Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Putinova limuzína je méně ruská, než jsou Rusové ochotni přiznat
17.1.2019 | Petr Prokopec
Ve světě sdílených komponentů by nás nemělo překvapit, že nová limuzína značky Aurus užívá tytéž díly jako vůz jiného výrobce. Rusové to však tají.
Nová automobilová značka Aurus je pýchou putinovského Ruska. Není to překvapivé, nejspíše asi nikde jinde na světě by nemohl vyrůst vůz, který zamířil rovnou na vrchol a pokouší se konkurovat i takovým značkám, jako je Bentley či Rolls-Royce. Na rozdíl od těchto ikon však ruský sedan bude o poznání levnější, byť slovo láce s ním asi nikdo nespojí. Jakmile bude nabídnut privátním zákazníkům, odstartuje na 10 milionech rublů (cca 3,36 milionu korun).
Za vývojem Aurusu Senat, stejně jako spřízněného SUV a minivanu, stojí technologický institut NAMI, který dosud připouštěl pouze spolupráci s Porsche. Tato značka má ostatně již z historického hlediska v Rusku jistou protekci, jejího zakladatele se snažil přilákat do země i sám Stalin. Ferdinand Porsche pak dal sice nakonec přednost jinému ne zrovna pozitivně vnímanému politikovi, Rusy si tím proti sobě ale zjevně neobrátil. A tak mu ještě v časech SSSR svěřili vývoj dvou aut a když byl třeba motor pro Aurus, Rusové opět spěchali do Zuffenhausenu.
I když se do pohonné jednotky otisklo know-how německé automobilky, autoři hrdě tvrdí, že jde pořád o motor vyráběný v Rusku. Měl navíc být tím jediným, co částečně vzniklo mimo Putinovo teritorium, veškeré další komponenty byly oslavovány jako ryze ruské, přičemž sebevědomí značky narostlo dokonce na takovou úroveň, že kupříkladu devítistupňová automatická převodovka byla nabídnuta již zmiňovanému Bentley. Zda ji ovšem Britové, kteří odebírají osmistupňový automat od ZF, vezmou do úvahy, dosud nebylo oznámeno.
Převodovku a motor ale ponechme stranou, místo toho zamíříme k podvozku. Aurus Senat v této oblasti používá elektricky ovládané vzduchové pérování, přičemž na základě výše zmíněného bychom se mohli domnívat, že i to má na kontě nějaká ruská firma či rovnou samotný institut NAMI. Ten je ovšem v celé záležitosti pouze odběratelem již hotových komponentů. Samotnou výrobu má na svědomí čínská firma Case, jež tímtéž podvozkem zásobuje i značku Hongqi.
Obecně vzato nejde o nic problematického, různé subdodavatele z celého světa mají prakticky všechny automobilky. Jenže v případě Aurusu tomu se vždy mluvilo o tom, že komponenty pochází bezvýhradně z jejich domoviny. A tak je nyní v Rusku docela pozdvižení z toho, že se zjistilo je něco jiného.
Aurus se k tomuto objevu odmítá vyjádřit, Rusové by ale udělali lépe, kdyby spolupráci přiznali. Nakonec, nemají se zač stydět, neboť značka Hongqi je brána za čínský Rolls-Royce a její vozy jsou vůbec těmi nejdražšími, jaké lze na největším trhu světa koupit. Možná i proto firma Case neschovává tak jako druhá strana hlavu do písku, ale naopak se chlubí tím, že institut NAMI je prvním zahraničním odběratelem z řad automobilek.

Čínská společnost Case potvrdila, že vzduchovým podvozkem nezásobuje pouze…
Zdroj: rusautomobile@Livejournal
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB