Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic Sedan má české ceny, s výkonem nejde pod 182 koní
10.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka je kupodivu k mání i u nás a kupodivu jen s nejsilnějším motorem. S ohledem na okolnosti lze za příjemné překvapení označit i cenu.
Evropa není kompaktním sedanům zrovna nakloněna. Neznamená to samozřejmě, že by o auta s touto karosářskou variantou neměl nikdo zájem, jejich prodeje jsou ale malé. Prim zkrátka hrají hatchbacky a kombíky, k nimž se v poslední době přidávají také SUV všeho druhu. A nejinak tomu bude i v příštích letech. Docela jsme se proto divili rozhodnutí Hondy, která loni oznámila, že nový Civic bude i u nás k mání nejen s pěti, ale rovněž také se čtyřmi dveřmi.
Japonský sedan opravdu nastoupil na cestu k nám, k dealerům přijdou první kusy v průběhu měsíce května. Objednávat je ale již můžete, přičemž na rozdíl od hatchbacku lze sáhnout pouze po 1,5litrovém přeplňovaném motoru. Litrový tříválec je tedy ze hry venku, neznámou je prozatím diesel. Zrovna v sedanu jej ale příliš nečekejme.
Budoucnost nicméně pro tuto chvíli ponechme stranou, místo toho se budeme soustředit pouze na stávající - a tedy nepříliš košatou - nabídku. Než ovšem přikročíme k cenám a výbavám, v rychlosti nahlédneme do technických parametrů. Pod kapotou se tedy počítá se čtyřválcem 1,5 Turbo, který dává k dobru 182 koní a 240 Nm točivého momentu v případě manuálu, respektive 220 Nm u automatické převodovky CVT.
V prvním případě lze počítat se zrychlením z klidu na stovku za 8,4 až 8,6 sekundy v závislosti na zvolené výbavě, proměnlivá je díky tomu i spotřeba 5,7 až 5,8 l/100 km. Nejvyšší rychlost ovšem již pokaždé činí 210 km/h, s CVT je Civic Sedan o deset kilometrů v hodině pomalejší, na stovce je naopak rychleji, už za 8,1 až 8,2 sekundy, průměrně si pak řekne o 5,8 litru paliva na 100 kilometrů.
Když už jsme u spotřeby, nelze nezmínit velmi skromný objem palivové nádrže (46 litrů), zavazadelník pak pobere 519 l. Provozní hmotnost sedanu včetně náplní a řidiče startuje na 1 350 kilogramech u verze s manuálem, CVT přihazuje dalších 28 kg. Tím bychom ale již mohli výčet technických parametrů ukončit, dále se budeme věnovat pouze cenám a třem úrovním výbavy Comfort, Elegance a Executive.
Abychom již tak jednoduchý ceník ještě zjednodušili, rovnou uvedeme, že automat je vždy o 35 tisíc korun dražší. Pokud tedy nejnižší úroveň Comfort startuje s manuálem na částce 584 900 Kč, za provedení s CVT dáte 619 900 Kč. A tak dále. V základu lze počítat se 16palcovými litými koly, automatickou klimatizací či bezpečnostním paketem Honda Sensing.
S příchodem úrovně Elegance dostáváte dvouzónovou klimatizaci, multimediální systém Honda Connect 2 s navigací, zatmavená boční skla, dešťový senzor, přední mlhovky či 17palcová litá kola. Platit budete minimálně 644 900 Kč. Na sumě 714 900 Kč pak startuje stupeň Executive, který již standardně zahrnuje kožené čalounění či ještě vyšší bezpečnostní výbavu.
Tím jsme s cenami na konci, připlatit lze jen za metalický lak za 13 900 Kč. Tato suma je přitom platná pro všechny úrovně. Více vám sdělí přiložená základní přehlede nebo kompletní oficiální ceník (PDF, 169 kB), který rovněž informuje o věrnostním programu Honda Premium Quality, při jehož volbě lze počítat s osmiletou záruční lhůtou.
Přehled základních cen, výbav a technických parametrů Hondy Civic Sedan
Snímky Civicu Sedan z českého katalogu a oficiální fotografie
Vzhled Civicu sedan pro Evropu překvapením není, samotný příchod této verze trochu ano
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie