Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 dostane dvoulitr SkyActiv-G, se 180 koňmi
9.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejvýkonnějším motorem pod kapotou MX-5 2015 bude dvoulitrová jednotka SkyActiv-G. V jiných Mazdách má 160 koní, v MX-5 dvacet navíc.
Oficiální představení čtvrté generace Mazdy MX-5 bylo velkou novinkou minulého týdne, kdy se po dlouhých průtazích svět konečně dočkal pokračování příběhu tohoto úspěšného sporťáku. V showroomech Mazdy to bude tak trochu ošklivé káčátko - MX-5 si člověk sice nekupuje kvůli designu, ale i tak vzhled hraje svou roli.
To nejdůležitější u MX-5 ale vždycky byla jízda. Kromě podvozku se zatím o technice novinky nic moc nevědělo, zejména nebyly detailně známy její motory. Nyní se k nám dostaly fotografie motorového prostoru spolu s informacemi, které odhalují zajímavé detaily. Jak se z informací o technologiích SkyActiv dalo očekávat, pod kapotou nevidíme turbodmychadlo.
Co však vidíme, je dvoulitr SkyActiv-G, který jsme testovali například v Mazdě 3, kde měl 120 koní, nebo v Mazdě CX-5, kde měl koní už 160. Ostatně, něco takového říká naznačovala i tabulka se stručnými technickými daty, která se dostala na světlo světa při oficiálním představení. Teď už víme, že právě z něj automobilka dostat při představení zmiňovaných 180 koní by. S nimi by se mohlo pojit okolo 210 Nm, které tento motor nabízí v podstatě ve všech variantách, jaké pod kapotou ostatních vozů Mazda najdeme.
Druhým motorem v nabídce bude na fotkách zatím neviděná patnáctistovka se 140 koňmi, i tyto spekulace se tedy naplnily. V jejím případě bude činit poměr hmotnosti a výkonu u MX-5 přesně 7,15:1, u dvoulitru by to mělo být něco okolo 5,5:1.
Ne všechny tyto informace jsou dnes stoprocentní, částečně jsou opřené o zjištění amerického Autoweeku. Oba motory pro Evropu ale už potvrzeny byly, a tak si dnes můžeme počkat snad už na detailnější technické parametry. Ty bychom se měli dozvědět při výstavní premiéře v Paříži zhruba za měsíc. A pro sebe si je určitě nenecháme.




Nahlédnutí pod kapotu nové Mazdy MX-5 potvrzuje motor SkyActiv. Mohl by to být dvoulitr SkyActiv-G
Živé fotografie nové Mazdy MX-5 jsme viděli už minulý týden
Zdroje: Mazda, Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 4 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejčtenější články
Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva