Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8

S výkonem až 550 koní a rychlejším automatem PDK se nový liftback postaví na úroveň Zuffenhausenské legendy. Praktičností ji ovšem dalece překoná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8

31.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

S výkonem až 550 koní a rychlejším automatem PDK se nový liftback postaví na úroveň Zuffenhausenské legendy. Praktičností ji ovšem dalece překoná.

Při vývoji prakticky každého nového modelu pozve Porsche skupinku novinářů, aby byli přítomni finálním testům. Nejinak je tomu v případě druhé generace Panamery, která bude velmi pravděpodobně naživo odhalena na podzim na autosalonu v Paříži. Do prodeje pak nejspíše zamíří ještě před Vánoci, vrcholné Turbo však stejně jako prodloužená verze či hybrid dorazí až v příštím roce.

Zda tomu tak skutečně bude, to se dozvíme během příštích pár měsíců. Jisté ovšem je, že Panamera Turbo dostane do vínku zcela novou pohonnou jednotku. Ta počítá se čtyřlitrovým objemem, výkonem 550 koní a točivým momentem 770 Nm, které bude na všechna čtyři kola přenášet druhá generace automatu s označením PDK. Za tím stojí firma ZF, která snížila vnitřní tření převodovky.

Výsledkem mají být benefity v rámci spotřeby i rychlosti, což se pochopitelně projeví i u vrcholné varianty. Ta by totiž podle šéfa projektu Gernota Döllnera měla být na Severní smyčce „stejně rychlá jako náš předchozí supersport“. Tedy jinými slovy jako Carrera GT, pročež se čtyřdveřový liftback vyrovná i dvoudveřovým sporťákům jako Ferrari 458 Italia či BMW M4 GTS.

Není to přitom jediná informace, kterou Döllner utrousil. Dále víme třeba tolik, že silnější dieselové provedení dostane nový čtyřlitrový motor z Audi SQ7, který počítá s 435 koňmi. Tuto pohonnou jednotku by následně v příštím roce mělo převzít i nové Porsche Cayenne, což nejspíše bude platit také o benzinovém osmiválci.

Kromě těchto vrcholných jednotek dorazí rovněž nadvakrát přeplňovaný šestiválec či jeho méně výkonná verze s jedním turbodmychadlem, mimo to ale nebude chybět ani šestiválcový turbodiesel. Kromě toho se v pozdější fázi životního cyklu objeví zmiňovaný hybrid, respektive hned dva - jeden benzinový, druhý dieselový.

Všechny verze s výkonem přes 400 koní dostanou automaticky pohon všech kol, mimo to bude k dispozici řízená zadní náprava či nový vzduchový podvozek. Ten již počítá se třemi komorami, což technikům umožnilo lépe propracovat a nastavit jednotlivé jízdní režimy, které se tak od sebe budou výrazněji lišit.

Dále se objeví 48voltový elektromechanický aktivní stabilizátor, který bude součástí příplatkové výbavy stejně jako zmiňované řízení zadní nápravy či vzduchový podvozek. Díky těmto systémům přitom nová Panamera spoléhá na elektronický mozek FleRay, která zvládá odeslat a přijmout 100 zpráv od techniky za sekundu.

S příchodem nové řídicí jednotky bude umožněno také autonomní řízení, jehož procesy budou 20krát rychlejší než u první generace liftbacku. Novinka navíc dostane do vínku také automatické brzdy či monitoring jízdních pruhů, hmotnost vozu však víceméně nenaroste díky nové platformě MSB užívající ve velkém množství hliník.

Dalším benefitem této architektury je o 30 procent vyšší tuhost, kromě toho bude nová Panamera také prostornější v oblasti zavazadelníku a interiéru. Přestože přitom dojde k výraznějšímu zkosení střešní linie v zadní části, pasažéři se mohou těšit na více místa pro hlavu kvůli nižšímu usazení sedadel.

Aby pak superlativy nekončily, bude větší také úhel otevírání zadních dveří, posunem směrem k vyšší kvalitě projdou také vnitřní plasty a veškeré další materiály. Vylepšení se dočká také přístrojový štít s centrální analogovou a digitálními bočními částmi, jemuž bude sekundovat obří středová obrazovka.

Více informací bude dozajista následovat, pročež aktuálně jen dodáme, že veškerá data souvisí s liftbackem. Kromě něj se ovšem ukáže také praktičtější (či stylovější, jak se to vezme) Shooting Brake, dále se pak mluví o vzkříšení ducha dvoudveřového Porsche 928. A to nikoliv jen ve formě kupé, ale také kabrioletu. Zda ale na těchto spekulacích bude něco pravdy, to nám řeknou spíše až příští léta než měsíce.


Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 1 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 01Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 2 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 02Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 3 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 03Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 4 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 04Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 5 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 05Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 6 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 06Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 7 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 07Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 8 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 08Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 9 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 09Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 10 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 10Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 11 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 11Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 12 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 12Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 13 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 13Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 14 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 14Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 15 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 15Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 16 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 16Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 17 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 17Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 18 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 18Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 19 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 19Nová Panamera bude na Ringu rychlá jako Carrera GT, dostane i diesel 4,0 V8 - 20 - Porsche Panamera 2017 nove spy foto 20
Nové Porsche Panamera Turbo má být na Ringu stejně rychlé jako Carrera GT

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.