Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka
9.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Honda NSX by mohla dostat ostřejší sestru. Byla by lehčí a jen se zadním náhonem, bez předních elektromotorů. A hmotnost by šla dolů i jinde.
Současná Honda NSX má před sebou nadlidský úkol - vymanit se ze stínu té původní. A to se jí zatím tak úplně nedaří, prý selhává ve všem, v čem ta původní excelovala. Její startovací pozice ostatně není záviděníhodná, neboť váží 1 725 kg. Že to je hybrid, by samo o sobě až tak velký problém být nemuselo, ale právě hmotnost, která s elektromotory a bateriemi jde ruku v ruce, je nejen fanouškům původní NSX trnem v oku.
Vytrhnout by ho mohla verze Type R. Ta by se podle dostupných zpráv mohla zbavit elektromotorů u předních kol a části baterií. To by mohl být první krok na cestě vozu ke hmotnosti o několik set kilogramů níže než u aktuální elektro-čtyřkolky. Její hybridní systém váží 150 kg a celý by nezmizel - elektromotor na klikové hřídeli V6 by zůstal a stále by fungoval jako alternátor, startér a setrvačník v jednom.
„Jsou místa, kde bychom mohli osekávat hmotnost,” říká Nick Robinson, jeden z vývojových šéfů projektu NSX. „Jsme pořád Honda, takže náklady jsou podstatné, ale pro limitovanou edici, proč ne,” pokračuje na téma, že by NSX Type R mohla více využívat lehké materiály, např. typu karbonu a hořčíku.
S pohonem pouze zadní nápravy má Honda zkušenosti, jak dále uvádí Robinson. „Existuje mód údržby, ve kterém je veškerý elektrický pohon včetně ABS odstaven.” Aktivuje se prý jako kód na playstationu a auto se v něm chová trochu divně, protože je kalibrované na spolupráci všech motorů, což je znát především na řízení. V tu chvíli je ale vůz zadokolka, takže by při stavbě NSX Type-R inženýři nezačínali bez zkušeností.
Původní NSX v této variantě také existovala a byla perfektní, tak proč by nemohla ta nová, že ano. NSX s pouze zadním náhonem a se spoustou dalších úprav se objeví letos na Pikes Peak, jenže k mání nebude. Produkční NSX Type R ale stále není potvrzena, Honda nad ní zatím jen uvažuje. Příchod roadsteru je mnohem pravděpodobnější. Bylo byl ale krásné mít moderní a jen lehce hybridní zadokolku s takto slavným jménem. I když by možná byla vyprodaná ještě před výstavní premiérou...










Takto se vloni ukázala "běžná" Honda NSX. Možná dostane ostrou sestru
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins