Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 se představí v New Yorku, italský sourozenec zatím lelkuje
6.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský roadster má před premiérou, jeho italský bratříček však nabírá zpoždění. Fiat totiž neví, zda to bude Alfa Romeo, Abarth či něco zcela jiného.
Ženevský autosalon je očividně u konce. Tedy nikoliv pro veřejnost, pro tu se brány výstaviště Palexpo otevřeli teprve dnešním dnem, jednotliví zástupci automobilek se ovšem pomalu rozjíždějí do svých domovů, přičemž značky samotné již spřádají plány na další motor show. Tou se stane autosalon v New Yorku, který začíná již v půlce dubna. A jako první se k němu hlásí japonská Mazda, která prý ve „Velkém jablku“ představí novou generaci svého kultovního roadsteru MX-5.
Jak přitom již delší čas víme, tato novinka vzniká ve spolupráci s italským Fiatem, přičemž jakožto evropská verze měla dorazit s logem Alfy Romeo. Tento plán však momentálně narazil na jednu zásadní trhlinu - podle dohody obou automobilek se totiž obě verze mají vyrábět v továrně Mazdy v japonské Hirošimě. Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne ovšem v rámci záchrany Alfy Romeo prohlásil, že veškerá výroba bude probíhat v Itálii.
„Pokud se Alfa začne poohlížet po výrobních kapacitách mimo Itálii, já již rozhodně nebudu CEO. To se prostě za mé vlády nestane, bylo by to skutečnou chybou. Nejprve se totiž musíme zaměřit na novou architekturu a nové pohonné jednotky, vrátit se takříkajíc ke svým kořenům v Itálii a znovu nalézt náš styl,“ osvětluje své důvody Marchionne. Zároveň ovšem dodává, že svým prohlášením nemíří proti Mazdě.
Co ovšem jedna strana myslí dobře, ta druhá nemusí pochopit. Rýsuje se tedy mezi oběma značkami pře? To ani náhodou. Fiat pouze přehodnotil své plány a nakonec zřejmě svou verzi uvede pod logem Abarth. Tím by sice bylo naprosto negováno prohlášení, že samostatný model této značky nemáme očekávat, ale zrovna v tomto případě asi nikdo nebude Marchionneho vinit ze zákulisních manipulací.
Momentálně nám tedy vyvstává hned několik otázek, z nichž ta nejzásadnější je, jakou značku nakonec vedle Mazdy MX-5 uvidíme. V tomto směru totiž šéf Fiatu dodává, že dohoda jej zavazuje pouze k využití architektury. Pohonné jednotky však již budou ryze italské, přičemž namontovány mohou být podélně, zatímco japonský roadster je uloží napříč.
Další neznámou je pak uvedení obou novinek do prodeje. Přičemž tentokráte již nemáme žádná vodítka, neboť původně se spekulovalo, že MX-5 se ukáže již v Chicagu, kde před 25 lety debutoval originál. Datum konání autosalonu však nezapadalo do plánů Mazdy, pročež se premiéra posunula až na zmíněný dubnový New York.
Uvidíme tedy za měsíc, zda japonská automobilka oznámí něco konkrétního. V případě Italů ale očividně budeme muset čekat ještě déle. Přičemž bychom se pomalu ani nedivili, kdyby na konci všeho dorazilo namísto Alfy a Abarthu třeba novodobé Dino.
Chystaná Mazda MX-5 se objevila na celé řadě neoficiálních ilustrací. Na reálnou tvář ovšem již dlouho čekat nebude - debutovat má za měsíc v New Yorku
Vyjma neoficiálních ilustrací máme k dispozici i fotografie testovacích prototypů. Ty ovšem jezdí s karoserií současného modelu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před hodinou - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 2 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 4 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 5 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva