Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí

Jako blesk z čistého nebe přichází auto, po kterém fanoušci značky Škoda léta marně volali - ostrá Fabia. Je to v podstatě RS, říká si ale Rally2 LE a vyjde pekelně draho. A primárně není určena pro český trh.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí

včera | Petr Prokopec

Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí

/

Foto: Škoda Auto

Jako blesk z čistého nebe přichází auto, po kterém fanoušci značky Škoda léta marně volali - ostrá Fabia. Je to v podstatě RS, říká si ale Rally2 LE a vyjde pekelně draho. A primárně není určena pro český trh.

Škoda se soustavně chlubí tím, že je Fabia Rally2 Evo nejúspěšnějším rallyovým vozem své třídy. Mladoboleslavský hatchback měl v roce 2022 při představení zatím poslední verze na kontě 1 700 vítězství v nižších závodních kategoriích, a to včetně čtyř triumfů na Rallye Monte-Carlo. Kromě toho se zasadil i o šest titulů mistra světa. Je tak vlastně zarážející, že tento úspěch neovlivnil běžnou nabídku značky.

Fabia RS byla totiž naposledy k mání v roce 2014, kdy končila druhá generace. Na rozdíl od předchozího provedení pod přední kapotou netrůnil 1,9litrový turbodiesel, nýbrž benzinová jedna-čtyřka, která produkovala 180 koní výkonu. Jejich přenos na přední kola však dostal na povel výlučně automat. Když k tomu ještě přihodíte poměrně diskutabilní design, neboť druhá generace působila jako úzké a vysoké auto, není divu, že toto provedení zaujalo jen málo a Škoda již do téže řeky nevstoupila.

Nyní tu ale jako blesk z čistého nebe máme zcela novou Fabii RS. Pokud se ovšem začínáte tetelit blahem, musíme vás na chvíli zarazit. Vůz lakovaný zelenou barvou Verde Mamba totiž nedostal do vínku populární dvojici písmen, místo toho se oficiálně jmenuje Fabia Rally2 Limited Edition, což ale jistě nikomu vadit nebude. Trochu horší je to ale již s dostupností, neboť vznikne jen 100 exemplářů. A navíc jsou primárně určené pouze pro španělský trh, což pořízení komplikuje ještě víc.

Máme ale i lepší zprávy. Vůz vznikl na počest úspěchů, jichž v rallye dosáhl José Antonio „Cohete“ Suaréz. Španělské zastoupení se kvůli tomu spojilo s tuningovou společností ABT Sportsline, která zaúřadovala hlavně po stránce mechanické. Podvozek totiž klesnul k zemi o 15 milimetrů, zatímco výkon motoru 1,5 TSI zamířil nahoru. Nově tak jednotka produkuje 190 koní a 290 Nm, tedy o 40 koní i Nm více.

Veškerá síla míří dopředu na 17palcová litá kola OZ Racing WRC, jedinou volbou je ovšem sedmistupňový automat s pádly pod volantem, což zas jednou vypadá jako promarněná příležitost. Po stránce designové pak došlo ještě na příchod střešního spoileru a zadních zástěrek, všudypřítomná jsou pak loga odkazující na tuningovou firmu, rallyový šampionát či samotného jezdce. S těmi je ostatně možné počítat také uvnitř, kde jim společnost dělají sportovní sedadla či volant, zbytek ale zůstává ve standardu.

Za každý exemplář je třeba zaplatit 30 900 Eur (cca 781 tisíc korun), což je na Fabii rána, ale výchozí Fabia 1,5 TSI se 150 koňmi je dnes i u nás k mání od nemalých 559 900 Kč. Pokud si ji pořídíte a následně zamíříte k ABTu, můžete stvořit svou vlastní limitku, přičemž zvýšení výkonu vás vyjde na 999 Eur (25 250 Kč) a upravený podvozek bude jen o málo dražší. Dobrou zprávou pak je, že počítat můžete se zárukou úpravce, a to na 100 tisíc kilometrů.


Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 1 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 01Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 2 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 02Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 3 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 03Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 4 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 04Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 5 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 05Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 6 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 06Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 7 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 07Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 8 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 08Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 9 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 09Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 10 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 10Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 11 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 11Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 12 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 12Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 13 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 13Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 14 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 14Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí - 15 - Skoda Fabia Rally2 LE 2024 prvni sada 15
Fabia Rally2 Limited Edition je v podstatě RS, na jehož návrat fanoušci značky čekají již 10 let. Protože si ale vůz koupit mohou jen Španělé, ostatním nezbývá nic jiného, než sáhnout po výchozím hatchbacku a následně si s ním pohrát. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.