Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 na nových fotkách videu, odhalila i finální specifikace motorů
31.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Také Japonci mají své telenovely. Ta poslední si říká Mazda MX-5 a bude ještě chvíli trvat, než skončí. Nejnovější díl i tak přináší nové pohledy a informace.
Ve střední Evropě jsme na telenovely zvyklí. Nenarážíme teď ani tak na někdejší oblibu Divokého anděla a spol., ale spíše na počínání domácí automobilky, od které by se mohl, ale raději neměl učit celý svět. Ne snad, že by Škoda vynalezla něco jako postupné odhalování, je v něm ale poslední dobou extrémně důsledná - příklady nové Fabie i měsíce odhalovaného, ale stále neodhaleného nového Superbu hovoří za vše. Ani Japonci ale v tomto ohledu nechtějí zůstat stranou, ti od Mazdy určitě ne.
Hirošimská automobilka poslední dobou sice také chrlí na svět novinky jako na běžícím pásu, stylem „odhal a jdi dál” to ale rozhodně nečiní. Příkladů bychom našli více, dnes se ale budeme soustřeďovat na ten s označením MX-5. Nová generace ikony mezi malými roadstery se sice představila už loni v září, od té doby jsme o ní ale mohli slyšet ještě mnohokrát. Japonci nám toho totiž mnoho neřekli, a tak se mohlo dále spekulovat třeba i o tom, co nabídnou motory. Teď už za sebou máme první jízdní prezentace a „vtipné” je, že kompletní technické specifikace nemáme ani dnes. Ale nepředbíhejme.
Bez zajímavosti totiž není ani to, že Mazda je v s odhalováním MX-5 tak pomalá, že se v mezičase na jí aktuální věnované pozornosti stihlo přiživit i Porsche a o slovo se přihlásil i věčně mluvící Sergio Marchionne. Kdo se ještě přidá, ukáže čas, zdá se však, že s hovory na téma MX-5 konkurenční firmy spěchat nemusí - Mazdě bude trvat možná ještě měsíce, než nám řekne vše.
Opustíme-li výše převládající skepsi, můžeme vám v tuto chvíli sdělit alespoň konečné specifikace základního motoru 1,5 SkyActiv-G. Ten poskytuje vozu výkon až 96 kW (131 koní) při 7 000 ot./min a točivý moment nejvýše 150 Nm při 4 800 ot./min. Také pouze tento motor bylo zatím možné vyzkoušet a první ohlasy tvrdí, že s vozem těžším jen o 50 kg ve srovnání s původní generací vozu z roku 1989 a o 100 kg lehčím ve srovnání s předchozí třetí generací (váží okolo jedné tuny v závislosti na specifikaci) nemá mnoho práce a ochotně se vytáčí až za hranici 7 000 ot./min.
To jsou příjemnější zprávy, méně příjemné je, že ani nyní nikdo nemohl okusit jednotku 2,0 SkyActiv-G a co více, známy pořád nejsou ani její podrobnější specifikace. Ty základní mluví o výkonu pouze 115 kW (157 koní) a točivém momentu 200 Nm - to je mezigeneračně méně než dříve a pro příznivce vozu to pravděpodobně bude znamenat zklamání, zvláště po dosavadních očekáváních 180koňového výkonu této jednotky.
Z faktů nyní více dodat nemůžeme, dívat se ale je na co. Přiložená galerie více než stovka fotek vám ukáže novou MX-5 ve dvou barvách na místě i v akci, zvenčí i zevnitř a nechá nahlédnout také trochu pod své sukně. Pokud by vám to nebylo dost, první pořádné jízdní video mezi přiloženými materiály naleznete též.


















































































































Nová Mazda MX-5 na zatím nejlepších fotkách v evropské specifikaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Maserati jsou takový propadák, že automobilka klidně představuje nové unikáty. I jedno auto navíc jí citelně zvyšuje prodeje
25.2.2025Absurdní elektrický pick-up se 102litrovou nádrží už druhý rok marně čeká zahájení prodeje. A je postupně stále horší, váží 3,5 tuny
25.2.2025Prodeje elektrických aut VW v Číně se totálně zhroutily, meziročně o 71 procent. To je to poslední, co potřeboval
26.2.2025Krachující největší evropský výrobce motorek musí rychle zaplatit dluhy ve výši 13,7 miliardy Kč, jinak končí
26.2.2025Porsche provedlo čistku v nejvyšším vedení, šéfové prodejů, marketingu a financí po 10 letech skutečně okamžitě končí
26.2.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 03.28. 21:26 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 20:22 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.28. 17:37 - řidičBOB
- Politický koutek 03.28. 12:52 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 03.27. 13:04 - pavproch
- Přituhuje 03.27. 10:36 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.26. 17:50 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 03.26. 16:33 - Předseda