Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 2015 se odhaluje. Bude lehčí, ostřejší a plná Skyactivu
16.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové dějství se neodhalilo naplno, máme však první fotku šasí a také zajímavé informace, které ukazují na nejlepší přísady k pozdvižení jízdního projevu.
Mazda se dlouho rozhodovala, kdy a kde představí novou generaci kultovního roadsteru. Nejprve se totiž zdálo, že vůz dorazí na autosalon v New Yorku, následně však již tato zpráva jako příliš pravděpodobná nevypadala. Nyní se ovšem k musíme znovu vrátit, neboť japonská automobilka vypustila po oficiální skice také fotografii šasi s motorem a převodovkou, které v New Yorku ukáže veřejnosti. Stále však není znám termín premiéry vozu. Mazda má ještě čas, neboť do prodejů se má nová MX-5 dostat v příštím roce. Můžeme vás ale ujistit, že nové informace od automobilky za pozornost rozhodně stojí.
Novinka bude už bez většího překvapení vyvedena v designovém jazyce Kodo a jako taková vsadí na mnohem agresivnější tvary a ostřejší hrany, což by mělo signalizovat výraznější odklon od filozofie, kterou razí legendární roadster od roku 1989. Ponese však samozřejmě odkazy do minulosti, třebaže v daleko větší míře bude svým vzhledem podobná poslední trojce a šestce. Koncept vozu zůstane více než 25 let po uvedení stále věrný tradicím, bude tedy nadále používat kombinaci vpředu uloženého motoru a pohonu zadní nápravy.
Výraznějším obrozením je využití šasi Skyactiv, které čtyřválcový motor umožní posunout za přední nápravu směrem k dvoumístné kabině. Jednotka tedy sice bude vpředu, ale blíže ke středu vozu. Z toho také pramení daleko vhodnější rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy, přičemž Mazda hovoří o poměru 50:50. Vyústí to v nízký moment setrvačnosti, a tedy lepší ovladatelnost - rychlejší odezvy na povely udílené řidičem. Zároveň se hirošimská automobilka nechala slyšet, že půjde zatím o nejkompaktnější konfiguraci, jakou MX-5 pamatuje.
Motor bude blíže ke středu vozu a zároveň také umožní snížit celé těžiště, které má být zatím nejblíže k silnici. Mazda si údajně dává záležet i na pozici řidiče za volantem, a tak zřejmě právě z tohoto důvodu ještě neukázala ani koncepční podobu vozu. Devízou má být nadále čistá radost z jízdy, která bude pramenit primárně z motokárových jízdních vlastností a nízké hmotnosti. Pokud prý postavíme v budoucnu novinku na váhu, ukáže nám ručička více než o 100 kilogramů méně než předtím.
Model, který bude ekvivalentní k výroční edici poslední MX-5 25th Anniversary s pevnou střechou, by měl vážit pouhých 1 076 kilogramů, a stát se tak muší váhou mezi současnými produkčními vozy. S plátěnou střechou se pak přiblíží metě jedné tuny a to už zní opravdu velmi „šťavnatě“. Výrobce se také kasá, že je nová MX-5 navržena a vyvinuta s cílem dosáhnout vynikající tuhosti karoserie a vyšší odolnost proti nárazu.
Nadále se neobjevily informace ohledně motorů pod dlouhou přední kapotou, ale očekáváme použití zážehového dvoulitru Skyactiv-G z Mazdy 3. Předpokládáme však, že bude disponovat i vyšším výkonem než základních 120 koní. Ostatně Mazda nabízí v trojce i verzi se 165. Základní model však může využít nové, taktéž benzinové jednotky 1,5 Skyactiv, i když ten by museli ze stávajících 101 koní vybičovat k trochu vyšším výkonům. I když soudě podle víceprvku na zadní nápravě, vůz bude jistě schopen pobrat v klidu i přes 200 koní. Že by jsme se dočkali konečně pořádné adrenalinové varianty? Uvidíme příští rok…
Nová Mazda MX-5 odhalila alespoň šasi. Dřívější skicy jsou dost možná skutečné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Škoda stvořila historický propadák, oslovuje 17krát míň lidí než nejžádanější Octavie
22.10.2024 - Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva