Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová nejlevnější Dacia nafocena při testech, zaujme velikostí i použitými brzdami
7.2.2020 | Petr Prokopec
Je dnes jedním z nejlevnějších aut vůbec a chce jím zůstat i nadále. Při použití novější platformy, sázce na větší velikost i širší výbavu to ale bude u nové Dacie Sandero chtít ústupky jinde.
První generace Dacie Sandero přišla na svět v roce 2007. Nástupce jsme pak mohli přivítat o pět let později, spíše než o zcela nový vůz však šlo spíše o rozsáhlejší facelift. Platforma totiž sice byla přejmenována, nicméně šlo stále o tutéž architekturu, s jakou Renault přišel již v roce 2002. Potvrzoval to ostatně i pohled na rozvor, který se nikterak nezměnil. To není zrovna ohromující přístup ke konstrukci nového modelu, Dacia ale díky němu mohla držet cenu nízko u země. O totéž se přitom rumunská značka pokusí i u třetí generace, která ale již skutečně bude novou.
Oficiálně jsme se zatím žádného odhalení nedočkali, nicméně v zákulisí je zmiňován příchod architektury CMF-B. Dacia by se díky tomu přiblížila svým francouzským sourozencům, což by za normálních okolností vedlo k jejímu zdražení. Rumuni ale dělají všechno proto, aby bylo co nejmenší a vůz dále bodoval hlavně díky své ceně.
Dá se tedy předpokládat, že v případě motorů bude základem nabídky nadále litrový tříválec, který by měl dorazit v atmosférické nebo přeplňované podobě. Otázkou pak je, zda se nad něj postaví jedna-trojka, nicméně pokud ano, pak by tento turbomotor mohl na přední kola posílat až 150 koní. Sandero by se tedy rázem dostalo do jiných sfér, než v jakých se pohybuje nyní. Pro značku by to ale bylo vítané, neboť by zákazníky připravovala na elektrifikaci, se kterou by již výraznější zdražení přišlo jistě.
Prozatím se ale o snížení emisí CO2 mají starat benzinové agregáty upravené na spalování CNG, stejně jako 1,5litrový turbodiesel. Ani tyto jednotky ale nebudou výkonově šplhat do nebes, a tak i s ohledem na výše zmíněné vlastně nepřekvapí použité zadní bubnové brzdy u prototypu, který byl aktuálně nafocen stále ještě s výrazným maskováním. Je to jedna z cest k nižší ceně, absence kotoučů k ní povede nepochybně.
Ze snímků je rovněž patrné, že Sandero se dočkalo zvětšení. To sice nebude výrazné, nicméně platforma CMF-B třeba takovému Renaultu Captur umožnila natažení rozvoru až na 2 630 milimetrů. Tím je stávající provedení rumunského hatchbacku překonáno o více než čtyři centimetry. Zatím sice není jisté, zda skočí zrovna po této verzi, nicméně nárůst prostoru uvnitř i v zavazadelníku očekáváme. Citelné by totiž mělo být i rozšíření vozu.
Na další informace, stejně jako na pohled do kabiny, bude třeba vyčkat. Byť není třeba křišťálové koule, abychom předpokládali, že dovnitř se nastěhují nová multimédia, která budou nabízet funkce Android Auto a Apple CarPlay. Stále však půjde o levnější provedení systému, jenž používá nejnovější Clio stojící na téže platformě. To přitom dostalo do vínku i digitální přístrojový štít, který Dacia dostat může a nemusí - blížíme se jistě době, kdy digitální přístrojovky budou levnější než ty „fyzické”.
Premiéru pak nejspíše můžeme očekávat letos na sklonku léta na autosalonu v Paříži. Dle spekulací by přitom hatchback měl na výstaviště doprovodit také vůbec první elektromobil Dacie, tedy nejspíše evropská verze nízkonákladového Renaultu City K-ZE určeného původně pro asijské země. Pokud se tak ovšem stane, půjde stoprocentně o koncept, který bude předznamenávat věci budoucí a sondovat zájem zákazníků.
Nová Dacia Sandero byla nafocena při testech ve své kůži, byť se značným maskováním, naznačila tak mnoho ze svého budoucího pojetí
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva