Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Optima nafocena bez maskování ze všech stran
27.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co má nová Kia Optima společného s Jaguarem XF? Pouze designovou evoluci, zvláště v případě profilu.
Čtvrtá generace korejského sedanu Optima se klube na světlo světa již hezkých pár měsíců. Nejprve jsme tu loni měli zmínku o ohromujícím designu, tu ale vzápětí dementoval fakt, že půjde o pouhou evoluci. Ženevský koncept Sportspace pak sice naznačil, že ta by mohla být odvážnější, což jen potvrdily oficiální ilustrace, včerejší odhalení prvních fotek však uvedlo veškeré věci na pravou míru.
Dnes tu pro změnu máme špionážní záběry nemaskované karoserie korejské verze, díky nimž je již více než zřejmé, že žádné výrazné změny nemůžeme očekávat. Místo toho tu máme jen nepatrné vylepšení stávajícího vzhledu, pročež by nová generace mohla být považována spíše za facelift. Je ale třeba dodat, že ta zásadní modernizace se odehraje zejména pod kapotou a v interiéru.
Na Kiu Optima tak můžeme pomalu nahlížet podobně jako na nový Jaguar XF, ačkoliv zákazníci se v obou případech budou rekrutovat ze zcela odlišných kruhů. V tu chvíli je až úsměvný fakt, že víceméně tou největší venkovní změnou u obou modelů je přesunutí třetího bočního okna až za linii dveří, zatímco doposud bylo jejich nedílnou součástí.
Od britského vozu se ale vraťme k tomu korejskému, jehož verze pro domácí trh se od amerického modelu liší jen nepatrně, a to zejména v oblasti předního nárazníku. Je však otázkou, zda nejde o specifickou výbavu, která by taktéž mohla být ve Státech v nabídce. Včerejší fotky obou variant totiž zobrazovaly nárazník zcela shodný.
Ač nám tedy nové snímky zodpověděly některé předchozí otázky, zároveň jsou i zdrojem nových. Na finální rozhřešení naštěstí nebudeme muset dlouho čekat, neboť slavnostní živý debut na autosalonu v New Yorku se odehraje již ve středu 1. dubna. Do té doby ale dost možná proběhne ještě plnohodnotná virtuální premiéra.
Nová Kia Optima určená pro domácí trh se pyšní zajímavým předním nárazníkem
Na oficiálních fotkách americké a korejské verze jsou ovšem přední části vozů zcela identické
Zdroj: The Korean Car Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 5 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 7 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 8 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 9 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 22:02 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.25. 20:34 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus