Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX předvedla svou techniku pod kapotou Accordu, příliš nezářila
15.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dva prototypy Hondy Accord dostaly do výbavy řízení zadních kol či pohon všech kol. První okouzlil, druhý moc nepřesvědčil.
Japonská automobilka se v poslední době snaží vlévat do žil svých fanoušků co nejvíce sportovní naděje, i když zatím jde vážně jen o naději. V brzké době tak můžeme očekávat příchod výkonnějšího hybridního sporťáčku CR-Z, do budoucna jsou pak ohlášeny nové generace modelů Civic Type-R a NSX. Druhý jmenovaný vůz by navíc měl opětovně potrápit zavedenou evropskou konkurenci v podobě Ferrari, Lamborghini a Porsche, což se povedlo první generaci spoluvyvíjené slavným Ayrtonem Sennou. Proto Honda již nyní vybrušuje techniku, která se v novince s největší pravděpodobností objeví.
Zajímá vás, proč aktuální verze systémů natáčení zadních kol a pohonu všech kol již nejsou oficiálně potvrzenou jistotou? Z jednoho prostého důvodu. Po krátkých testovacích jízdách, kdy Honda ukryla techniku pod kabátem Accordu, se totiž redakce britského Autocaru netvářila příliš nadšeně. Zklamal hlavně pohon 4x4 s názvem Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD), který do volantu nepropouštěl tolik citu. Díky tomu značka prohlásila, že produkční verzi systému lze očekávat nejdříve v roce 2015.
Otázkou přitom je, zda samotný vývoj pohonu všech kol neohrozí příchod NSX. Prototyp ve formě Accordu totiž používá ten samý 3,5litrový vidlicový šestiválec spřažený se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, který by se měl objevit také pod kapotou druhé generace supersportu. Na druhou stranu, v NSX bude uložen uprostřed a pohánět má zadní kola, zatímco dvojice elektromotorů bude výkon dodávat přední nápravě.
Menší zatížení přední nápravy by tedy cit ve volantu mohlo navýšit. Zároveň by mohly být eliminovány vibrace, které vůz vykazoval při sešlápnutí plynového pedálu na výjezdech ze zatáček, což je další věc, na kterou si Autocar stěžoval. Systém řízení zadních kol zvaný Precision All Wheel Steer však již prošel bez výhrad, čímž se potvrzuje jeho uvedení v sériových modelech Hondy do dvou let.
Ani v tomto případě ale není jasné, zda se obdobná technologie pod kapotou NSX objeví. Honda sice s řízením zadních kol již má své zkušenosti od 80. let minulého století, vždy se ovšem jednalo o modely s poháněnou přední nápravou. NSX však většinu svého výkonu bude vysílat na kola zadní, díky čemuž by se vše mohlo zkomplikovat. Zvláště, když systém je elektronický, nikoli mechanický.
V prototypu Accordu se ale technologie osvědčila, přičemž chvála mířila hlavně na možnost co nejrychlejšího průjezdu vlásenkami a potlačení nedotáčivosti. Vůz se přitom vyznačoval stabilitou v nájezdech i výjezdech ze zatáček. Nezbývá tedy nic jiného než doufat, že Honda věnuje vývoji NSX maximum. Po tak dlouhém čekání si totiž druhá generace nic jiného nezaslouží.


Honda na dvou prototypech Accordu představila řízení zadních kol i pohon všech kol. První byl chválen, druhý nikoliv
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins