Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic 2012: devátá generace pro Evropu podrobně
13.9.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(živé foto, video) Včera jsme mohli vidět jen na fotky, dnes po oficiální premiéře známe i podrobnější údaje o novém Civicu. Je se nač těšit?
Vzhled nového Civicu jsme mohli začít zkoumat už včera, detailnější popis jsme dostali až dnes při oficiální premiéře. Pojďme se tedy podívat, jestli nám ze Swindonu, kde bude tento hatchback vyráběn, opravdu posílají nový vůz, nebo je legitimní ptát se, zda nejde jen o velký facelift stávajícího UFA.
Nejdříve ale něco z oficiálních materiálů. Vývoj deváté generace Civicu dle Hondy trval celé čtyři roky. Měl mu předcházet průzkum mezi stávajícími zákazníky, který měl za úkol zjistit nejen co je uspokojuje, ale také jaké jsou jejich hlavní výhrady. Pozitivně byl hodnocen neotřelý vzhled exteriéru a interiéru, praktičnost a variabilita, negativně zase hluk pronikající do kabiny od podvozku a motoru, omezený výhled vzad a materiály použité v interiéru. Bylo tedy rozhodnuto použít osmou generaci jako základ, vylepšit její kladně hodnocené vlastnosti a odstranit hlavní nedostatky. Opět se vkrádá na mysl otázka, jestli je to velký facelift, nebo opravdu nová generace.
Podle Hondy jsou prakticky všechny části vozu nové nebo byly zásadně vylepšeny. Takové prohlášení samozřejmě najdete v téměř všech tiskových zprávách doprovázejících příchod nového modelu, ale pokud má mít nový Civic zásadně omezeno pronikání hluku a vibrací do interiéru, musela se do značné míry změnit konstrukce karoserie a uložení podvozku. Do doby, než se s ním svezeme, můžeme jen spekulovat, zda jsou to jen PR fabulace nebo holý fakt. Ostatní změny ale opravu jsou jen evolucí prvního kosmického Civicu.
Základní tvar karoserie je stejný, také základní konstrukce podvozku zůstala stejná. Ani v interiéru nenajdete příliš změn, základní rozvržení palubní desky je opět dvoustupňové, jen umístění ovládacích prvků bylo změněno. Stejná zůstane i motorová nabídka. I nadále bude Civic ke koupi s benzínovými motory o objemu 1,4 a 1,8 litru a jedním dieselem o objemu 2,2 l. U benzínů se hovoří o mnoha vylepšeních, podrobnosti ale nebyly zveřejněny žádné. Diesel byl mírně posílen na 150 k a 350 Nm (+10 k a 20 Nm). Všechny motory jsou standardně spojeny se šestistupňovým manuálem, k silnějšímu benzínu půjde objednat pětistupňový automat. Chybět nebude systém start-stop a hondí specialita nazvaná ECO Assist.
Na základě dostupných informací se opravdu zdá, že se jedná spíše o velké omlazení nic zásadního se nezměnilo. Tak to ale dnes už v automobilovém průmyslu chodí, na velké změny není prostor, hlavní je boj s CO2. Civic ale nadále zůstává autem se zajímavým designem karoserie a interiéru, u nějž není hlavní důraz kladen na jízdní vlastnosti, ale na praktičnost a každodenní použitelnost. Více prozradí až osobní zkušenost.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.




















Devátá generace Civicu pro Evropu na nových fotkách
Živé fotky nového Civicu přímo z Frankfurtu
Nový Civic na stánku Hondy ve Frankfurtu na oficiálních fotkách automobilky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
před 2 hodinamiHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejčtenější články
Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025Jedna analytická firma za druhou označují Nissan za odpad. Pod šéfem se houpe křeslo, namále má ale celá automobilka
2.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 08:29 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 04.01. 04:42 - aups68
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch