Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda CR-V je překvapivě venku, prohlédněte si ji i naživo
14.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtvrtá generace japonského SUV to má spočítané, na řadě je pátá. Dorazila s evolučním designem a technikou Civicu, uvnitř lze počítat s větším prostorem.
Některé automobilky berou odhalování nového modelu jako příležitost, jak otestovat trpělivost zákazníků. Spustí tak rozsáhlou sérii upoutávek, která v závěru již začíná poněkud nudit. Značkou, která je u nás s takovou kampaní spojována nejvíce, je domácí Škoda, v ničem si s ní ale nezadá ani německé BMW, což nám připomnělo při příležitosti prezentace nové řady 5. Japonská Honda ale evidentně zastává zcela opačnou strategii, představení páté generace CR-V bychom totiž mohli nejlépe popsat jako „blesk z čistého nebe“.
O příchodu této novinky jsme samozřejmě již dříve slyšeli a automobilka ze Země vycházejícího slunce dokonce vypustila do světa i oficiální ilustrace. Nicméně v té době jsme měli jaro, pak se marketingové oddělení odmlčelo. A právě o to překvapivější je aktuální odhalení kompaktního SUV, které stejně jako jeho předchůdci čerpá značnou inspiraci z desáté generace Hondy Civic. Je však tak trochu otázkou, zda je to ku prospěchu věci.
Než se ovšem dostaneme k CR-V, dovolte nám menší odbočku směrem k onomu hatchbacku, především pak k jeho osmé generaci. Ta sice v době svého příchodu působila jako UFO, nicméně posléze si lidé na její tvary zvykli a začali je blahořečit. O to větší rozčarování přišlo s generací devátou, která sice byla evolucí předchozích tvarů, ovšem mířící špatným směrem. Nedávno odhalený nástupce tak měl co napravovat.
Obdobné je to také v případě SUV, jehož třetí generace uchvátila zákazníky po celém světě. Její vylepšené provedení ovšem již bylo po stránce designové, stejně jako v případě Civicu, krokem zpátky. Japonci se tedy rozhodli, že zcela nový model opět ponese linie hatchbacku, jenž byl tak kladně přijat. Jenže dle našeho soudu se to příliš nepovedlo, třetí generace tedy zůstává po stránce vzhledové nadále nepřekonána.
Úvahy však již nyní ponechme stranou a pojďme se soustředit na holá fakta. Ta počítají s rozvorem, který narostl o 41 milimetrů, což vyústilo v prostornější kabinu, jenž je navzdory předchozím spekulacím i nadále určena jen pěti pasažérům. Ti vzadu však nově mají s ohledem na ono protažení vozu mezi nápravami k dispozici o 53 milimetrů více místa pro nohy. I přes zkrácení zadního převisu se pak zvětšil rovněž zavazadelník.
Detailní informace Honda prozatím do placu nedala, ze zadní části se tedy přesuneme do té přední. Zde je možné počítat s novým 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem, který produkuje 190 hp, tedy 193 koní. Zároveň lze počítat s 243 Nm točivého momentu, přičemž jedinou volbou je prozatím automatická převodovka CVT. K dispozici je pak buď pohon předních, nebo za příplatek všech čtyř kol.
Jelikož CR-V nyní debutuje pouze v americké verzi, asi nepřekvapí, že tisková zpráva nezmiňuje diesel. S tím ale Evropa dozajista může počítat, na příchod 2,4litrového atmosférického benzinového čtyřválce ovšem můžeme zapomenout. V zámoří přitom tato pohonná jednotka dává k dobru 187 koní a 245 Nm, ve výsledku tedy nabídne stejnou dynamiku jako jedna-pětka, ovšem nejspíše papírově vyšší spotřebu.
Po stránce podvozkové nová Honda CR-V hodlá profitovat z větší kultivovanosti, hbitosti, ale i případné vyšší světlé výšky. Dáno je to použitím vzpěr MacPherson vpředu a víceprvkové nápravy vzadu, s nimiž spolupracují speciálně naladěné tlumiče se sníženou úrovní tření. Přední i zadní stabilizátory mají umožnit lepší zatáčení, v čemž jim napomáhá také variabilní elektrický posilovač řízení.
Uvnitř je možné počítat nejen s větším místem (vzadu se jedná o největší prostor v rámci segmentu), ale také s klasickým otočným ovladačem hlasitosti. Tím Honda reaguje na kritiku, jíž se dočkalo dotykové ovládání. „Naši zákazníci nám řekli hlasitě a jasně, že chtějí fyzické ovládání hlasitosti, takže to je nyní zpátky,“ dodává k novince výkonný viceprezident amerického zastoupení Jeff Conrad.
Kromě toho se nové CR-V může opřít o multimediální systém se 7palcovou obrazovkou a konektivitou se systémy Apple CarPlay a Android Auto. Dále tu máme plasty vyšší kvality, duální klimatizaci již ve standardu, vyhřívaná zpětná zrcátka, elektronickou parkovací brzdu, slot na USB i vzadu či elektricky stavitelná přední sedadla (řidiče v osmi směrech, spolujezdce ve čtyřech).
Po stránce bezpečnostní pak Honda nabídne opravdu nekonečný příval elektronických asistentů, neboť se počítá s přednárazovým systémem s detekcí chodců, monitoringem jízdních pruhů či adaptivním tempomatem. Máme tu také automatické přepínání světel, detekci aut ve slepém úhlu, varování před srážkou s vozy či překážkami vzadu a rovněž zesílenou samotnou architekturu.
Není tedy asi překvapivé, že Japonci cílí na nejvyšší hodnocení institutu IIHS, v Evropě pak dozajista zatouží po pěti hvězdách od Euro NCAP. Tím nám ovšem tisková zpráva končí, další detaily budou oznámeny blíže k prosincovému zahájení prodeje. Na Starý kontinent pak nejspíše nové CR-V dorazí až v souvislosti s březnovou Ženevou, prodej pak zřejmě odstartuje až ve druhé půli příštího roku.
Pátá generace Hondy CR-V se již ukázala naživo...
...stejně jako na oficiální fotogalerii. Do amerického prodeje pak zamíří již letos v prosinci
Živé foto: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva