Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Picanto odhalila detaily, máme technická data i spoustu nových fotek
16.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský hatchback má větší rozvor, slibuje tak více prostoru pro cestující. Ty hýčká větší luxus, pod kapotou se schovávají maloobjemové motory.
Nová Kia Picanto přišla na svět krátce po začátku nového roku. Korejská značka ale v té době pustila do světa jen velmi málo informací. Také nám ukázala jen vrcholnou variantu GT Line, která se pyšní agresivnějším vzhledem i velkými litými koly. Vzhled standardního modelu tak zůstal utajen, stejně tak jsme se nedozvěděli nic o technice.
Zvědavost ale můžeme ukojit nyní, tři týdny před živým debutem vozu na ženevském autosalonu Korejci zveřejnili daleko obsáhlejší tiskovou zprávu. Nové Picanto si tedy můžeme představit velice podrobně, přičemž začneme u venkovních rozměrů. Celková délka 3 595 milimetrů zůstává vůči předchůdci nezměněna, rozvor narostl o 15 mm na 2 400 mm. V kabině lze tedy čekat více místa.
Prodloužení rozvoru má také vliv na vzhled, po zkrácení převisů novinka vypadá mnohem dynamičtěji. K mání bude pouze v pětidveřovém provedení, o třídveřové nebyl zájem. Spolu kabinou narostl i zavazadelník, jeho objem je o 55 litrů větší. Celkově pojme 255 l, případně pak na 1 010 l při sklopených zadních sedadlech. V daném segmentu tak jde o rekord.
Přesunout se můžeme do kabiny, která by měla profitovat z lepšího odhlučnění a účinnějšího potlačení vibrací. O 6 milimetrů pak bylo sníženo ukotvení předních stěračů, což má snížit aerodynamický hluk. Uvnitř lze tedy očekávat příjemnější atmosféru. Některé trhy standardně dostanou i nový 7palcový dotykový displej multimediálního systému, který má implementovány technologie Apple CarPlay a Android Auto.
Seznam příplatků je docela dlouhý, najdete tam kupříkladu zpětnou kameru či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Připlatit si můžete také za kolenní airbag, zbývajících šest čelních, bočních a hlavových je ovšem již opět součástí standardní výbavy. Do té se nastěhovala i stabilizační kontrola, kvůli autonomním brzdám ale budete muset opětovně trochu připlatit.
Přesunout se můžeme k podvozku, kde najdeme o 2 procenta tužší přední a o 5 procent tužší zadní stabilizátory. Převod řízení je o 13 procent rychlejší, přičemž všechny tyto změny mají přispět k větší zábavě za volantem. Z toho důvodu ostatně Picanto vůbec poprvé dostalo také vektorování točivého momentu, které má zredukovat nedotáčivost při ostré jízdě v zatáčkách.
Ve finále ještě v rychlosti probereme motorový prostor, do kterého se mohou nastěhovat litrové tříválce či 1,2litrový čtyřválec spolupracující s pětistupňovou manuální převodovkou, pouze pro jedna-dvojku je ale k mání také příplatkový čtyřstupňový automat.
Jednotlivé úrovně výbav budou záviset na každém trhu, nicméně vrcholný stupeň GT Line bude k dispozici naprosto všude. Kia uvedla, že skutečně ostré provedení GT se u této modelové řady neobjeví. Místo toho má sportovní ambice zákazníků značky ukojit chystané Rio GT, které se ukáže v příštím roce.
Kia Picanto 1,0 T-GDI
Motor: litrový tříválec
Výkon: 74 kW/100 koní
Točivý moment: 172 Nm
Nejvyšší rychlost: 180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,1 sekundy
Kia Picanto 1,0 MPI
Motor: litrový tříválec
Výkon: 49 kW/67 koní
Točivý moment: 96 Nm
Nejvyšší rychlost: 161 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,3 sekundy
Spotřeba: 4,4 l/100 km
Kia Picanto 1,2 MPI
Motor: 1,25litrový čtyřválec
Výkon: 62 kW/84 koní
Točivý moment: 122 Nm
Nejvyšší rychlost: 173 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 12,0 sekundy
Spotřeba: 4,6 l/100 km
Galerie fotografií Kie Picanto GT Line 2017
Galerie fotografií Kie Picanto 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 09:48 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie