Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno

Nástup nových limitů spotřeby paliva resp. emisí CO2 znamená pro nabídku zejména zajímavých verzí běžných modelů ještě větší zkázu, než jsme doufali. Po Peugeotech GTi a Renaultech RS čekají těžké časy i Opely OPC.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno

20.10.2019 | Petr Prokopec

Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nástup nových limitů spotřeby paliva resp. emisí CO2 znamená pro nabídku zejména zajímavých verzí běžných modelů ještě větší zkázu, než jsme doufali. Po Peugeotech GTi a Renaultech RS čekají těžké časy i Opely OPC.

Již druhým rokem varujeme před tím, že značná část zajímavých modelů aut zmizí z trhu. Mohlo se to zdá přehnané, už dosavadní kroky a prohlášení automobilek ale ukazují, že realita bude spíše ještě horší, nikoli lepší, než jsme čekali. Jen v poslední době jsme mohli hovořit o úplném konci Peugeotů GTi a o málo lepším osudu Renaultů RS. Teď můžeme přidat další nepříliš pozitivní zprávy do party.

Spojeny jsou s Opelem, který je dnes též součástí koncernu PSA, což má na jeho směřování jistě vliv. Francouzi jsou totiž velkými zastánci downsizingu, hybridizace i elektrifikace. S tím se ovšem sporťáky příliš neslučují, proto zjevně nastal čas i na jejich konec v současné podobě. Ačkoli Opely OPC s moderními turbomotory byly nejzajímavějšími modely, které německá značka v poslední dekádě nabídla, právě ony mají utrum.

Promluvil o tom Stephen Norman, šéf britského Vauxhallu, který k tomu přistoupil pozitivně - prý máme očekávat máme návrat podznaček OPC a VXR, která je britským ekvivalentem téhož. Nicméně zatímco ještě nedávno bylo možné s těmito písmeny dostat i auto s 2,8litrovým přeplňovaným šestiválcem, v budoucnu se počítá již jen s elektromobily. A to přesto, že v plánu jsou různé karosářské varianty různých modelů. OPC tak byla ve své dosavadní podobě pohřbena, zůstane z nich jen označení, které dostanou docela jinak koncipované vozy.

Je jistě otázkou, jak klientela tuto změnu přijme. Elektromobilita je sice prosazována všude a všemi, zájem zákazníků ovšem chybí. A není jisté, že přilepení písmen OPC na záď elektrických novinek Opelu něco změní. Jistojistou odpověď na to ovšem dostaneme již příští rok, kdy by měla dorazit ostrá verze Corsy-e. Překvapením pak je, že po bok se ji ve stejnou dobu postaví také Vivaro-e, následovat by pak měla Mokka-e ve druhé generaci.

Zatímco tedy dříve bylo logo OPC spojeno hlavně s Opelem Astra, jakkoliv bylo možné pořídit i modely Vectra OPC, Corsa OPC či Zafira OPC, budoucí nabídka bude skutečně mnohem květnatější. Cílit však bude na diametrálně odlišné publikum. Není však jisté, čím chce kromě designu zaujmout třeba proti spřízněnému Peugeotu 208. Dříve totiž francouzské GTi a německé OPC odděloval motor, jeho výkon a zvuk, jízdní dynamika, výbava i design.

Vývoj automobilismu tak do značné míry dále pokračuje směrem, kterým kráčel už dosud - modelů na trhu sice přibývá, pestrost nabídky je ale stále menší. Však si vzpomeňte na dobu před 10 až 20 léty a nabídku ostrých kompaktů - mohli jste mít turba, atmosféry, šestiválce, čtyřválce, manuály, automaty, předokolky, zadokolky i čtyřkolky, mohli jste mít skoro cokoli. Dnes už je nabídka o poznání méně pestrá, i když takových modelů je na trhu více. A vše nasvědčuje tomu, že do budoucna bude ještě omezenější.


Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno - 1 - Test Opel Astra OPC 2012 01Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno - 2 - Test Opel Astra OPC 2012 03Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno - 3 - Test Opel Astra OPC 2012 04Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno - 4 - Test Opel Astra OPC 2012 06Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno - 5 - Test Opel Astra OPC 2012 29Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno - 6 - Test Opel Astra OPC 2012 68
Opel Astra OPC byl skvělým hot hatchem, dnes už se neprodává a prodávat ani nebude

Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno - 7 - Opel Corsa 2019 unik 03Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno - 8 - Opel Corsa 2019 unik 04Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno - 9 - Opel Corsa 2019 unik 02Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno - 10 - Opel Corsa 2019 unik 05Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno - 11 - Opel Corsa 2019 unik 06Nová pravidla EU posílají do důchodu další zajímavá auta, už z nich zůstane jen jméno - 12 - Opel Corsa 2019 unik 07
Budoucí OPC dorazí jen s elektrickým pohonem, jak první dojde na ostrou elektrickou Corsu

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.