Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT

Základní varianty korejského sedanu se dynamicky moc nevyšvihly, aspoň prozatím. Vůz je ale prostornější a úspornější než předchozí generace.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT

26.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Základní varianty korejského sedanu se dynamicky moc nevyšvihly, aspoň prozatím. Vůz je ale prostornější a úspornější než předchozí generace.

S evropskou verzí nové Kie Optima jsme vás již mohli seznámit. A zmínili jsme i zásadní rozdíl mezi modely určenými pro Starý a Nový kontinent, jež se týká motorového prostoru. Zatímco americká varianta startuje na 180 koních, ta, která bude k dostání i na českém trhu, bohužel na 163 koních končí. A je to škoda, neboť atraktivní design by v kombinaci s vyšším výkonem dozajista nebyl špatným prodejním artiklem.

Daného faktu si je korejská automobilka zjevně vědoma, a proto na příští rok slibuje příchod vrcholné verze, která nejspíše dostane přídomek GT. I tu už jsme mohli vidět, kolik koní se postará o její pohon je ale zatím ve hvězdách. Nebude to ovšem jediná novinka roku 2016, kromě toho je totiž ve hře také plug-in hybrid. A následně by měl dorazit i kombík, který se vzhledově nechá inspirovat konceptem Sportspace.

My se ale nyní zaměříme především na standardní sedan, v jehož případě máme konečně k dispozici podrobnou tiskovou zprávu, třebaže fotka vozu nepřibyla jediná. Začít můžeme u exteriéru, který s délkou 4 855 milimetrů a výškou 1 465 mm vždy o deset milimetrů přesahuje odcházející generaci. Kromě toho je o 25 milimetrů širší (1 860 mm), zatímco rozvor narostl o 10 mm na 2 805 mm. Zvětšit se tak měla kabina i zavazadelník o objemu 510 litrů (+5 l).

Nárůstu se dočkala i torzní tuhost, neboť Kia použila při výrobě větší množství vysokopevnostní oceli. Samotná karoserie je tedy o 50 procent pevnější, ačkoliv váží o 8,6 kilogramu méně než ta předchozí. Celková hmotnost se ovšem navýšila a startuje na 1 430 kilogramech u benzinové verze osazené manuální převodovkou. Nejtěžší je pak diesel s automatem, který váží 1 530 kg.

Tím se dostáváme k pohonným jednotkám, které si nyní též můžeme probrat v detailech. Začneme s vonnějšími výpary, za nimiž stojí dvoulitrový atmosférický čtyřválec. Ten produkuje 163 koní a 193 Nm, což v kombinaci s manuálem stačí na sprint na stovku za 9,4 sekundy. Kromě toho se nejrychlejší verze v nabídce rozjede až na 210 km/h, v průměru si pak řekne o 7,4 l/100 km.

Sáhnout ovšem můžete také po automatu, který ovšem zvýší hmotnost o 15 kilogramů a spotřebu na 7,5 litrů na sto kilometrů. Kromě toho zvedne akceleraci na stovku na 10,5 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost poklesne na 208 km/h. Pokud tedy patříte mezi nadšené petrolheady a jste okouzleni vzhledem vozu, budete se muset prozatím upsat konkurenci.

Dechberoucí dynamiku ostatně neslibuje ani 1,7litrový turbodiesel, který dává 141 koní a 340 Nm. Stovku totiž v kombinaci s manuálem pokoří za rovných deset sekund, v případě automatu (jde již o sedmirychlostní dvouspojkovou skříň) pak za 11 s. Maximálka je v obou případech 203 km/h, spotřeba se pohybuje od 4,2 do 4,6 l/100 km.

Všechny hodnoty jsou platné pro 16palcová litá kola, která Optima dostane ve standardu. Uvnitř lze pro změnu očekávat nová přední sedadla, která společně s nataženým rozvorem navyšují prostor pro nohy zadních cestujících oproti předchůdci o 25 mm. Mimo to Kia narostla také v oblasti ramen (o 20 mm vpředu a 17 mm vzadu) i hlav (+ 5 mm, resp. 15 mm).

V závislosti na výbavě lze očekávat multimediální systém se sedmi nebo osmipalcovým displejem, za příplatek je pak možné pořídit kupříkladu bezdrátovou dobíječku mobilních telefonů nebo audio systém Karman Kardon s deseti reproduktory. O cenách nebo příchodu na trh se značka zatím nezmiňuje, debut ve Frankfurtu by ale tento stav mohl změnit.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 1 - 2016 kia optima eu verze prvni 01Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 2 - 2016 kia optima eu verze prvni 02Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 3 - 2016 kia optima eu verze prvni 03Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 4 - 2016 kia optima eu verze prvni 04Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 5 - 2016 kia optima eu verze prvni 05Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 6 - 2016 kia optima eu verze prvni 06Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 7 - 2016 kia optima eu verze prvni 07Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 8 - 2016 kia optima eu verze prvni 08Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 9 - 2016 kia optima eu verze prvni 10
Evropská Kia Optima vás prozatím dynamicky příliš neokouzlí, příští rok by ovšem měla dorazit výkonná verze GT

Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 10 - Kia Optima GT 2016 prvni unik 01Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 11 - Kia Optima GT 2016 prvni unik 02Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 12 - Kia Optima GT 2016 prvni unik 03Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 13 - Kia Optima GT 2016 prvni unik 04Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 14 - Kia Optima GT 2016 prvni unik 05Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 15 - Kia Optima GT 2016 prvni unik 06Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 16 - Kia Optima GT 2016 prvni unik 07Nová Kia Optima 2016 pro Evropu v detailech, přijde i kombi a GT - 17 - Kia Optima GT 2016 prvni unik 08
Schopnější provedení GT už Kia tak nějak mimochodem ukázala na Facebooku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.