Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Type-R odhalila detaily, dynamikou dokáže ohromit
7.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci odhalili kompletní technické parametry nejrychlejší předokolky na Ringu. Jezdit má za 7,7 litru, zajímá ale zrovna tohle někoho?
Již takřka tři měsíce v kuse si představujeme novou Hondu Civic Type-R. Japonci se s novým hot hatchem sice pochlubili již v Ženevě, nicméně nám tehdy leccos zatajili. Na sklonku dubna se jen pochlubili, že jde opětovně o nejrychlejší předokolku na Ringu, když vůz objel smyčku v čase 7 minut a 43,8 sekundy, více ale znovu neřekli. Až nyní tu tedy máme kompletní technické detaily, které vůbec poprvé popisují i tak základní věci jako dynamické parametry.
Začneme ale u rekordu Nordschleife, kterého bylo dosaženo i díky vyšším rychlostem v zatáčkách. „Vůz dostal širší rozchod kol i pneumatiky, delší rozvor, nový multi-link vzadu a optimalizovanou aerodynamiku, což vše přispívá ke zlepšení stability. Díky tomu vůz najíždí do zatáčky po Metzgesfeldu rychlostí 160 km/h, tedy o 10 km/h rychleji, než je zde obvyklé,” popisuje CTR vedoucí vývoje šasí Ryuchi Kijima.
Právě ona výjimečná stabilita je dle Kijimy klíčem k rekordu, neboť „s lepšími výkony v zatáčkách jsme mohli navýšit rychlost během celého kola“. Jen u širšího rozchodu ovšem nezůstalo, Type-R kupříkladu dostal vůči standardní Hondě Civic přepracovanou geometrii (centrální vyosení bylo sníženo o 19 milimetrů) a zavěšení, tím byl zredukován vliv točivého momentu na řízení a maximalizována ovladatelnost.
Možnosti rozšiřují adaptivní tlumiče, které umožňují nastavení tří jízdních režimů. Novinkou je Comfort, jenž je určen pro každodenní provoz či horší povrch vozovek. Standardně se ovšem počítá s režimem Sport, který by měl nabízet ideální kompromis pro jakoukoliv jízdu - tedy s výjimkou té okruhové, pro níž je uzpůsoben mód +R. Při jeho volbě jsou tlumiče tužší o 15 %, z tvrdé také řízení.
Od podvozku se můžeme přesunout k motorovému prostoru, kde opětovně pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Ten produkuje 320 koní v 6 500 otáčkách a 400 Nm v rozmezí 2 500 až 4 500 ot./min. Stovku vůz zdolá za 5,7 sekundy (tedy stejně rychle jako stávající generace), maximálka ovšem narostla na 272 km/h. To je opravdu hodně, jiný tak rychlý „neprémiový” hot hatch zdaleka nenajdete.
O bezpečné zastavení se starají brzdy Brembo, přičemž vpředu najdeme 350milimetrové kotouče svírané čtyřpístkovými třmeny, vzadu pak 305milimetrové. Honda dále nové CTR osadila 20palcovými litými koly Berlina, které na obou nápravách obouvají pneumatiky o rozměru 245/30. Tyto ráfky naplňují klenuté blatníky, jenž jsou součástí poladěného bodykitu, který dále dostal karbonové dekory.
My se přesuneme dovnitř, kde najdeme sportovní sedadla čalouněná Alcantarou. Podle Hondy nabízí největší oporu boků v historii modelu, zároveň jsou ale i nejlehčími. Přesné číslo ale zmíněno nebylo. Upravený podvozek a vzhled nezhoršily každodenní využitelnost. Zavazadelnik stále má objem 414 litrů, což má být vrchol mezi současnými hot hatchi. Praktičnost umocňují sedadla dělená v poměru 60:40 či plochá podlaha.
Standardem je dále třeba kožené obšití volantu či sedmipalcový digitální displej zasazený do přístrojového štítu, který je sice stejně veliký jako u běžné Hondy Civic, nicméně přichází s unikátní grafikou a funkcemi. Dále pak nechybí třeba paket bezpečnostních a asistenčních systémů Honda Sensing, vyšší úroveň výbavy GT pak přihazuje ještě multimediální systém s navigací či bezdrátovým dobíjením mobilů.
Hmotnost činí 1 380 kilogramů, do palivové nádrže se pak vejde pouhých 46 litrů. Ujet byste tak mohli až 600 km na jeden zátah, neboť spotřeba byla vypočítána na 7,7 l/100 km. Něco nám ale říká, že v reálu budete u čerpacích stanic daleko častěji...
Nová Honda Civic Type-R dostala do vínku 320 koní a 400 Nm, s nimiž zvládá stovku za 5,7 sekundy, maximálku 272 km/h a Ring za 7 minut a 43,8 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis