Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Kia Ceed poprvé naživo. Jak moc ji to sluší bez apostrofu?
15.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský kompakt na první pohled možná nevypadá jako revoluční počin, dostal ale úplně novou platformu a s ní i spoustu nové techniky.
Druhá generace Kie Cee'd se stala jedním z bestsellerů korejské automobilky, od jejího příchodu v roce 2012 po ní sáhlo přes 640 tisíc zákazníků. Loňský koncept naznačil, že novinka bude v rámci designu opět sázet na nadčasovost, již navíc ještě zkombinuje s jistou dravostí a agresivitou. A jak bylo naznačeno, tak se i stalo a je otázkou, co na konečnou podobu řeknou zákazníci.
Nejdříve ale ke změně názvu. Třetí generace byla skutečně pojmenována Ceed, trochu zbytečný apostrof tedy dostal padáka. Automobilka tímto krokem chtěla zdůraznit zaměření na Starý kontinent, aktuálně totiž název odkazuje na Community of Europe, with European Design. Zní to trochu vyumělkovaně a asi to tak bude, ale to nakonec není důležité. Klíčová je sázka na agresivnější design, který se může a nemusí líbit.
Jednu výhodu to nové Kie Ceed přinese - s davem rozhodně nesplyne. Nicméně zatímco v případě druhé generace si mnozí lidé budou myslet, že jste showroom opustili včera a nikoliv před lety, vzhled nástupce může rychleji zastarávat. Navíc působí poněkud nevyváženým dojmem, kdy zejména přední a zadní nárazník jako by pocházely z jiného auta - hranatějšího, než jakým je na bocích Ceed. Názor na vzhled je ovšem záležitostí čistě subjektivní a z živých i oficiálních fotek si můžete udělat vlastní.
V rámci interiéru bylo zapracováno hlavně na ergonomii. Středová konzole je proto natočena směrem k řidiči, aby usnadnila ovládání jednotlivých funkcí. Pro ty je k dispozici stále poměrně hodně tlačítek, nicméně přístup k nim bude také skrze dotykový displej. Jeho velikost se bude pohybovat až do osmi palců, doplnit jej pak může i audio systém JBL Premium.
Kia kromě toho dodala kabině více měkčených materiálů, v závislosti na zvolené výbavě pak navíc dostanete i falešnou nebo pravou kůži či leskle lakované dekory. Standardem jsou automatická světla a bezklíčové otevírání/zamykání, za připojení k internetu však bude třeba připlácet. To samé pak ostatně platí o monitoringu jízdních pruhů a adaptivním tempomatu, jenž umožní semi-autonomní řízení.
Pod kapotou bude možné volit mezi třemi benzinovými a jedním dieselovým agregátem. Základem se stane 1,4litrový atmosférický čtyřválec MPi se 100 koňmi, jenž ale dost možná dorazí až v pozdější fázi výroby a možná pouze na některé trhy. S výše postaveným litrovým tříválcem T-GDi (120 koní) ovšem již můžeme počítat na 100 %, což platí také o přeplňované jedna-čtyřce (140 koní).
Turbodiesel 1,6 CRDi pro změnu bude k dispozici ve dvou naladěních (115 a 136 koní), přičemž obě díky selektivní katalytické redukci SCR již zvládají plnit nové emisní regule Euro 6d. Kia zároveň u všech jednotek počítá s novou metodikou měření spotřeby WLTP, konkrétní data však zatím oznámena nebyla. Dodat tak jen můžeme, že diesel a 1,4 T-GDi bude možná spárovat též s automatem.
Třetí generace Kie Ceed byla postavena na nové platformě K2. Ta sice používá stejný rozvor (2 650 mm) jako předchůdce, šířka však narostla o 20 milimetrů na 1 800 mm. Výška pro změnu poklesla o 23 mm na 1 447 mm, navíc byly vpředu i vzadu zkráceny o 20 mm převisy. Vše by přitom mělo vyústit v dynamičtější vzhled. Objem zavazadlového prostoru ve standardní konfiguraci narostl na 395 litrů.
Uvidíme tedy, jak vše půjde v showroomech, kde se novinka objeví na konci letošního druhého čtvrtletí. Nabízena přitom opět bude se sedmiletou záruční lhůtou, výrobu pak znovu dostane na starosti továrna značky ve slovenské Žilině.












Nová Kia Ceed se již ukázala naživo...
...i na oficiálních fotkách. Ty ji ukazují v lichotivějším světle, nicméně i tak působí přední a zadní nárazník možná až příliš agresivně a nikoliv nadčasově jako u dosluhujícího provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 8 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 9 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 11 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva