Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová nejlevnější Dacia nafocena při testech, zaujme velikostí i použitými brzdami
7.2.2020 | Petr Prokopec
Je dnes jedním z nejlevnějších aut vůbec a chce jím zůstat i nadále. Při použití novější platformy, sázce na větší velikost i širší výbavu to ale bude u nové Dacie Sandero chtít ústupky jinde.
První generace Dacie Sandero přišla na svět v roce 2007. Nástupce jsme pak mohli přivítat o pět let později, spíše než o zcela nový vůz však šlo spíše o rozsáhlejší facelift. Platforma totiž sice byla přejmenována, nicméně šlo stále o tutéž architekturu, s jakou Renault přišel již v roce 2002. Potvrzoval to ostatně i pohled na rozvor, který se nikterak nezměnil. To není zrovna ohromující přístup ke konstrukci nového modelu, Dacia ale díky němu mohla držet cenu nízko u země. O totéž se přitom rumunská značka pokusí i u třetí generace, která ale již skutečně bude novou.
Oficiálně jsme se zatím žádného odhalení nedočkali, nicméně v zákulisí je zmiňován příchod architektury CMF-B. Dacia by se díky tomu přiblížila svým francouzským sourozencům, což by za normálních okolností vedlo k jejímu zdražení. Rumuni ale dělají všechno proto, aby bylo co nejmenší a vůz dále bodoval hlavně díky své ceně.
Dá se tedy předpokládat, že v případě motorů bude základem nabídky nadále litrový tříválec, který by měl dorazit v atmosférické nebo přeplňované podobě. Otázkou pak je, zda se nad něj postaví jedna-trojka, nicméně pokud ano, pak by tento turbomotor mohl na přední kola posílat až 150 koní. Sandero by se tedy rázem dostalo do jiných sfér, než v jakých se pohybuje nyní. Pro značku by to ale bylo vítané, neboť by zákazníky připravovala na elektrifikaci, se kterou by již výraznější zdražení přišlo jistě.
Prozatím se ale o snížení emisí CO2 mají starat benzinové agregáty upravené na spalování CNG, stejně jako 1,5litrový turbodiesel. Ani tyto jednotky ale nebudou výkonově šplhat do nebes, a tak i s ohledem na výše zmíněné vlastně nepřekvapí použité zadní bubnové brzdy u prototypu, který byl aktuálně nafocen stále ještě s výrazným maskováním. Je to jedna z cest k nižší ceně, absence kotoučů k ní povede nepochybně.
Ze snímků je rovněž patrné, že Sandero se dočkalo zvětšení. To sice nebude výrazné, nicméně platforma CMF-B třeba takovému Renaultu Captur umožnila natažení rozvoru až na 2 630 milimetrů. Tím je stávající provedení rumunského hatchbacku překonáno o více než čtyři centimetry. Zatím sice není jisté, zda skočí zrovna po této verzi, nicméně nárůst prostoru uvnitř i v zavazadelníku očekáváme. Citelné by totiž mělo být i rozšíření vozu.
Na další informace, stejně jako na pohled do kabiny, bude třeba vyčkat. Byť není třeba křišťálové koule, abychom předpokládali, že dovnitř se nastěhují nová multimédia, která budou nabízet funkce Android Auto a Apple CarPlay. Stále však půjde o levnější provedení systému, jenž používá nejnovější Clio stojící na téže platformě. To přitom dostalo do vínku i digitální přístrojový štít, který Dacia dostat může a nemusí - blížíme se jistě době, kdy digitální přístrojovky budou levnější než ty „fyzické”.
Premiéru pak nejspíše můžeme očekávat letos na sklonku léta na autosalonu v Paříži. Dle spekulací by přitom hatchback měl na výstaviště doprovodit také vůbec první elektromobil Dacie, tedy nejspíše evropská verze nízkonákladového Renaultu City K-ZE určeného původně pro asijské země. Pokud se tak ovšem stane, půjde stoprocentně o koncept, který bude předznamenávat věci budoucí a sondovat zájem zákazníků.
Nová Dacia Sandero byla nafocena při testech ve své kůži, byť se značným maskováním, naznačila tak mnoho ze svého budoucího pojetí
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
před 7 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada 08:00
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje včera 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 38 minutami - Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
před 2 hodinami - Nová Škoda Elroq se dá už teď koupit s obrovskými slevami přes 150 tisíc Kč, bude to „provar”, který automobilka ještě nezažila
před 3 hodinami - Indové ovládající Land Rover ukázali levnější vlastní obdobu chystaného Range Roveru, nevypadá vůbec zle
před 5 hodinami - Do aukce jde Ferrari Donalda Trumpa i s původní značkou na přání, s inaugurací jeho cena vzroste násobně
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva