Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda CX-5 odhalena, je znovu šik a dál se směje downsizingu
16.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
SUV Mazdy dostalo zpevněný podvozek s nezměněným rozvorem. Pod kapotou se dál nehodlá zahazovat s turbem, s objemem motorů nejde pod 2 litry.
První generace Mazdy CX-5 byla odhalena v roce 2011. Premiéra nového provedení na autosalonu v Los Angeles je tedy tak trochu překvapením, i když jsme samozřejmě již nějaký ten pátek věděli, že Japonci se k tomuto kroku chystají. Jejich spěch je přesto pozoruhodný, i když je třeba dodat, že novou generací je tento vůz jen z poloviny - jde tu především o vizuální přepracování a dodání nové bezpečnostní techniky. Mechanicky druhá generace hodně vychází z té první.
Patrné je to především v oblasti rozvoru, kde vozu i nadále naměříme 2 700 milimetrů. Nicméně díky zkrácení předního a zadního převisu byla celková délka snížena o 5 mm. Mimo to došlo k rozšíření karoserie o 10 mm, na silnici tedy vůz zaujímá mnohem dynamičtější postoj. K tomu napomáhá i posunutí čelních sloupků o 35 mm dozadu či implementace zcela nové, dopředu směřující čelní masky.
Dalším krokem modernizace je adopce užších čelních i zadních světlometů, přepracována ale byla také střešní linie a zadní sloupky se vyznačují ostřejším lomem. Ve výsledku tu tak máme zmenšenou Mazdu CX-9, odkud automobilka zjevně čerpala inspiraci. Jen u modifikace vzhledu ovšem nezůstalo, zpevněno bylo také šasí, jehož torzní tuhost narostla o 15,5 procenta.
Modifikace provedené na přídi zároveň vylepšily také aerodynamiku a snížily hlučnost o přibližně 1,3 dB. Kromě většího ticha pak cestující v kabině čeká nový tříramenný volant či 4,6palcový digitální displej usazený v analogovém přístrojovém štítu. Dále tu máme 7palcovou centrální obrazovku usazenou na vrcholku palubní desky, multimédia nyní lépe spolupracují s mobilními telefony.
Mazda zároveň zvýšila středový tunel, tím se ovladač automatu posunul o 60 mm výše, v případě řadicí páky manuálu lze pak hovořit o 40milimetrovém zvýšení. Obojí má přitom umocnit komfort řidiče. K tomu samozřejmě přispívá i adopce technologie G-Vectoring Control, jenž upravuje míru výkonu v závislosti na úhlu natočení volantu, což snižuje fyzickou zátěž.
Z hlediska nabídky motorů ke změnám oproti stávajícímu provedení nedošlo, i nadále tak budou na výběr motory, které jsou i bez downsizingu reálně úsporné - 2,2litrový turbodiesel SkyActiv-D a dvoulitrový benzinový čtyřválec SkyActiv-G. V obou případech lze vybírat mezi manuálem či automatem, na přání bude k dispozici také pohon všech kol. Data o jízdní dynamice a spotřebě však zveřejněna nebyla.
Standardem ve výbavě má být - minimálně na americkém trhu - bezpečnostní systém Mazda Radar Cruise Control, tedy adaptivní tempomat schopný úplného zastavení. Kromě toho dorazí i detekce dopravního značení. Mezi příplatky lze pak očekávat třeba audio systém Bose s 10 reproduktory a funkcí potlačení venkovního ruchu.
Bližší informace o dostupnosti a cenách či chybějící technická data by měla dorazit již záhy. S ohledem na v úvodu zmiňované „stáří“ stávajícího provedení se ale dá čekat zahájení amerického prodeje až někdy v polovině příštího roku, Evropa si nejspíše počká ještě o nějaký ten pátek déle.
Nová Mazda CX-5 se již ukázalo naživo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 7 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 9 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 10 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
dnes - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 19:28 - HondaMan
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB