Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 se představí v New Yorku, italský sourozenec zatím lelkuje
6.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský roadster má před premiérou, jeho italský bratříček však nabírá zpoždění. Fiat totiž neví, zda to bude Alfa Romeo, Abarth či něco zcela jiného.
Ženevský autosalon je očividně u konce. Tedy nikoliv pro veřejnost, pro tu se brány výstaviště Palexpo otevřeli teprve dnešním dnem, jednotliví zástupci automobilek se ovšem pomalu rozjíždějí do svých domovů, přičemž značky samotné již spřádají plány na další motor show. Tou se stane autosalon v New Yorku, který začíná již v půlce dubna. A jako první se k němu hlásí japonská Mazda, která prý ve „Velkém jablku“ představí novou generaci svého kultovního roadsteru MX-5.
Jak přitom již delší čas víme, tato novinka vzniká ve spolupráci s italským Fiatem, přičemž jakožto evropská verze měla dorazit s logem Alfy Romeo. Tento plán však momentálně narazil na jednu zásadní trhlinu - podle dohody obou automobilek se totiž obě verze mají vyrábět v továrně Mazdy v japonské Hirošimě. Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne ovšem v rámci záchrany Alfy Romeo prohlásil, že veškerá výroba bude probíhat v Itálii.
„Pokud se Alfa začne poohlížet po výrobních kapacitách mimo Itálii, já již rozhodně nebudu CEO. To se prostě za mé vlády nestane, bylo by to skutečnou chybou. Nejprve se totiž musíme zaměřit na novou architekturu a nové pohonné jednotky, vrátit se takříkajíc ke svým kořenům v Itálii a znovu nalézt náš styl,“ osvětluje své důvody Marchionne. Zároveň ovšem dodává, že svým prohlášením nemíří proti Mazdě.
Co ovšem jedna strana myslí dobře, ta druhá nemusí pochopit. Rýsuje se tedy mezi oběma značkami pře? To ani náhodou. Fiat pouze přehodnotil své plány a nakonec zřejmě svou verzi uvede pod logem Abarth. Tím by sice bylo naprosto negováno prohlášení, že samostatný model této značky nemáme očekávat, ale zrovna v tomto případě asi nikdo nebude Marchionneho vinit ze zákulisních manipulací.
Momentálně nám tedy vyvstává hned několik otázek, z nichž ta nejzásadnější je, jakou značku nakonec vedle Mazdy MX-5 uvidíme. V tomto směru totiž šéf Fiatu dodává, že dohoda jej zavazuje pouze k využití architektury. Pohonné jednotky však již budou ryze italské, přičemž namontovány mohou být podélně, zatímco japonský roadster je uloží napříč.
Další neznámou je pak uvedení obou novinek do prodeje. Přičemž tentokráte již nemáme žádná vodítka, neboť původně se spekulovalo, že MX-5 se ukáže již v Chicagu, kde před 25 lety debutoval originál. Datum konání autosalonu však nezapadalo do plánů Mazdy, pročež se premiéra posunula až na zmíněný dubnový New York.
Uvidíme tedy za měsíc, zda japonská automobilka oznámí něco konkrétního. V případě Italů ale očividně budeme muset čekat ještě déle. Přičemž bychom se pomalu ani nedivili, kdyby na konci všeho dorazilo namísto Alfy a Abarthu třeba novodobé Dino.


Chystaná Mazda MX-5 se objevila na celé řadě neoficiálních ilustrací. Na reálnou tvář ovšem již dlouho čekat nebude - debutovat má za měsíc v New Yorku
Vyjma neoficiálních ilustrací máme k dispozici i fotografie testovacích prototypů. Ty ovšem jezdí s karoserií současného modelu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 9 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 10 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle