Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8
31.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S výkonem až 550 koní a rychlejším automatem PDK se nový liftback postaví na úroveň Zuffenhausenské legendy. Praktičností ji ovšem dalece překoná.
Při vývoji prakticky každého nového modelu pozve Porsche skupinku novinářů, aby byli přítomni finálním testům. Nejinak je tomu v případě druhé generace Panamery, která bude velmi pravděpodobně naživo odhalena na podzim na autosalonu v Paříži. Do prodeje pak nejspíše zamíří ještě před Vánoci, vrcholné Turbo však stejně jako prodloužená verze či hybrid dorazí až v příštím roce.
Zda tomu tak skutečně bude, to se dozvíme během příštích pár měsíců. Jisté ovšem je, že Panamera Turbo dostane do vínku zcela novou pohonnou jednotku. Ta počítá se čtyřlitrovým objemem, výkonem 550 koní a točivým momentem 770 Nm, které bude na všechna čtyři kola přenášet druhá generace automatu s označením PDK. Za tím stojí firma ZF, která snížila vnitřní tření převodovky.
Výsledkem mají být benefity v rámci spotřeby i rychlosti, což se pochopitelně projeví i u vrcholné varianty. Ta by totiž podle šéfa projektu Gernota Döllnera měla být na Severní smyčce „stejně rychlá jako náš předchozí supersport“. Tedy jinými slovy jako Carrera GT, pročež se čtyřdveřový liftback vyrovná i dvoudveřovým sporťákům jako Ferrari 458 Italia či BMW M4 GTS.
Není to přitom jediná informace, kterou Döllner utrousil. Dále víme třeba tolik, že silnější dieselové provedení dostane nový čtyřlitrový motor z Audi SQ7, který počítá s 435 koňmi. Tuto pohonnou jednotku by následně v příštím roce mělo převzít i nové Porsche Cayenne, což nejspíše bude platit také o benzinovém osmiválci.
Kromě těchto vrcholných jednotek dorazí rovněž nadvakrát přeplňovaný šestiválec či jeho méně výkonná verze s jedním turbodmychadlem, mimo to ale nebude chybět ani šestiválcový turbodiesel. Kromě toho se v pozdější fázi životního cyklu objeví zmiňovaný hybrid, respektive hned dva - jeden benzinový, druhý dieselový.
Všechny verze s výkonem přes 400 koní dostanou automaticky pohon všech kol, mimo to bude k dispozici řízená zadní náprava či nový vzduchový podvozek. Ten již počítá se třemi komorami, což technikům umožnilo lépe propracovat a nastavit jednotlivé jízdní režimy, které se tak od sebe budou výrazněji lišit.
Dále se objeví 48voltový elektromechanický aktivní stabilizátor, který bude součástí příplatkové výbavy stejně jako zmiňované řízení zadní nápravy či vzduchový podvozek. Díky těmto systémům přitom nová Panamera spoléhá na elektronický mozek FleRay, která zvládá odeslat a přijmout 100 zpráv od techniky za sekundu.
S příchodem nové řídicí jednotky bude umožněno také autonomní řízení, jehož procesy budou 20krát rychlejší než u první generace liftbacku. Novinka navíc dostane do vínku také automatické brzdy či monitoring jízdních pruhů, hmotnost vozu však víceméně nenaroste díky nové platformě MSB užívající ve velkém množství hliník.
Dalším benefitem této architektury je o 30 procent vyšší tuhost, kromě toho bude nová Panamera také prostornější v oblasti zavazadelníku a interiéru. Přestože přitom dojde k výraznějšímu zkosení střešní linie v zadní části, pasažéři se mohou těšit na více místa pro hlavu kvůli nižšímu usazení sedadel.
Aby pak superlativy nekončily, bude větší také úhel otevírání zadních dveří, posunem směrem k vyšší kvalitě projdou také vnitřní plasty a veškeré další materiály. Vylepšení se dočká také přístrojový štít s centrální analogovou a digitálními bočními částmi, jemuž bude sekundovat obří středová obrazovka.
Více informací bude dozajista následovat, pročež aktuálně jen dodáme, že veškerá data souvisí s liftbackem. Kromě něj se ovšem ukáže také praktičtější (či stylovější, jak se to vezme) Shooting Brake, dále se pak mluví o vzkříšení ducha dvoudveřového Porsche 928. A to nikoliv jen ve formě kupé, ale také kabrioletu. Zda ale na těchto spekulacích bude něco pravdy, to nám řeknou spíše až příští léta než měsíce.
Nové Porsche Panamera Turbo má být na Ringu stejně rychlé jako Carrera GT
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024 - Nové pohádky o brzkém nasazení baterií s tuhým elektrolytem ukazují, jak moc se automobilky chytají každého stébla
25.10.2024 - Rozplývající se elektrický sen Mercedesu poslal finance firmy ke dnu, zisky z prodeje aut se zhroutily o 64 procent
26.10.2024 - Nové vrcholné Ferrari vzniklo původně jako jednomístné, tak moc mu tvůrci chtěli dát extrémní proporce
26.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva