Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Fabia odhalila motory, má jezdit už za 3,1 litru
7.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavský hatchback bude k mání se třemi naftovými a čtyřmi benzinovými agregáty. Jako model 1,0 MPI má bez řidiče vážit 980 kg.
Kolem nové generace Škody Fabia bylo v posledních týdnech nezvykle ticho. První oficiální ilustrace byly publikovány již před třemi týdny. Nově ovšem z Mladé Boleslavi dorazila tisková zpráva, která se týká pohonných jednotek. Těch bude celkově sedm, přičemž čtyři budou spalovat benzin a tři motorovou naftu. Všechny plní emisní normu Euro 6, pročež u nich můžeme již ve standardu očekávat systém start/stop a rekuperaci brzdné energie. Spřaženy mohou být buď s manuální převodovkou nebo v některých případech také s automatem DSG.
Naše představení začneme tříválcovým agregátem 1,4 TDI, který se již nachází ve Volkswagenu Polo a který v brzké době najde cestu také do Audi A1. V souvislosti se čtyřmi kruhy jsme si přitom důkladně osvětlili jeho technické náležitosti, v případě Škody se tedy budou lišit maximálně otáčky, ve kterých bude dostupný výkon. Jeho hodnoty jsou však již identické jako v německých vozech, počítat lze tedy se silou 55 kW/75 koní, 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní.
Na konkrétní hodnoty týkající se jízdní dynamiky či spotřeby paliva si budeme muset počkat, od Pola se však příliš lišit nebudou. U vrcholných verzí tak můžeme očekávat průměr 3,4 litru na 100 kilometrů, nejslabší pohonná jednotka by pak ve verzi Greenline, jež se pyšní pneumatikami se sníženým valivým odporem a aerodynamicky optimalizovanou karoserií, měla dosahovat pouze 3,1litrové žíznivosti a 82 gramů emisí CO2.
Díky těmto hodnotám se Fabia Greenline stane druhým nejúspornějším modelem značky po Škodě Citigo G-TEC, která k pohonu užívá zemní plyn. Na příchod této verze si ovšem budeme muset opravdu pěkně dlouho počkat, neboť k dispozici má být až na konci roku 2015. Letos tedy bude možné sahat zejména po prostřední dieselové variantě nebo benzinových pohonných jednotkách, které zastupují tříválce a čtyřválce.
Ani v tomto směru sice nemáme k dispozici konkrétní technické údaje (snad kromě faktu, že tříválce mají nepřímé a čtyřválce přímé vstřikování paliva), napomoci nám však opět může Volkswagen Polo. V případě motoru 1,0 MPI lze tedy očekávat výkony 44 kW/60 koní a 55 kW/75 koní, zatímco přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI bude na přední kola posílat 66 kW/90 koní a 81 kW/110 koní. Právě u něj lze pak čekat přítomnost DSG.
Tím se dostáváme na konec tiskové zprávy, dodat tedy již můžeme pouze tolik, že nová Fabia bude oproti předchozí generaci až o 17 procent úspornější. Na tom přitom nemají zásluhu pouze modernizované motory, ale také nižší hmotnost. Počítá se totiž s až 65kilovou dietou, díky čemuž základní verze osazené motorem 1,0 MPI váží bez řidiče pouhých 980 kg.


Plastový kryt motoru 1,4 TDI sice ukazuje logo Škody, výkony jsou však stejné jako ve Volkswagenu Polo
Vzhled nové Škody Fabia do značné míry ovlivnil koncept Vision C, který se ukázal letos v Ženevě
Testovací prototypy jsou vskutku umně zamaskovány, v kombinaci s oficiálními ilustracemi však již můžeme některé produkční linie rozklíčovat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 5 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 7 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 8 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 10 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19