Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda MX-5 2015 se odhaluje. Bude lehčí, ostřejší a plná Skyactivu
16.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové dějství se neodhalilo naplno, máme však první fotku šasí a také zajímavé informace, které ukazují na nejlepší přísady k pozdvižení jízdního projevu.
Mazda se dlouho rozhodovala, kdy a kde představí novou generaci kultovního roadsteru. Nejprve se totiž zdálo, že vůz dorazí na autosalon v New Yorku, následně však již tato zpráva jako příliš pravděpodobná nevypadala. Nyní se ovšem k musíme znovu vrátit, neboť japonská automobilka vypustila po oficiální skice také fotografii šasi s motorem a převodovkou, které v New Yorku ukáže veřejnosti. Stále však není znám termín premiéry vozu. Mazda má ještě čas, neboť do prodejů se má nová MX-5 dostat v příštím roce. Můžeme vás ale ujistit, že nové informace od automobilky za pozornost rozhodně stojí.
Novinka bude už bez většího překvapení vyvedena v designovém jazyce Kodo a jako taková vsadí na mnohem agresivnější tvary a ostřejší hrany, což by mělo signalizovat výraznější odklon od filozofie, kterou razí legendární roadster od roku 1989. Ponese však samozřejmě odkazy do minulosti, třebaže v daleko větší míře bude svým vzhledem podobná poslední trojce a šestce. Koncept vozu zůstane více než 25 let po uvedení stále věrný tradicím, bude tedy nadále používat kombinaci vpředu uloženého motoru a pohonu zadní nápravy.
Výraznějším obrozením je využití šasi Skyactiv, které čtyřválcový motor umožní posunout za přední nápravu směrem k dvoumístné kabině. Jednotka tedy sice bude vpředu, ale blíže ke středu vozu. Z toho také pramení daleko vhodnější rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy, přičemž Mazda hovoří o poměru 50:50. Vyústí to v nízký moment setrvačnosti, a tedy lepší ovladatelnost - rychlejší odezvy na povely udílené řidičem. Zároveň se hirošimská automobilka nechala slyšet, že půjde zatím o nejkompaktnější konfiguraci, jakou MX-5 pamatuje.
Motor bude blíže ke středu vozu a zároveň také umožní snížit celé těžiště, které má být zatím nejblíže k silnici. Mazda si údajně dává záležet i na pozici řidiče za volantem, a tak zřejmě právě z tohoto důvodu ještě neukázala ani koncepční podobu vozu. Devízou má být nadále čistá radost z jízdy, která bude pramenit primárně z motokárových jízdních vlastností a nízké hmotnosti. Pokud prý postavíme v budoucnu novinku na váhu, ukáže nám ručička více než o 100 kilogramů méně než předtím.
Model, který bude ekvivalentní k výroční edici poslední MX-5 25th Anniversary s pevnou střechou, by měl vážit pouhých 1 076 kilogramů, a stát se tak muší váhou mezi současnými produkčními vozy. S plátěnou střechou se pak přiblíží metě jedné tuny a to už zní opravdu velmi „šťavnatě“. Výrobce se také kasá, že je nová MX-5 navržena a vyvinuta s cílem dosáhnout vynikající tuhosti karoserie a vyšší odolnost proti nárazu.
Nadále se neobjevily informace ohledně motorů pod dlouhou přední kapotou, ale očekáváme použití zážehového dvoulitru Skyactiv-G z Mazdy 3. Předpokládáme však, že bude disponovat i vyšším výkonem než základních 120 koní. Ostatně Mazda nabízí v trojce i verzi se 165. Základní model však může využít nové, taktéž benzinové jednotky 1,5 Skyactiv, i když ten by museli ze stávajících 101 koní vybičovat k trochu vyšším výkonům. I když soudě podle víceprvku na zadní nápravě, vůz bude jistě schopen pobrat v klidu i přes 200 koní. Že by jsme se dočkali konečně pořádné adrenalinové varianty? Uvidíme příští rok…



Nová Mazda MX-5 odhalila alespoň šasi. Dřívější skicy jsou dost možná skutečné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejčtenější články
Zprávy o tom, jak moc Muskovy kontroverze ničí prodeje Tesly, zjevně přehání, firma má dál jasně nejvěrnější kupce
28.2.2025První test letních pneu pro rok 2025: Čínské „gumy” šokují svou životností, ani dvakrát dražší Evropané nemají odpověď
28.2.2025Ikonickou Škodu Fabia RS TDI jde pořád koupit krásnou a sotva jetou za málo, dojet si pro ni ale musíte 1 400 km daleko
28.2.2025Levné čínské Porsche rychlejší než to skutečné je nakonec ještě o ranec levnější. Tohle je na hození ručníku do ringu
28.2.2025Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 22:34 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch