Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová nejlevnější Dacia prý přepíše historii v poměru ceny a užitné hodnoty
11.9.2020 | Petr Miler
Cenou i jejím poměrem k hodnotě jsou už dnes Dacie hodně vysoko, nová generace vůbec nejlevnějšího modelu značky jménem Sandero má ale v tomto směru zajít ještě dál.
Sandero je dlouhodobě nejlevnější Dacií a patří i mezi obecně nejdostupnější vozy, jaké si můžete koupit v celé Evropě. Na českém trhu vůz startuje bez jedné stokoruny na 211 500 Kč, k jejímu pořízení tedy stačí jen asi pět průměrných platů. Otázkou však je, jak tomu bude za pár týdnů. Stávající provedení je na odchodu a rumunská automobilka již poprvé ukázala novou novou generaci. Více než to ale dosud neprozradila.
Víme jen to, že třetí generaci stihla zásadní změna v souvislosti s architekturou. Sandero zamávalo již poněkud archaické platformě B0 a místo toho přesedlala na modulární techniku platformy CMF-B. Na té stojí již řada modelů Renaultu či Nissanu a v případě Dacie slibuje více ovladatelnosti, bezpečnosti i konektivity. A dokonce se mluví také o hybridizaci motorového prostoru. To vše by ale logicky podlomilo stěžejní pilíř vozu, jímž je nízká cena.
Rumuni však ještě před odhalením dalších detailů naznačují, že nevítaného posunu se nemáme bát. Podle nich Sandero dokonce přepíše v rámci poměru ceny a užitné hodnoty historii. Základ tak má dále startovat okolo současných cen, za což ovšem nabídne vyšší bezpečnost i komfort. A samozřejmě také více místa, neboť s příchodem nové platformy dojde také na nárůst venkovních i vnitřních rozměrů.
Otázkou je, jak tomu bude s onou hybridizací. Dosud se mluvilo o spárování atmosférické jedna-šestky s 48voltovým elektrickým okruhem, Dacia ale naznačuje, že takový krok by vyšel příliš draho. Je tedy dost možné, že Dacia se s přísnějšími emisními regulemi vypořádá jinak, ale jak, to je otázkou.
V případě emisí CO2 to vypadá, že se vůz podrží dieselového pohonu a benzinového litrového tříválce. Tyto agregáty by měla doplnit přeplňovaná jedna-trojka, která by přivedla do hry dosud nevídaných 130 koní. U takového provedení se ale značka cenově při zemi jistě držet nebude, zvláště pak ve vyšších provedeních Arctica nebo Stepway.
Nová Dacia Sandero se již ukázala na prvních oficiálních fotkách, na další detaily o technice, výbavě či cenách si musíme počkat na kompletní odhalení. Rumuni ale již v předstihu leccos naznačují. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva