Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic hatchback je venku, bude ta pro nás stejná?
15.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I když se vyrábí v Evropě, bylo pětidvířko odhaleno pouze v USA. Vizuálně zůstalo věrno stylu konceptu, pod kapotou má až 180 koní.
Jednou z nejostřeji sledovaných automobilových novinek posledních týdnů byla Honda Civic hatchback. Špionážní fotografové se v jejím případě nadmíru činili ještě pře premiérou jsme viděli celou řadu snímků vozu bez jakéhokoliv maskování. V prvé chvíli jsme přitom mysleli, že jde pouze o evropskou verzi, situace se ale lehce zašmodrchala. Namísto Evropy Honda zavelela k expanzi v Americe, kde již třetí karosářská verze bestselleru značky zamíří k dealerům v září.
Evropa si podle oficiálního komuniké bude muset počkat, neboť prodej odstartuje až v prvním čtvrtletí příštího roku. Samotná výroba pro starý kontinent se ovšem rozjede ještě letos před Vánoci, což jen naznačuje, že premiéra na autosalonu v Paříži je věcí stoprocentní. Jak jsme uvedli již dříve, standardní hatchback by na stánku značky měla doplnit rovněž varianta Type-R, i když prozatím pouze v koncepčním hávu.
Vrchol řady ale dnes necháme spát, místo toho se budeme zabývat základním modelem. Oficiálních fotek sice k dispozici příliš není, nicméně již na první pohled je patrné, že oproti konceptu nedošlo k výrazným změnám. Stejnou vizáž lze přitom očekávat také u evropského modelu, který se bude lišit zejména odlišnou barvou světel, výbavou a také pohonným ústrojím.
Pro Ameriku je momentálně k dispozici 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec, který dává k dobru 174 koní a 220 Nm. Touto pohonnou jednotkou disponuje i sedan a kupé, ovšem pouze v kombinaci s automatickou převodovkou CVT. Ta bude k mání i nadále, nicméně nově mohou kupující sáhnout také po šestistupňovém manuálu. Pohon předních kol pak zůstává zachován pokaždé.
Kromě této verze motoru by Honda měla v zámoří nabídnout také silnější verzi naladěnou na 180 koní, kde se o mírný nárůst výkonu stará sportovní výfukový systém s dvojitou koncovkou uprostřed. Točivý moment ovšem zůstává nezměněn, sprint z klidu na stovku by pak měl poklesnout o zhruba jednu či dvě desetiny na 8 s. Oficiálně však jakékoliv technické údaje prozatím chybí.
O poznání více se japonská automobilka rozepisuje v rámci výbavy, kdy vrcholným verzím nebudou chybět LEDkové čelní světlomety, podpora systémů Android Auto a Apple CarPlay či rozsáhlá selekce bezpečnostních asistentů. Mezi ně se přitom řadí autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů či adaptivní tempomat, který v nízkých rychlostech nabídne funkci jakéhosi „autopilota“.
Stejné prvky lze očekávat také u evropské verze, skladba a názvy jednotlivých úrovní se ovšem budou lišit. Stejně tak by mělo dojít ke změnám pod kapotou, neboť Evropa dostane jedna-pětku naladěnou na 201 koní a 260 Nm. Spřažena ale nejspíše bude pouze s převodovkou CVT. Kromě toho můžeme počítat také s příchodem 1,6litrového turbodieselu.
Na další informace je třeba vyčkat, jakkoli jsme přesvědčeni, že nám Honda nabídne prakticky stejný vůz. Výroba hatchbacku pro celý svět bude probíhat v britském Swindonu, kam pouze kvůli tomuto modelu Honda investovala 200 milionů liber (cca 6,26 mld. Kč), což by mělo kromě výše zmíněného přinést také vyšší kvalitu.
Oficiálními snímky nového Civicu hatchback se Honda příliš nepochlapila...
...přihodit tak můžeme předchozí špionážní záběry...
...i fotky ženevského konceptu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 10 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva