímky či neoficiální ilustrace se postarali špionážní fotografové či amatérští designéři. To ale ve výsledku jen dokazuje, kterak se Octavia již stala globálním fenoménem a že ji tak skutečně lze považovat za jednu z evropských novinek roku.
Nyní tu máme další várku neoficiálních snímků, tentokráte byly prototypy zachyceny pěkně zblízka. To ale ve výsledku neznamená, že z tvarů čtvrté generace (či dokonce páté, pokud započteme i tu původní z let 1959 až 1971) spatříme záplavu detailů. Škoda se rozhodla povýšit umění maskovat novinky na vyšší úroveň. Vývojové exempláře se tak dočkaly karoserie Superbu s řadou prvků, jež mají odbornou i laickou veřejnost zmást. Pokud vás tedy lákal „hrb“ na zádi kombíku, rozhodně s ním nepočítejte.
Právě naopak začíná být stále jistější, že Octavia i kvůli své oblibě u řady správců vozových parků, jež smýšlí spíše konzervativně než radikálně, vsadí na evoluční design. Zdroje zevnitř automobilky v tomto ohledu dokonce naznačují, že pokud se postavíte na bok vozu a budete koukat dopředu, budete si myslet, že stojíte vedle současného provedení. Výrazný odklon se čeká pouze u zádě, kde se spodní linie zadního okna zásadně přiblíží k hraně zavazadelníku. Octavia tak bude ještě více působit jako liftback než sedan.
S ohledem na nárůst rozměrů se počítá s větším prostorem pro cestující i jejich zavazadla. Vůz i díky tomu dost možná plně legitimně zamíří mezi střední třídu, čemuž se ostatně Škoda rozhodla přizpůsobit kabinu jako celek. Kromě více místa tak dorazí i lepší odhlučnění či kvalitnější materiály. Očekávat pak ostatně lze i navýšení konektivity, tedy nejenom příchod moderního multimediálního systému, který bude možné spárovat u vyšších úrovní výbavy s digitálním přístrojovým štítem.
Pod kapotu se pak nastěhují již důvěrně známé koncernové motory, tedy jak tříválec 1,0 TSI, tak i čtyřválce 1,5 TSI a 2,0 TSI. Jsme zvědavi, zda polovina registrací bude i nadále spojována s diesely, neboť vůči těmto jednotkám velká část Evropy v současné době brojí. Pro automobilky jsou však stále důležitější, hlavně kvůli nízkým emisím CO2. Škoda navíc použije novou evoluční verzi agregátu, která by již neměla být čistá pouze v laboratořích, ale rovněž v reálném světě.
Na další informace si budeme muset počkat, asi to ale nebude trvat dlouho. Aktuálně tak jen dodáme, že stejně jako dosud bude možné vybrané motory spárovat s pohonem všech kol a automatem DSG. U základních modelů ale lze čekat pouze hnanou přední nápravu, jíž bude roztáčet manuální převodovka.
Prototyp Škody Octavia čtvrté generace byl zachycen pěkně zblízka. Nicméně i tyto snímky klamou tělem, reálně novinka nebude tak radikálně odlišná od současného provedení
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před hodinou - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 3 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 4 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 6 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.25. 13:52 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 13:51 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova