Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Type-R potvrzena pro rok 2015, má být jedničkou Nordschleife
21.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máme jednu dobrou a dvě horší zprávy. Nový Civic Type-R bude. Ale až v roce 2015 a s přeplňovaným motorem 1,6 l pod kapotou.
V minulém roce nás pěkně tiše a nenápadně opustila Honda Civic Type-R. Důvod přitom nebyl v malých prodejích či oblibě, která mnohde hraničí až s kultovností, ale v emisích. A to i těch CO2, které třeba rostliny potřebují k fotosyntéze a díky nimž by Evropa třeba celá zezelenala. Jenže také se za ně platí tučné pokuty a ty by spolu s nutnou investicí do úprav motoru pro vyhovění emisní normě Euro 5 zatížily vůz příliš vysokou cenou.
I proto Honda Civic Type-R stáhla z nabídky bez potenciálního nástupce. Hybridní CR-Z je tak vlastně jediným sportovním modelem, který si můžete u japonské automobilky aktuálně dovolit. Není proto vůbec divu, že Honda již pracuje na náhradě. A to hned na několika polích.
Začněme hned „tajpárem“, jehož příchod potvrdil během svého proslovu šéf automobilky Takanobu Ito. Trochu nás ale zarmoutil tím, že uvedení na trh ohlásil až na rok 2015. A rozhodně nás nepotěšil potvrzením očekávané změny v motorovém prostoru. Počítat proto můžeme s čtyřválcem 1,6 Turbo, který už se představil v Civicu WTCC.
Jízdní vlastnosti by ale měly být v pořádku. Podle Ita by příští Civic Type-R dokonce měl být nejrychlejším vozem s pohonem předních kol na Severní smyčce německého Nürburgringu. Tím by ovšem musel překonat Renault Mégane RS naladěný na 265 koní a 360 Nm, které mu loni zajistily pozoruhodný čas 8 minut a 7,79 sekund.
Ať to již dopadne jakkoliv, Type-R je otázkou roku 2015. Honda ovšem své první sportovní želízko dá do ohně již o dvanáct měsíců dříve. Dorazit by totiž měla dlouho očekávaná nová generace NSX. Ito bohužel neprozradil nic nového, vystačit si tak i nadále musíme s komplexním hybridním systémem pohánějícím obě nápravy.
Sdílnější byl šéf značky při představování nového kabrioletu, který by se měl v showroomech Hondy objevit ve stejnou dobu jako NSX. Inspirován bude konceptem EV-STER, což znamená pohon zadních kol a elektromotor, který má umožnit zrychlení 0-100 km/h pod 5 s a dojezd 160 km. Ovšem až po třech hodinách dobíjení.
Další novinky jsou pak již z ranku praktického a produkčního. A startují hned letošní prosinec, kdy by měla mít na autosalonu v Los Angeles premiéru nová generace Acury RLX. Jinak také Hondy Legend. V Japonsku by pak značka měla rozšířit nabídku svých minivozů modelem N-ONE, který dostal hodně retro design.
Příští rok již bude vyhrazen novému Jazzu, který má po dvou letech následovat „off-roadová“ verze. Ta by měla odpovídat tento týden představenému Volvu V40 Cross Country, jen dorazí s mnohem nižší cenovkou. A možná i alternativním pohonem pod kapotou. Podle Ita by totiž od roku 2015 měla být Honda světovou hybridní jedničkou. Také se těšíte na odpověď Toyoty?
Nová Honda Civic Type-R je již intenzivně testována na Nürburgringu, který hodlá podle šéfa značky opanovat. Pomoci jí přitom má přeplňovaný motor 1,6 l, který pohání i Civic WTCC
Třetí generace Hondy NSX má dorazit v roce 2014, přičemž chlubit se bude komplexním hybridním systémem pohánějícím obě nápravy.
Malý kabriolet s pohonem zadních kol má být návratem Hondy do segmentu otevřených vozů. Koncept byl poháněn elektromotorem, který zřejmě dorazí i do sériové výroby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 9 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel