Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX předvedla svou techniku pod kapotou Accordu, příliš nezářila
15.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dva prototypy Hondy Accord dostaly do výbavy řízení zadních kol či pohon všech kol. První okouzlil, druhý moc nepřesvědčil.
Japonská automobilka se v poslední době snaží vlévat do žil svých fanoušků co nejvíce sportovní naděje, i když zatím jde vážně jen o naději. V brzké době tak můžeme očekávat příchod výkonnějšího hybridního sporťáčku CR-Z, do budoucna jsou pak ohlášeny nové generace modelů Civic Type-R a NSX. Druhý jmenovaný vůz by navíc měl opětovně potrápit zavedenou evropskou konkurenci v podobě Ferrari, Lamborghini a Porsche, což se povedlo první generaci spoluvyvíjené slavným Ayrtonem Sennou. Proto Honda již nyní vybrušuje techniku, která se v novince s největší pravděpodobností objeví.
Zajímá vás, proč aktuální verze systémů natáčení zadních kol a pohonu všech kol již nejsou oficiálně potvrzenou jistotou? Z jednoho prostého důvodu. Po krátkých testovacích jízdách, kdy Honda ukryla techniku pod kabátem Accordu, se totiž redakce britského Autocaru netvářila příliš nadšeně. Zklamal hlavně pohon 4x4 s názvem Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD), který do volantu nepropouštěl tolik citu. Díky tomu značka prohlásila, že produkční verzi systému lze očekávat nejdříve v roce 2015.
Otázkou přitom je, zda samotný vývoj pohonu všech kol neohrozí příchod NSX. Prototyp ve formě Accordu totiž používá ten samý 3,5litrový vidlicový šestiválec spřažený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, který by se měl objevit také pod kapotou druhé generace supersportu. Na druhou stranu, v NSX bude uložen uprostřed a pohánět má zadní kola, zatímco dvojice elektromotorů bude výkon dodávat přední nápravě.
Menší zatížení přední nápravy by tedy cit ve volantu mohlo navýšit. Zároveň by mohly být eliminovány vibrace, které vůz vykazoval při sešlápnutí plynového pedálu na výjezdech ze zatáček, což je další věc, na kterou si Autocar stěžoval. Systém řízení zadních kol zvaný Precision All Wheel Steer však již prošel bez výhrad, čímž se potvrzuje jeho uvedení v sériových modelech Hondy do dvou let.
Ani v tomto případě ale není jasné, zda se obdobná technologie pod kapotou NSX objeví. Honda sice s řízením zadních kol již má své zkušenosti od 80. let minulého století, vždy se ovšem jednalo o modely s poháněnou přední nápravou. NSX však většinu svého výkonu bude vysílat na kola zadní, díky čemuž by se vše mohlo zkomplikovat. Zvláště, když systém je elektronický, nikoli mechanický.
V prototypu Accordu se ale technologie osvědčila, přičemž chvála mířila hlavně na možnost co nejrychlejšího průjezdu vlásenkami a potlačení nedotáčivosti. Vůz se přitom vyznačoval stabilitou v nájezdech i výjezdech ze zatáček. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že Honda věnuje vývoji NSX maximum. Po tak dlouhém čekání si totiž druhá generace nic jiného nezaslouží.


Honda na dvou prototypech Accordu představila řízení zadních kol i pohon všech kol. První byl chválen, druhý nikoliv
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 5 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 7 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 8 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 10 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva