Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová limuzína pro Putina se rýsuje, dorazí i „státní SUV”
18.6.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Projekt Kortež po letech přešlapování konečně nabral obrátky a dospěl k registraci designů. Velká překvapení ale nečekejte, snad krom onoho SUV.
Za normálních okolností bychom v tomto článku hovořili o „prezidentské limuzíně”, ale Rusko není „normální okolnost”. Soudě podle dosavadního vývoje platí, že Putin žil, žije a bude žít a je velmi nepravděpodobné, že by vůz, který má ruský prezident dostat nejpozději na sklonku roku 2017 či začátku roku 2018, přijal do flotily někdo jiný než Vladimir Vladimirovič Putin. Ostatně, tou dobou bude stále ještě prezidentem Ruské federace na základě svého současného mandátu, pro příští volby nelze předpokládat zrod reálné konkurence a očekává se, že na inauguraci „nové” hlavy státu v roce 2018 bude hrát ruská prezidentská limuzína důležitou roli.
Lada Vesta Signature to asi nebude a současný Putinův Mercedes Pulmann to také být nemá. Ruského prezidenta má v tu chvíli vozit stroj, o kterém se hovoří už léta a zatím se zdál být pouhým snem. Zhmotnění se dočkal přepychový ZiL 4112-R, jenže ten Putin nechtěl. Poté se o jeho přízeň zajímaly z vlastní iniciativy další ruské automobilky, ani ty ale nepochodily. Až v roce 2013 si tak ruská vláda objednala u automobilové sekce Ústředního vědeckého institutu realizaci projektu Kortež skloňovaného zahraničními médii také jako Cortege, který měl za pomoci rozličných ruských firem dát nový vůz dohromady.
Přišlo pár planých slibů a odkladů, letos v dubnu ale bylo konečně potvrzeno, že nová limuzína dorazí v roce 2017. Nyní se projekt zjevně posunul do další fáze, neboť kolegové z Drom.ru získali z patentového úřadu nákresy údajně finálního designu Putinovy limuzíny a SUV sdruženého v projektu Kortež. Čtete správně, nejde tu o jedno auto a nejde dokonce ani o dvě - podle aktuálních informací má vzniknout na jedné „papalášské platformě” také menší sedan (protože ten Putinův bude obří) a ještě jedno MPV. Tyto vozy ale zatím finální design nemají.
U limuzíny a SUV si ale finalizací můžeme být jisti, neboť o ni jako o hotové věci hovoří i ruský ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov. Ten navíc dodává, že ačkoli vozy vznikají z vůle ruské vládu pro ruskou vládu, jejich koupě úřady nebude povinná. Prý bude stanoven pouze rozpočet, do kterého se budou muset úřady vejít. Existuje-li ale stále nařízení, že ruští pohlaváři musí jezdit ruskými vozy, pak nelze příliš předpokládat, že by místo luxusního SUVz projektu Kortež dali přednost třeba Ladě Niva...
Ale zpátky k samotným vozům. Jejich patentové ilustrace naleznete níže a minimálně u sedanu je třeba říci, že nepřináší žádné velké překvapení. Je stylizován velmi konzervativně a především v prakticky stejném stylu jako starší modely a prototypy, které také najdete vyobrazené v přiložené galerii.
Zajímavější je SUV, a to hned ze dvou důvodů. Jednak proto, že se s ním vůbec počítá, jednak proto, že ukazuje docela jiné designové pojetí než předchozí ilustrace a špionážní záběry. Ty se objevily před pár měsíci a ukazují vůz střižený ve stylu Bentley Bentayga kdežto tato věc vypadá spíše jako cosi mezi Range Roverem Evoque, Jaguarem F-Pace a Škodou Yeti před faceliftem. Je možné, že jde o slepou větev vývoje nebo také prototyp SUV jiné velikosti, to ukáže čas.
Dodejme základní technické informace. Tou zřejmě nejzajímavější je, že vozy by měly pohánět až 800koňové motory V8 a V12 o objemu až 6,6 litru. Pokud se ptáte, kde Rusové takové jednotky vezmou, vězte, že tady o úspěchu pochybujeme nejméně - motory dodá Porsche, pro které spolupráce s Rusy není nová.
Interiér jsme zatím mohli spatřit jen u prototypu, byl ale velmi luxusní a moderní. Podívejte se i do přední části, kde by celou palubní desku měly zabírat displeje - něco takového dnes nikdo nenabízí. „Putinova lóže” je pak též plná komfortních a elektronických vymožeností, jak by se ostatně dalo čekat.
Počkejme si na další snímky informace, jistě se postupně budou objevovat. Představení se blíží a lze očekávat, že alespoň k částečnému odhalení vozu či vozů dojde podstatně dříve než za rok a půl. Ostatně, ani ruský institut, který za projektem stojí, nemá problém sem tam nějaký ten detail vypustit...
Patentové ilustrace zobrazují design chystané limuzíny...
Prototyp SUV byl nafocen už dříve a vypadá jinak - buď jde o jiný model nebo jinou větev vývoje
Starší obrázky ukazovaly v případě limuzíny velmi podobný vůz
A zmenšený model ani prototyp též nebyly podstatně jiné
Interiér skromně řešený jistě nebude
Též dříve spekulovaná technická data vozů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva