Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová nejdražší a nejstylovější Škoda do detailu naživo. Na pohled dovede okouzlit
8.11.2018 | Petr Prokopec
Po mnoha únicích a dílčích odhaleních vám konečně můžeme detailně představit Škodu Kodiaq GT. Styl ji opravdu nechybí, sebevědomá cenovka též ne.
Čína se v tuto chvíli stává první trhem na světě, kde Škoda nabízí čtyři různá SUV. Po modelech Kamiq, Karoq a Kodiaq byl totiž oficiálně odhalen i Kodiaq GT. Stalo se tak během prvního ročníku mezinárodního veletrhu China International Import Expo (CIIE) v Šanghaji, kde byl slavnostnímu aktu přítomen nejen šéf automobilky Bernhard Maier, ale i čínský prezident Si-Ťin-pching a český prezident Miloš Zeman.
Nás samozřejmě více než tyto persóny zajímá samotný vůz, který si můžeme představit do posledního šroubku. Známa je dokonce i cena, která startuje na částce 209 900 yuanů (cca 683 350 Kč), což je nejvýše ze všech škodovek v Číně. A nakonec by to platilo i u nás - Superb tady začíná na 659 900 Kč, Kodiaq na 681 900 Kč, ceny pak v závislosti na zvolené verzi a doplňkové výbavě snadno překonají 1 milion korun. Dealeři otevřou objednávkové knihy 16. listopadu, tedy ve stejný den, kdy Kodiaq GT bude debutovat na autosalonu v Kantonu. V prvé řadě přitom zákazníkům bude nabídnuta limitovaná edice Mars Agent.
Od úvodní edice lze očekávat po stránce vizuální především specifické grafické polepy, které doplní červený lak karoserie a devatenáctipalcová litá kola osazená pneumatikami o rozměru 235/50 R19. Přední i zadní nápravu přitom bude zaměstnávat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec EA888 třetí generace, jenž pod obchodním názvem TSI380 nabídne 220 koní a 350 Nm točivého momentu.
S tímto potenciálem pod kapotou zvládne 1 715 kilo vážící vůz zrychlit z klidu na stovku za 7,5 sekundy, nejvyšší rychlost má pak hodnotu 220 km/h. Při jízdě ustálenou devadesátkou by si pak Kodiaq GT měl říci o 6,4 litru na sto kilometrů, jinak byl ovšem průměr vypočítán na 8 l/100 km. K dispozici má přitom novinka 62litrovou nádrž, zavazadelník pobere 463 až 1 607 litrů.
Tato motorizace bude po vyprodání úvodní limitované edice nadále dostupná pro vrchol nabídky, byť již bez oněch polepů a dalšího zvýhodnění, jenž zahrnuje třeba roční pojistné zdarma. Čínská klientela ovšem bude moci od počátku příštího roku sáhnout také po základním modelu TSI330, o jehož pohon se opět postará dvoulitrové turbo, jen naladěné na 186 koní.
Bližší data spojená s touto variantou prozatím nejsou k dispozici, tedy krom faktu, že standardem bude pohon předních kol. Stejně tak nebyly prozatím oficiálně potvrzeny spekulace, že časem pod kapotu dorazí ještě jedna-čtyřka se 150 koňmi. Přesunout se tedy můžeme k dalším datům, jenž byly zveřejněny. Délka tak činí 4 634 mm, šířka 1 883 mm, výška 1 649 mm a rozvor 2 791 mm.
Co se výbavy týče, známa jsou aktuálně jen data spojená s edicí z Marsu. Ta přitom počítá s 10,25palcovým virtuálním štítem, 8palcovým centrálním displejem a systémy MirrorLink a Apple CarPlay. Dorazí také sportovní sedadla čalouněná kůží, která nápadně připomínají Kodiaq RS. Oproti sportovnímu provedení však bylo červené prošívání nahrazeno bílým.
Tím nám informační pramen vysychá, možný termín příchodu tohoto vozu do Evropy značka opětovně neupřesnila, tedy krom obecné touhy jej tady nabídnout v momentě, kdy to výrobní kapacity dovolí. Uvidíme časem, co na tom změní už probíhající „koncernové čachry”.

Čína je prvním trhem, kde Škoda nabízí čtyři různá SUV
Nový Kodiaq GT byl odhalen na veletrhu CIIE za přítomnosti českého i čínského prezidenta
Posloužit můžeme i pohledem do zákulisí stánku značky
Dealeři již mají vůz k dispozici, zatím pouze ve vrcholné motorizaci TSI380
Jako první ovšem jde do prodeje limitovaná edice Mars Agent, který výkon 220 koní spojuje s grafickými polepy a bohatou standardní výbavou
Zdroje: Škoda, Xcar
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 6 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 7 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 9 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 10 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan