Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8
31.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S výkonem až 550 koní a rychlejším automatem PDK se nový liftback postaví na úroveň Zuffenhausenské legendy. Praktičností ji ovšem dalece překoná.
Při vývoji prakticky každého nového modelu pozve Porsche skupinku novinářů, aby byli přítomni finálním testům. Nejinak je tomu v případě druhé generace Panamery, která bude velmi pravděpodobně naživo odhalena na podzim na autosalonu v Paříži. Do prodeje pak nejspíše zamíří ještě před Vánoci, vrcholné Turbo však stejně jako prodloužená verze či hybrid dorazí až v příštím roce.
Zda tomu tak skutečně bude, to se dozvíme během příštích pár měsíců. Jisté ovšem je, že Panamera Turbo dostane do vínku zcela novou pohonnou jednotku. Ta počítá se čtyřlitrovým objemem, výkonem 550 koní a točivým momentem 770 Nm, které bude na všechna čtyři kola přenášet druhá generace automatu s označením PDK. Za tím stojí firma ZF, která snížila vnitřní tření převodovky.
Výsledkem mají být benefity v rámci spotřeby i rychlosti, což se pochopitelně projeví i u vrcholné varianty. Ta by totiž podle šéfa projektu Gernota Döllnera měla být na Severní smyčce „stejně rychlá jako náš předchozí supersport“. Tedy jinými slovy jako Carrera GT, pročež se čtyřdveřový liftback vyrovná i dvoudveřovým sporťákům jako Ferrari 458 Italia či BMW M4 GTS.
Není to přitom jediná informace, kterou Döllner utrousil. Dále víme třeba tolik, že silnější dieselové provedení dostane nový čtyřlitrový motor z Audi SQ7, který počítá s 435 koňmi. Tuto pohonnou jednotku by následně v příštím roce mělo převzít i nové Porsche Cayenne, což nejspíše bude platit také o benzinovém osmiválci.
Kromě těchto vrcholných jednotek dorazí rovněž nadvakrát přeplňovaný šestiválec či jeho méně výkonná verze s jedním turbodmychadlem, mimo to ale nebude chybět ani šestiválcový turbodiesel. Kromě toho se v pozdější fázi životního cyklu objeví zmiňovaný hybrid, respektive hned dva - jeden benzinový, druhý dieselový.
Všechny verze s výkonem přes 400 koní dostanou automaticky pohon všech kol, mimo to bude k dispozici řízená zadní náprava či nový vzduchový podvozek. Ten již počítá se třemi komorami, což technikům umožnilo lépe propracovat a nastavit jednotlivé jízdní režimy, které se tak od sebe budou výrazněji lišit.
Dále se objeví 48voltový elektromechanický aktivní stabilizátor, který bude součástí příplatkové výbavy stejně jako zmiňované řízení zadní nápravy či vzduchový podvozek. Díky těmto systémům přitom nová Panamera spoléhá na elektronický mozek FleRay, která zvládá odeslat a přijmout 100 zpráv od techniky za sekundu.
S příchodem nové řídicí jednotky bude umožněno také autonomní řízení, jehož procesy budou 20krát rychlejší než u první generace liftbacku. Novinka navíc dostane do vínku také automatické brzdy či monitoring jízdních pruhů, hmotnost vozu však víceméně nenaroste díky nové platformě MSB užívající ve velkém množství hliník.
Dalším benefitem této architektury je o 30 procent vyšší tuhost, kromě toho bude nová Panamera také prostornější v oblasti zavazadelníku a interiéru. Přestože přitom dojde k výraznějšímu zkosení střešní linie v zadní části, pasažéři se mohou těšit na více místa pro hlavu kvůli nižšímu usazení sedadel.
Aby pak superlativy nekončily, bude větší také úhel otevírání zadních dveří, posunem směrem k vyšší kvalitě projdou také vnitřní plasty a veškeré další materiály. Vylepšení se dočká také přístrojový štít s centrální analogovou a digitálními bočními částmi, jemuž bude sekundovat obří středová obrazovka.
Více informací bude dozajista následovat, pročež aktuálně jen dodáme, že veškerá data souvisí s liftbackem. Kromě něj se ovšem ukáže také praktičtější (či stylovější, jak se to vezme) Shooting Brake, dále se pak mluví o vzkříšení ducha dvoudveřového Porsche 928. A to nikoliv jen ve formě kupé, ale také kabrioletu. Zda ale na těchto spekulacích bude něco pravdy, to nám řeknou spíše až příští léta než měsíce.




















Nové Porsche Panamera Turbo má být na Ringu stejně rychlé jako Carrera GT
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 12:50
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Brian Uriarte a Carter Thompson vyhráli RBRC v Jerezu včera 10:35
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 2 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 3 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 4 hodinamiNovou Alfu Romeo Stelvio předčasně odhalil únik patentových záběrů, působí všelijak
před 6 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch