Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Fabia odhalila motory, má jezdit už za 3,1 litru
7.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavský hatchback bude k mání se třemi naftovými a čtyřmi benzinovými agregáty. Jako model 1,0 MPI má bez řidiče vážit 980 kg.
Kolem nové generace Škody Fabia bylo v posledních týdnech nezvykle ticho. První oficiální ilustrace byly publikovány již před třemi týdny. Nově ovšem z Mladé Boleslavi dorazila tisková zpráva, která se týká pohonných jednotek. Těch bude celkově sedm, přičemž čtyři budou spalovat benzin a tři motorovou naftu. Všechny plní emisní normu Euro 6, pročež u nich můžeme již ve standardu očekávat systém start/stop a rekuperaci brzdné energie. Spřaženy mohou být buď s manuální převodovkou nebo v některých případech také s automatem DSG.
Naše představení začneme tříválcovým agregátem 1,4 TDI, který se již nachází ve Volkswagenu Polo a který v brzké době najde cestu také do Audi A1. V souvislosti se čtyřmi kruhy jsme si přitom důkladně osvětlili jeho technické náležitosti, v případě Škody se tedy budou lišit maximálně otáčky, ve kterých bude dostupný výkon. Jeho hodnoty jsou však již identické jako v německých vozech, počítat lze tedy se silou 55 kW/75 koní, 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní.
Na konkrétní hodnoty týkající se jízdní dynamiky či spotřeby paliva si budeme muset počkat, od Pola se však příliš lišit nebudou. U vrcholných verzí tak můžeme očekávat průměr 3,4 litru na 100 kilometrů, nejslabší pohonná jednotka by pak ve verzi Greenline, jež se pyšní pneumatikami se sníženým valivým odporem a aerodynamicky optimalizovanou karoserií, měla dosahovat pouze 3,1litrové žíznivosti a 82 gramů emisí CO2.
Díky těmto hodnotám se Fabia Greenline stane druhým nejúspornějším modelem značky po Škodě Citigo G-TEC, která k pohonu užívá zemní plyn. Na příchod této verze si ovšem budeme muset opravdu pěkně dlouho počkat, neboť k dispozici má být až na konci roku 2015. Letos tedy bude možné sahat zejména po prostřední dieselové variantě nebo benzinových pohonných jednotkách, které zastupují tříválce a čtyřválce.
Ani v tomto směru sice nemáme k dispozici konkrétní technické údaje (snad kromě faktu, že tříválce mají nepřímé a čtyřválce přímé vstřikování paliva), napomoci nám však opět může Volkswagen Polo. V případě motoru 1,0 MPI lze tedy očekávat výkony 44 kW/60 koní a 55 kW/75 koní, zatímco přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI bude na přední kola posílat 66 kW/90 koní a 81 kW/110 koní. Právě u něj lze pak čekat přítomnost DSG.
Tím se dostáváme na konec tiskové zprávy, dodat tedy již můžeme pouze tolik, že nová Fabia bude oproti předchozí generaci až o 17 procent úspornější. Na tom přitom nemají zásluhu pouze modernizované motory, ale také nižší hmotnost. Počítá se totiž s až 65kilovou dietou, díky čemuž základní verze osazené motorem 1,0 MPI váží bez řidiče pouhých 980 kg.


Plastový kryt motoru 1,4 TDI sice ukazuje logo Škody, výkony jsou však stejné jako ve Volkswagenu Polo
Vzhled nové Škody Fabia do značné míry ovlivnil koncept Vision C, který se ukázal letos v Ženevě
Testovací prototypy jsou vskutku umně zamaskovány, v kombinaci s oficiálními ilustracemi však již můžeme některé produkční linie rozklíčovat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Audi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 3 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 4 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 6 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 7 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva