Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Fabia se rýsuje, oproti té současné půjde o úplně jiné auto
9.10.2020 | Petr Prokopec
Zatímco doposavad kráčela Fabia spíše cestou evoluce, se čtvrtou generací přijde menší revoluce. Přepřáhne na úplně novou platformu a přidá design, který se tomu dnešnímu nepodobá.
Třetí generace Škody Fabia přišla na trh v roce 2014. Jako taková by tedy ještě neměla úplně na kahánku, nicméně i přesto si mladoboleslavská automobilka s vývojem nástupce pospíšila a představit ho hodlá už příští rok. Důvod je jasný - stávající Fabia totiž na rozdíl od svých koncernových sourozenců nepoužívá moderní modulární platformu MQB A0, ale zastaralou architekturu PQ26. To ovšem znamená, že pro VW Group je do jisté míry emisním trnem v pozadí, neboť elektrifikace by v jejím případě byla náročná.
Neznamená to samozřejmě, že by nová Fabia kráčela třeba ve šlépějích Peugeotu 208 a Opelu Corsa, jejichž nejnovější generace dorazily nejen se spalovacími motory, ale také s ryze elektrickou jednotkou. Na něco takového můžeme u koncernu prozatím zapomenout, dle šéfa VW Group Herberta Diesse totiž platforma MEB uzpůsobená malým vozům s alternativním pohonem nebude k dispozici dříve než v řádu několika let. A i kdyby byla, pro Němce by šlo o prodělečnou záležitost.
Ze stejného důvodu chystaná Fabia nejspíše nedostane ani plug-in hybridní ústrojí, které by bylo příliš nákladné na vývoj i výrobu, a tedy i pro zákazníky. Na mild-hybridizaci ale dojde, zvláště když vůz bude pohánět už jen benzinovým litrovým tříválcem či benzinovým 1,5litrovým čtyřválcem. S diesely jsme se rozloučili již v rámci předloňského faceliftu, přičemž díky stále vyšší ceně anti-emisních systémů je jisté, že zrovna do tohoto modelu se nevrátí.
Od techniky se můžeme přesunout k vzhledu, který se na nových ilustracích pokusil zachytit designér Kleber Silva. Ten dodal Škodě Fabia prvky modelů Scala a Octavia IV, které se mají objevit i na skutečném voze. Je přitom třeba zmínit, že vzpřímenější čelní maska vozu sluší a dělá jej poněkud noblesnějším. Do jisté míry nám tak připomíná již zmíněný Peugeot, jen bez onoho podivného vertikálního šrámu. Záď je nicméně oproti francouzskému hatchbacku mnohem konzervativnější.
Škoda přitom již poslala vývojové exempláře za testy na běžné silnice, prozatím však tyto vozy nosí pouze upravenou karoserii současného Volkswagenu Polo. Ve srovnání s ním by však finální český vůz měl disponovat větším rozvorem, načež by nová Fabia nabídla ze všech koncernových sourozenců také největší praktičnost. To je podstatné i proto, že podle poslední informací nakonec nemá dorazit kombík, třebaže dříve Škoda naznačovala opak.
Tím nám ale informační pramen již vyschl, načež jen dodáme, že s novou platformou dorazí i širší rozchod kol. Nová Fabia by tedy neměla nabídnout více místa pro zavazadla či v oblasti kolenou, ale také v případě ramenou. Zda to ale bude stačit na okouzlení publika, které je stále více poblázněno SUV a jim podobným vozům, zjistíme přibližně za rok.


Nová Škoda Fabia dorazí v druhé polovině příštího roku, přičemž prvky modelů Scala či Octavia IV převezme stoprocentně. Ilustrace: Kleber Silva - publikováno se souhlasem autora
Vizuální a vlastně i technické rozdíly oproti stávajícímu provedení budou značné. Foto: Škoda Auto
Zdroje: Kleber Silva@Behance, Motor1
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 10 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva