Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Type-R plně odhalena, s výkonem jde ještě dál než dosud
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace japonského hot hatche je tu i se svým neskromným vzhledem. Výkon za ním nebude zaostávat, kupodivu bude i vyšší než v Americe.
Stávající Hondu Civic Type-R můžeme jen sotva považovat za starou. Japonský hot hatch debutoval před pouhými dvěma roky a jelikož se jej přinejmenším na českém trhu prodává jako šafránu, rozhodně nám nezevšedněl. Nicméně automobilka v mezičase vyrukovala s desátou generací základního hatchbacku, proto bylo třeba inovovat také na vrcholné úrovni. Prvním náznakem byl prototyp odhalený loni v září na autosalonu v Paříži, nyní se můžeme seznámit s konečným produktem vývoje.
Ten přijel do Ženevy a ukazuje, že řada věcí zůstala při starém. Stejně jako dosluhující model používá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, i když ten byl nově naladěn na 310 koní a 400 Nm. Tento výkon a točivý moment přitom na přední kola přenáší šestistupňový manuál, který se chlubí automatickými meziplyny a zkráceným koncovým převodem kvůli lepší akceleraci.
Tato verze pohonné jednotky je ovšem určena Spojeným státům, evropské trhy dostanou kvůli „odlišnému testovacímu protokolu“ o trochu jiné naladění. Na truchlení ale překvapivě zapomeňte, tentokráte jsme to my, kdo se bude mít lépe. CTR pro Starý svět má 320 koní spolu se stejným točivým momentem 400 Nm a nakrátko poskládaným manuálem, jenž má propojit řidiče a stroj lépe než automat.
O jízdní dynamice či spotřebě se značka prozatím nerozepisuje, pouze dodává, že data budou oznámena blíže k zahájení prodeje. S tím lze počítat letos v létě, přičemž výroba bude stejně jako u standardního provedení probíhat v britském Swindonu. Tamní továrna přitom bude produkovat vozy nejen pro Evropu, ale také pro Japonsko a zmiňované Spojené státy, kde je model Hondy s označením Type-R nabízen vůbec poprvé.
To jsme ale trochu utekli od hlavního chodu k omáčce, proto rychle zpátky ke známým technickým parametrům. Nový Civic Type-R má novou platformu, v jejímž případě byla ze 14 procent užita vysokopevnostní ocel. Také má hliníkovou kapotou, obojí přispělo k redukci hmotnosti o 16 kg vůči předchůdci. Torzní tuhost karoserie se zvýšila o 38 %, tuhost v ohybu narostla oproti odcházejícímu modelu o 43 %.
Podvozek zaměstnávající vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravu měl být poladěn za účelem maximalizace sportovního chování a minimalizace vlivu točivého momentu na řízení. Řidič si navíc může vybrat mezi třemi jízdními režimy (Comfort, Sport a +R), kdy je upravována odezva plynového pedálu a řízení, zásahy stabilizační kontroly či aktivita adaptivních tlumičů. Ty jsou tříkomorové a mají navýšit komfort i ovladatelnost.
Motor je vybaven novým jednoduchým setrvačníkem, který snižuje opotřebení spojky o 25 %. Nechybí ani samosvorný diferenciál poháněné přední nápravy, jež stejně jako ta zadní počítá s 20palcovými koly a pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30 R20. Za litými ráfky se vpředu skrývají 350milimetrové příčně vrtané kotouče a čtyřpístkové brzdiče od Bremba, vzadu pak najdeme 305milimetrové kotouče.
Zmínit můžeme ještě sportovní sedadla a volant či sadu hliníkových pedálů, výbava zahrnuje sedmipalcový displej, navigační systém s Apple CarPlay a Android Auto.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.































Neskromně, tak působí nový Civic Type-R naživo ve švýcarské metropoli
Vzhledem nová Honda Civic Type-R popudí asi jen stěží, zvláště v porovnání s předchozí generací či základním hatchbackem. Pod kapotou pak nabízí 320 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 5 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejnovější články
Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před hodinouČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 3 hodinamiChtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
před 4 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 5 hodinamiČíňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 13:26 - HondaMan
- Rychlodotazy 03.31. 07:00 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.30. 22:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.30. 22:25 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89
- Detektory policejních radarů 03.29. 14:13 - pavproch