Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX se o půl roku opozdí, kvůli pohonné jednotce
17.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Komplikované hybridní hnací ústrojí si vyžádalo dodatečný vývoj. Nejspíše i díky testům předprodukčních prototypů v reálném provozu.
O nové generaci Hondy NSX se poprvé začalo špitat někdy v roce 2005. Tedy ve chvíli, kdy se originál chystal do důchodu. Od té doby jsme tu měli několik konceptů, s nimiž sice již bylo spojeno hybridní hnací ústrojí, ovšem složené z elektromotoru a atmosférického šestiválce. Produkční verze, která se ukázala loni v lednu v Detroitu, však dorazila s přeplňovanou pohonnou jednotkou, díky čemuž by výkon měl narůst na 550 koní.
Konkrétní specifikace odhaleny nebyly, a tak není známa ani jízdní dynamika či spotřeba. Ve všech případech mělo dojít k nápravě letos na podzim, kdy by první exempláře zamířily ke svým majitelům. Ti si ovšem nakonec budou muset počkat minimálně do jara příštího roku, neboť Honda nově oznámila, že druhogenerační NSX bude mít přibližně šestiměsíční zpoždění.
Na vině je prý právě ona výměna atmosférické pohonné jednotky za přeplňovanou, která si dle značky vyžádá natažení vývojového procesu. Je přitom trochu podivné, že Honda s takovým vysvětlením přichází nyní, krátce před původně plánovaným zahájením prodeje, ačkoliv o škatulatech v motorovém prostoru sama věděla již dávno a mohla jim uzpůsobit avizovaný termín příchodu na trh.
Je možné, že se zpožděním má souvislost i nedávný výlet několika předprodukčních exemplářů do reálného světa. V jejich případě chtěli Japonci zjistit chování vozu na běžných silnících a zároveň ověřit onu dynamiku i výkon. Výsledky nejspíše neměly očekávanou podobu, a tak je nezbytná náprava, která si vyžádá zmiňovaný půlrok navíc.
Konkrétní datum příchodu by mělo být zveřejněno v říjnu, na kdy Honda svolala kongres dealerů. Na něm bude upřesněna i marketingová strategie, chybějící technická data ale zřejmě dorazí až blíže k příchodu vozu do showroomů. To samé ostatně platí také o konkrétních cenách, které by ovšem v USA měly startovat okolo 150 000 USD (cca 3,6 mil. Kč).
Nic bližšího již momentálně není známo. Dodat tedy můžeme pouze tolik, že šestiválcový motor není pouze přeplňovaný, ale díky dvojici turbodmychadel musel být usazen podélně místo napříč. A to za hlavy pasažérů, kde jej doplňuje sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka.
Jeden z elektromotorů bude pak usazen mezi automat a spalovací šestiválec, přičemž napomáhat má akceleraci i brzdění. Zbývající dvojici elektrických agregátů najdeme na přední nápravě, kde se postarají nejen o okamžitou odezvu, ale také vektorování točivého momentu. Na krátké vzdálenosti přitom mají zaručit „bezemisní“ pohon.
Při zapojení celé soustavy bude možné počítat s jízdními režimy Sport, Sport+ a Track, přičemž posledně zmiňovaný by měl nové Hondě NSX umožnit plné rozvinutí jejího potenciálu. Na takovou chvíli si ale zjevně budeme muset ještě hezky dlouho počkat. I přes nové video, dle kterého je nový supersport zjevně na výrobu připraven.









Nová Honda NSX měla jít do prodeje letos na podzim. Nakonec si však počká minimálně na jaro 2016
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 2 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva