Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka

Honda NSX by mohla dostat ostřejší sestru. Byla by lehčí a jen se zadním náhonem, bez předních elektromotorů. A hmotnost by šla dolů i jinde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka

9.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Honda NSX by mohla dostat ostřejší sestru. Byla by lehčí a jen se zadním náhonem, bez předních elektromotorů. A hmotnost by šla dolů i jinde.

Současná Honda NSX má před sebou nadlidský úkol - vymanit se ze stínu té původní. A to se jí zatím tak úplně nedaří, prý selhává ve všem, v čem ta původní excelovala. Její startovací pozice ostatně není záviděníhodná, neboť váží 1 725 kg. Že to je hybrid, by samo o sobě až tak velký problém být nemuselo, ale právě hmotnost, která s elektromotory a bateriemi jde ruku v ruce, je nejen fanouškům původní NSX trnem v oku.

Vytrhnout by ho mohla verze Type R. Ta by se podle dostupných zpráv mohla zbavit elektromotorů u předních kol a části baterií. To by mohl být první krok na cestě vozu ke hmotnosti o několik set kilogramů níže než u aktuální elektro-čtyřkolky. Její hybridní systém váží 150 kg a celý by nezmizel - elektromotor na klikové hřídeli V6 by zůstal a stále by fungoval jako alternátor, startér a setrvačník v jednom.

„Jsou místa, kde bychom mohli osekávat hmotnost,” říká Nick Robinson, jeden z vývojových šéfů projektu NSX. „Jsme pořád Honda, takže náklady jsou podstatné, ale pro limitovanou edici, proč ne,” pokračuje na téma, že by NSX Type R mohla více využívat lehké materiály, např. typu karbonu a hořčíku.

S pohonem pouze zadní nápravy má Honda zkušenosti, jak dále uvádí Robinson. „Existuje mód údržby, ve kterém je veškerý elektrický pohon včetně ABS odstaven.” Aktivuje se prý jako kód na playstationu a auto se v něm chová trochu divně, protože je kalibrované na spolupráci všech motorů, což je znát především na řízení. V tu chvíli je ale vůz zadokolka, takže by při stavbě NSX Type-R inženýři nezačínali bez zkušeností.

Původní NSX v této variantě také existovala a byla perfektní, tak proč by nemohla ta nová, že ano. NSX s pouze zadním náhonem a se spoustou dalších úprav se objeví letos na Pikes Peak, jenže k mání nebude. Produkční NSX Type R ale stále není potvrzena, Honda nad ní zatím jen uvažuje. Příchod roadsteru je mnohem pravděpodobnější. Bylo byl ale krásné mít moderní a jen lehce hybridní zadokolku s takto slavným jménem. I když by možná byla vyprodaná ještě před výstavní premiérou...


Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka - 1 - Honda NSX 2015 seriova oficialni prvni 01Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka - 2 - Honda NSX 2015 seriova oficialni prvni 02Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka - 3 - Honda NSX 2015 seriova oficialni prvni 03Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka - 4 - Honda NSX 2015 seriova oficialni prvni 04Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka - 5 - Honda NSX 2015 seriova oficialni prvni 05Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka - 6 - Honda NSX 2015 seriova oficialni prvni 06Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka - 7 - Honda NSX 2015 seriova oficialni prvni 07Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka - 8 - Honda NSX 2015 seriova oficialni prvni 08Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka - 9 - Honda NSX 2015 seriova oficialni prvni 09Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka - 10 - Honda NSX 2015 seriova oficialni prvni 10
Takto se vloni ukázala "běžná" Honda NSX. Možná dostane ostrou sestru

Zdroj: Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.