Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 odhalena, je lehčí, kratší, nižší a širší
4.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa, živé foto) Čtvrtá generace kultovního roadsteru má na délku méně než 4 metry, hmotnost jen lehce přes tunu a 140 či 180 koní.
Dámy a pánové, konečně po dlouhých peripetiích můžeme přivítat novou Mazdu MX-5. Odhalena byla simultánně ve Španělsku, Japonsku a Severní Americe před výstavním debutem na pařížském autosalonu. Ve městě nad Seinou lze přitom očekávat pořádný příděl informací, hlavně technického rázu, neboť prozatím máme k dispozici ne zrovna košatý výčet. To samé ostatně platí o fotografiích, v tomto směru si ale můžeme pomoci těmi živými, které dopodrobna mapují jak exteriér, tak kabinu.
Naše představení můžeme začít rozměry, které počítají s délkou 3 915 mm, šířkou 1 730 mm, výškou 1 235 mm a rozvorem 2 315 mm. Ve srovnání s předchozí třetí generací je tak novinka o 105 mm kratší, o 10 mm širší, o 20 mm nižší a mezi nápravami nabízí o 15 mm méně prostoru. Souběžně s tím ovšem došlo také ke snížení hmotnosti o 100 kilogramů, základní verze osazené plátěnou střechou by tedy měly vážit lehce přes tunu.
Těchto úspor Mazda dosáhla především technologiemi zvanými SkyActiv, pod čímž si můžeme představit kupříkladu kapotu, víko zavazadelníku a přední blatníky vyrobené z hliníku. Mimo to ovšem do toho samého ranku spadá plátěná střecha z mnohem lehčího vodě odolného materiálu, zmínit pak můžeme taktéž pohonné jednotky. O těch se mnoho neví, dosahovat by ovšem měly 1,5litrového a dvoulitrového objemu.
V rámci výkonu se počítá s nějakými 140 a 180 koňmi, což oproti odcházejícímu modelu představuje nepatrnou výhodu. Je však otázkou, zda zrovna tato spekulace se v Paříži potvrdí. Pro ovladatelnost je ovšem mnohem podstatnější, že pohonné jednotky byly usazeny až za přední nápravu směrem blíže ke středu dvoumístného roadsteru. Počítat tedy máme s ideálním rozložením hmotnosti v poměru 50:50.
S pohonnými jednotkami bude standardně spřažen šestistupňový manuál, posléze ovšem máme očekávat také příchod automatu, stejně jako se časem objeví také verze osazená pevnými střešními panely. Mimo to navíc Mazda mluví o dalších derivátech, kdy jedním z nich by mohla být ostrá verze poháněná turbomotorem. Kromě toho zazněly rovněž řeči o dieselu, ty ale, jak doufáme, naplnění nedojdou.
Ze spekulativní roviny se můžeme vrátit zpět do reality a nahlédnout na podvozek, který používá dvojitých lichoběžníků vpředu a víceprvkové nápravy vzadu. Ve všech čtyřech rozích lze pak počítat s kotoučovými brzdami, zatímco hřebenové řízení doplňuje elektrický posilovač. Zmínit můžeme ještě standardně dodávaná 16palcová kola s pneumatikami o rozměru 195/50, tím však zmínky o exteriéru končí.
Přesunout se můžeme do kabiny, která dává v mnohém vzpomenout na Mazdu 3. Ani zde totiž nechybí „plovoucí“ displej ve středu palubní desky, kruhové ovladače na středové konzoli či kolébkové přepínače na multifunkčním volantu. Vylepšena přitom byla i samotná kvalita plastů, zatímco konzervativním příznivcům dozajista udělá radost přítomnost klasické ruční brzdy.
Pamětníci první generace Mazdy MX-5 pro změnu uvítají reproduktory integrované do hlavových opěrek, které vylepšují poslech hudby při jízdě se staženou střechou. Tu lze přitom „odháknout“ manuálně jednou rukou, v případě pevných střešních panelů lze pak opětovně počítat s automatikou. Té by přitom složení mohlo zabrat nějakých deset dvanáct sekund.
Tím ale máme zásobu informací vyčerpanou, přičemž na další si budeme muset počkat do zmiňované Paříže. Ještě větší trpělivostí se pak musí obrnit zájemci o koupi, neboť do prodeje novinka dorazí až někdy v prvním čtvrtletí příštího roku. Ceny základního modelu by se přitom měly pohybovat okolo 600 000 Kč.
Živé fotografie Mazdy MX-5 2015
Oficiální fotografie Mazdy MX-5 2015
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 10:38 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:09 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB