Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Type-R odhalila detaily, dynamikou dokáže ohromit
7.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci odhalili kompletní technické parametry nejrychlejší předokolky na Ringu. Jezdit má za 7,7 litru, zajímá ale zrovna tohle někoho?
Již takřka tři měsíce v kuse si představujeme novou Hondu Civic Type-R. Japonci se s novým hot hatchem sice pochlubili již v Ženevě, nicméně nám tehdy leccos zatajili. Na sklonku dubna se jen pochlubili, že jde opětovně o nejrychlejší předokolku na Ringu, když vůz objel smyčku v čase 7 minut a 43,8 sekundy, více ale znovu neřekli. Až nyní tu tedy máme kompletní technické detaily, které vůbec poprvé popisují i tak základní věci jako dynamické parametry.
Začneme ale u rekordu Nordschleife, kterého bylo dosaženo i díky vyšším rychlostem v zatáčkách. „Vůz dostal širší rozchod kol i pneumatiky, delší rozvor, nový multi-link vzadu a optimalizovanou aerodynamiku, což vše přispívá ke zlepšení stability. Díky tomu vůz najíždí do zatáčky po Metzgesfeldu rychlostí 160 km/h, tedy o 10 km/h rychleji, než je zde obvyklé,” popisuje CTR vedoucí vývoje šasí Ryuchi Kijima.
Právě ona výjimečná stabilita je dle Kijimy klíčem k rekordu, neboť „s lepšími výkony v zatáčkách jsme mohli navýšit rychlost během celého kola“. Jen u širšího rozchodu ovšem nezůstalo, Type-R kupříkladu dostal vůči standardní Hondě Civic přepracovanou geometrii (centrální vyosení bylo sníženo o 19 milimetrů) a zavěšení, tím byl zredukován vliv točivého momentu na řízení a maximalizována ovladatelnost.
Možnosti rozšiřují adaptivní tlumiče, které umožňují nastavení tří jízdních režimů. Novinkou je Comfort, jenž je určen pro každodenní provoz či horší povrch vozovek. Standardně se ovšem počítá s režimem Sport, který by měl nabízet ideální kompromis pro jakoukoliv jízdu - tedy s výjimkou té okruhové, pro níž je uzpůsoben mód +R. Při jeho volbě jsou tlumiče tužší o 15 %, z tvrdé také řízení.
Od podvozku se můžeme přesunout k motorovému prostoru, kde opětovně pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Ten produkuje 320 koní v 6 500 otáčkách a 400 Nm v rozmezí 2 500 až 4 500 ot./min. Stovku vůz zdolá za 5,7 sekundy (tedy stejně rychle jako stávající generace), maximálka ovšem narostla na 272 km/h. To je opravdu hodně, jiný tak rychlý „neprémiový” hot hatch zdaleka nenajdete.
O bezpečné zastavení se starají brzdy Brembo, přičemž vpředu najdeme 350milimetrové kotouče svírané čtyřpístkovými třmeny, vzadu pak 305milimetrové. Honda dále nové CTR osadila 20palcovými litými koly Berlina, které na obou nápravách obouvají pneumatiky o rozměru 245/30. Tyto ráfky naplňují klenuté blatníky, jenž jsou součástí poladěného bodykitu, který dále dostal karbonové dekory.
My se přesuneme dovnitř, kde najdeme sportovní sedadla čalouněná Alcantarou. Podle Hondy nabízí největší oporu boků v historii modelu, zároveň jsou ale i nejlehčími. Přesné číslo ale zmíněno nebylo. Upravený podvozek a vzhled nezhoršily každodenní využitelnost. Zavazadelnik stále má objem 414 litrů, což má být vrchol mezi současnými hot hatchi. Praktičnost umocňují sedadla dělená v poměru 60:40 či plochá podlaha.
Standardem je dále třeba kožené obšití volantu či sedmipalcový digitální displej zasazený do přístrojového štítu, který je sice stejně veliký jako u běžné Hondy Civic, nicméně přichází s unikátní grafikou a funkcemi. Dále pak nechybí třeba paket bezpečnostních a asistenčních systémů Honda Sensing, vyšší úroveň výbavy GT pak přihazuje ještě multimediální systém s navigací či bezdrátovým dobíjením mobilů.
Hmotnost činí 1 380 kilogramů, do palivové nádrže se pak vejde pouhých 46 litrů. Ujet byste tak mohli až 600 km na jeden zátah, neboť spotřeba byla vypočítána na 7,7 l/100 km. Něco nám ale říká, že v reálu budete u čerpacích stanic daleko častěji...

























Nová Honda Civic Type-R dostala do vínku 320 koní a 400 Nm, s nimiž zvládá stovku za 5,7 sekundy, maximálku 272 km/h a Ring za 7 minut a 43,8 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins