Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Ceed poprvé naživo. Jak moc ji to sluší bez apostrofu?
15.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský kompakt na první pohled možná nevypadá jako revoluční počin, dostal ale úplně novou platformu a s ní i spoustu nové techniky.
Druhá generace Kie Cee'd se stala jedním z bestsellerů korejské automobilky, od jejího příchodu v roce 2012 po ní sáhlo přes 640 tisíc zákazníků. Loňský koncept naznačil, že novinka bude v rámci designu opět sázet na nadčasovost, již navíc ještě zkombinuje s jistou dravostí a agresivitou. A jak bylo naznačeno, tak se i stalo a je otázkou, co na konečnou podobu řeknou zákazníci.
Nejdříve ale ke změně názvu. Třetí generace byla skutečně pojmenována Ceed, trochu zbytečný apostrof tedy dostal padáka. Automobilka tímto krokem chtěla zdůraznit zaměření na Starý kontinent, aktuálně totiž název odkazuje na Community of Europe, with European Design. Zní to trochu vyumělkovaně a asi to tak bude, ale to nakonec není důležité. Klíčová je sázka na agresivnější design, který se může a nemusí líbit.
Jednu výhodu to nové Kie Ceed přinese - s davem rozhodně nesplyne. Nicméně zatímco v případě druhé generace si mnozí lidé budou myslet, že jste showroom opustili včera a nikoliv před lety, vzhled nástupce může rychleji zastarávat. Navíc působí poněkud nevyváženým dojmem, kdy zejména přední a zadní nárazník jako by pocházely z jiného auta - hranatějšího, než jakým je na bocích Ceed. Názor na vzhled je ovšem záležitostí čistě subjektivní a z živých i oficiálních fotek si můžete udělat vlastní.
V rámci interiéru bylo zapracováno hlavně na ergonomii. Středová konzole je proto natočena směrem k řidiči, aby usnadnila ovládání jednotlivých funkcí. Pro ty je k dispozici stále poměrně hodně tlačítek, nicméně přístup k nim bude také skrze dotykový displej. Jeho velikost se bude pohybovat až do osmi palců, doplnit jej pak může i audio systém JBL Premium.
Kia kromě toho dodala kabině více měkčených materiálů, v závislosti na zvolené výbavě pak navíc dostanete i falešnou nebo pravou kůži či leskle lakované dekory. Standardem jsou automatická světla a bezklíčové otevírání/zamykání, za připojení k internetu však bude třeba připlácet. To samé pak ostatně platí o monitoringu jízdních pruhů a adaptivním tempomatu, jenž umožní semi-autonomní řízení.
Pod kapotou bude možné volit mezi třemi benzinovými a jedním dieselovým agregátem. Základem se stane 1,4litrový atmosférický čtyřválec MPi se 100 koňmi, jenž ale dost možná dorazí až v pozdější fázi výroby a možná pouze na některé trhy. S výše postaveným litrovým tříválcem T-GDi (120 koní) ovšem již můžeme počítat na 100 %, což platí také o přeplňované jedna-čtyřce (140 koní).
Turbodiesel 1,6 CRDi pro změnu bude k dispozici ve dvou naladěních (115 a 136 koní), přičemž obě díky selektivní katalytické redukci SCR již zvládají plnit nové emisní regule Euro 6d. Kia zároveň u všech jednotek počítá s novou metodikou měření spotřeby WLTP, konkrétní data však zatím oznámena nebyla. Dodat tak jen můžeme, že diesel a 1,4 T-GDi bude možná spárovat též s automatem.
Třetí generace Kie Ceed byla postavena na nové platformě K2. Ta sice používá stejný rozvor (2 650 mm) jako předchůdce, šířka však narostla o 20 milimetrů na 1 800 mm. Výška pro změnu poklesla o 23 mm na 1 447 mm, navíc byly vpředu i vzadu zkráceny o 20 mm převisy. Vše by přitom mělo vyústit v dynamičtější vzhled. Objem zavazadlového prostoru ve standardní konfiguraci narostl na 395 litrů.
Uvidíme tedy, jak vše půjde v showroomech, kde se novinka objeví na konci letošního druhého čtvrtletí. Nabízena přitom opět bude se sedmiletou záruční lhůtou, výrobu pak znovu dostane na starosti továrna značky ve slovenské Žilině.
Nová Kia Ceed se již ukázala naživo...
...i na oficiálních fotkách. Ty ji ukazují v lichotivějším světle, nicméně i tak působí přední a zadní nárazník možná až příliš agresivně a nikoliv nadčasově jako u dosluhujícího provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie