Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Fabia: ostrá R5 létá v Řecku, Combi po Nordschleife
12.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Škoda testuje další verze nové Fabie. Nejen civilní kombík, ale i soutěžní stroj. Oba by se mohly ukázat již v Paříži, R5 však jen jako koncept.
Mladoboleslavská Škoda se v případě nové Fabie rozhodně neomezí jen na jednu verzi, jak je ostatně obvyklé. Jedním z vozů, na kterém pilně pracuje, je soutěžní speciál Fabia R5, který jsme vám ukázali už na spekulativní ilustraci. Testování probíhá v Řecku a ti z vás, kteří jsou světa rallye trochu znalí, vědí, že to má dobrý důvod. Řecká rallye je jedna z nejtěžších na světě, šotolinové cesty jsou ve velmi špatném stavu a jsou na nich velké kameny, ostré zatáčky, brody, na co si vzpomenete.
Třebaže africká Safari rallye je hudbou minulosti, Fabia R5 se maskuje jako zebra. Za volant se pro řecké testy posadil také Jan Kopecký. „Vůz teprve učíme jezdit a nelze toho moc říct. Je příliš brzy. Ale jistě jste viděli jak dobrou práci jsme odvedli s Fabií S2000 a myslím, že R5 bude minimálně stejně dobrá a konkurenceschopná,” uvedl. Šéfinženýr Aleš Rada dodal, že by novinka měla být hotova někdy v polovině příštího roku.
Ukázat by se ale mohla už na pařížském autosalonu příští měsíc, alespoň ve formě konceptu. Detaily techniky pod kapotou Škoda nezveřejnila, ale podíváme-li se na pravidla třídy R5, získáme docela dobrou představu: motor má objem 1 600 ccm, je přeplňovaný turbodmychadlem a minimální hmotnost vozu je 1 230 kilogramů. Pohon všech kol je samozřejmostí. Počítejme tedy se šestnáctistovkou „nafouknutou” někam do blízkosti třech stovek koní a hmotností na limitu, protože více kil by znamenalo méně dynamiky.
Pařížský autosalon ale světu ukáže ještě další, tentokrát civilní verzi Fabie. Na Severní smyčce německého Nürburgringu se totiž už prohání kamuflovaná verze kombíku. Zebry lovit nehodlá, alespoň lze-li soudit dle maskování, spíše lépe odveze dva složené kočárky nebo cokoliv jiného, co byste mohli chtít přepravit.
Vzhledem k tomu, že design standardní Fabie již známe, je takto velká míra maskování na prototypu kombíku přinejmenším hodná pozornosti. Mohlo by to znamenat, že Škoda měla jen trochu víc fólie nazbyt, nebo že by design verze s větším zavazadelníkem byl tak moc odlišný od zatím nejlépe nafoceného hatchbacku? Proporce tomu příliš nenapovídají a špionážní fotky méně maskovaného vozu také ne, ale nechme se překvapit. Je už jisté, že kombík přijede do Paříže spolu s hatchbackem, koncept soutěžního vozu jistý není.
Fabia, jak Combi, tak i hatchback, má být podle dostupných informací postavena z 50 % na všemohoucí platformě MQB, ze 40 % na PQ26, na které jezdí faceliftované Polo, a ze zbylých 10 % na PQ25, na které stála doslouživší generace Fabie. Co je ale jisté, je, že nová Fabia Combi bude mít větší zavazadelník než ta starší. Odhady hovoří o 520 litrech v základní konfiguraci oproti 505, po sklopení sedaček by mohl objem narůst až na 1 500 litrů.
Uvnitř čekejme všechno, co Škoda nabídne pro standardní Fabii, tedy například systém MirrorLink, který umožní přístup k aplikacím vašeho smartphonu přes displej informačně-zábavního systému vozu, patnáct barev, i když téměř jistě bez kontrastní střechy, a sedm motorů.
Další detaily se snad dozvíme již příští měsíc v Paříži. Zatím se můžete podívat na špionážní snímky z Nürburgringu. Přinášíme tři; kompletní galerii najdete na webu WorldCarFans.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Soutěžní vůz pro třídu R5 se převlékl za zebru a trénuje v Řecku
Škoda Fabia ve verzi kombi se již prohání po Nordschleife, možná se ukáže už v Paříži
Zdroje: 4troxoi.gr, WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva