Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novou Škodu Elroq poprvé nafotili při testech, zaujmout bude chtít i tak, že se bude tvářit jako spalovací auto
17.5.2024 | Petr Prokopec
Na první pohled bude vypadat jako auta ze „staré školy” a tušíme, že náhoda to nebude. Vzhledem k současným náladám není důvod upozorňovat na podstatu kamerami místo zpětných zrcátek nebo zapuštěnými klikami dveří.
Škoda již několikrát zmínila, že svou budoucnost vidí jen v elektromobilitě. Do roku 2026 tak má její portfolio čítat šest bateriových aut, přičemž vedle stávajících modelů Enyaq a Enyaq Coupe se bude jednat o malý městský elektromobil předznamenaný konceptem Epiq, kombík o velikosti Octavie, produkční verzi velkého SUV Vision 7S a kompaktní SUV Elroq, kterého se dočkáme ještě letos. Tyto vozy by se v Evropě měly do roku 2030 zasadit o 70 procent všech prodejů, což zní hodně bláhově.
Nechceme působit jako někdo, kdo má averze k čemukoli elektrickému, tak to není. Problém je v tom, že za současných technických limitů jde o těžce nekonkurenceschopné řešení, za které navíc máte platit víc. Být to nabídka, které může každý využít dle libosti, říkáme s Beatles: Let it be. Jenže v momentě, kdy má jít zanedlouho o jediné legálně prodejné řešení pro kohokoli, musíme se proti takovým snahám ostře ohradit.
A nejsme sami, kdo to má takto nastavené, patříme k mase lidí, která politiky tlačenou elektromobilitu odmítá z úplně stejných důvodů. Zmíněný Elroq přitom nemá šanci přinést jakoukoli revoluci už proto, že je postaven na modulární platformě MEB. Ta byla představena v roce 2019, přičemž již v té době nešlo o nic převratného, dnes to platí dvojnásob. Možná i proto Škoda počítá s tím, že se Elroq bude tvářit jako spalovací auto.
Dokládají to první pohled na vývojové prototypy zhruba 4,5metrového SUV, které bylo nachytáno špionážními fotografy. I když bylo oblepené maskovací fólií od podlahy až po střechu, některé detaily jsou jasně patrné. Překvapením mohou být klasické kliky dveří, neboť většina elektromobilů je osazena zapuštěnými kvůli snížení odporu vzduchu. Nedá se ale říci, že by benefity vyvážily horší praktičnost, pročež v tomto ohledu Škoda kráčí správným směrem. Tak jako u „analogových” zpětných zrcátek.
Jinak se zdá, že Elroq naváže na svého sourozence, a to u v interiéru, který je ale v tuto chvíli ještě větším tajemstvím než exteriér. Co se techniky týče, zde již s ohledem na onu platformu nic nepřekvapí. Počítat tedy můžeme s bateriemi o využitelné kapacitě 58 a 77 kWh, které budou spojeny s jednou či dvěma elektrickými jednotkami. Cena základního modelu pod milion korun nejspíš nezamíří, v případě vrcholu (ať již označeného písmeny RS či nikoliv) půjde o cca 1,5 mil. Kč.
Nevíme, jak je tomu u vás, nicméně nás by tato nabídka jen stěží oslovila. Zvláště když se dá očekávat, že základ více než 250 kilometrů reálného poklidného dojezdu nenabídne. Nepřekvapí pak, když naprostá většina lidí zůstane u levnějších spalovacích aut, která jsou násobně lépe použitelná a dotankování palivové nádrže je dílem okamžiku. V tomto směru bude Škoda realitu zastírat obtížně.
Elroq se ukáže ještě letos, přičemž po stránce designové nebude tak uhlazený, jak oficiální ilustrace značky mohly naznačit. Podívejte se na špionážní záběr níže, tohle bude na pohled spíš spalovací auto. Foto: Škoda Auto
Zdroje: Auto Express, Carscoops
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 11 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 2 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 4 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
před 5 hodinami - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
před 7 hodinami - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva