Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 s revolučním „dieselem na benzin” má české ceny, lacino jej nedává
13.2.2019 | Petr Prokopec
Pokud chcete být součástí výspy vývoje spalovacích motorů, musíte se smířit s cenou přesahující 600 tisíc Kč. Méně převratné varianty s motorem o nižším výkonu ale začínají skoro o 100 tisíc níže.
Nová Mazda 3 konečně dorazila na český trh, a to rovnou i s revolučním motorem SkyActiv-X. Tedy alespoň na formálně, neboť k dispozici je tuzemský ceník, na samotné vozy bude třeba ještě nějakou chvíli vyčkat. V případě „dieselu na benzin“ totiž nejsou známa ani homologační data, světlo tedy nemůžeme vrhnout ani na zrychlení, ani na nejvyšší rychlost či spotřebu. Víme jen tolik, že pohonná jednotka bude plnit emisní normu Euro 6d-Temp, přičemž nejvyšší výkon bude činit 181 koní.
To potvrdily už dřívější specifikace pro slovenský trh a i samotný název verze SkyActiv-X181 leccos naznačuje. Zmíněna dále byla hmotnost 1 411 kilogramů (u hatchbacku, sedan je o 6 kg lehčí) v případě verze s manuálem a pohonem předních kol, vůči klasickému atmosférickému benzinovému dvoulitru tak ten revoluční doplněný kompresorem přihodil na palubu 47 kilo.
Zatímco tedy v Americe dojde k dalšímu ladění a výkon se nejspíše dostane za hranici 200 koní, u nás se musíme spokojit s menším stádem, ale také pravděpodobně nižší spotřebou. Vůz má ovšem fyzicky dorazit už v létě, zatímco za oceánem si na něj počkají déle.
Nyní již k samotným cenám. Ty startují na částce 520 900 Kč (hatchback se pokaždé prodává za stejné sumy jako sedan), za což je možné počítat s dvoulitrovým agregátem SkyActiv-G122, jehož výkon je rovněž vepsán přímo do názvu. Výbava je košatá, kromě 16palcových litých kol zahrnuje klimatizaci, volant potažený kůží, adaptivní tempomat či zadní parkovací senzory.
S bezejmennou standardní výbavou lze mít i 1,8litrový turbodiesel SkyActiv-D116 (za 574 900 Kč), stejně jako je možné na této úrovni zvolit namísto manuálu u benzinového motoru rovněž automat (za 585 900 Kč). Dále je pak k dispozici ještě paket Plus, který cenu zvýší o 33 500 Kč a do výbavy přidá 18palcová litá kola, vyhřívaná sedadla a volant, dvouzónovou klimatizací, přední senzory a couvací kameru.
Výše se můžete dostat pouze s prozatím nedostupným motorem SkyActiv-X, pro klasický benzin a diesel není stupeň GT k dispozici. Jeho součástí jsou 18palcová litá kola, adaptivní čelní LEDky nebo designové doplňky interiéru. Mazda 3 pak v této konfiguraci startuje na 603 400 Kč, respektive na 668 400 Kč, pokud namísto pohonu předních kol zvolíte systém 4x4. A pokud zároveň zatoužíte ještě po automatu i doplňujícím paketu Plus, připravte si rovnou 764 400 Kč. Ceny to tedy nejsou nízké, výbava je ale velmi slušná.
Krom standardu je možné v rámci dalších doplňujících paketů sáhnout třeba po audio systému Bose či koženém čalounění, k mání jsou rovněž exkluzivní laky. Ceny se pak odvíjejí dle zvolené motorizace, nicméně přes 900 tisíc korun se u japonského hatchbacku a sedanu aktuálně nedostanete. Kompletní přehled základních cen najdete v tabulce níže, pro detaily se můžete podívat do oficiálního ceníku (PDF, 386 kB), který lze stáhnout ze stránek českého zastoupení Mazdy.

Nová Mazda 3 startuje na českém trhu na částce 520 900 Kč, revoluční SkyActiv-X ale pod 600 tisíc nepořídíte
Za zmíněné sumy je u nás k mání jak hatchback, tak sedan
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 10 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025Nová levná Lada dostala ostrou verzi, se svými 173 koňmi bude cupovat okruhy typické pro Rusko
23.1.2025VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 17:12 - mlunovozík
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB