Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová generace nejlepšího Mercedesu je venku, nabídkou motorů jde proti proudu
2.9.2020 | Petr Prokopec
V zachování přízně velmi konzervativní klientely musí Mercedes věřit v případě jeho nové třídy Ta kráčí proti proudu a nepřichází v prvé řadě s jediným elektrifikovaným pohonem.
Po Škodě Enyaq a Rolls-Roycu Ghost tu máme již třetí velkou premiéru posledních hodin. Jde o novou generaci Mercedesu třídy S, která podobně jako její britský souputník nedává vizuální rozdíly vůči předchůdci příliš najevo. Také třícípá hvězda tedy zvolila spíše evoluční cestu, než aby přišla s revolucí. Automobilka tak nejspíše ještě má v paměti uchovanou bouři, jakou způsobila v roce 2005, kdy představila generaci W221. Ta byla pro tradiční, konzervativní a tedy spíše postarší klientelu až příliš moderně střižena.
Aktuálně se tedy třícípá hvězda rozhodla pokračovat ve vyšlapané cestě, a to nejen vzhledem, jakkoliv na inovace samozřejmě nezapomněla. Než se k nim nicméně dostaneme, hned na úvod zmíníme, že nová generace již bude k mání pouze jako limuzína se standardním a prodlouženým rozvorem. Očekávat pak máme i rozličné deriváty s logy AMG, Maybachu či Pullmanu, dvoudveřové varianty S-Coupe a S-Cabrio se však již neobjeví. Trh pro takové vozy je příliš malý, Mercedes proto zákazníky přesměrovává k novému SL.
Němci zároveň uvedli, že očekávat nemáme ani dieselový plug-in hybrid, a to jednoduše proto, že hlavními trhy pro třídu S jsou Čína a Spojené státy. Tedy země, které motorové naftě příliš nefandí. A jelikož na ústup od kdysi oblíbených jednotek dochází i v Evropě, není dané rozhodnutí překvapením. Neznamená to nicméně, že bychom se na starém kontinentu nedočkali dieselové verze, naopak. K mání totiž budou hned tři (S350d, S350d 4Matic a S400d 4Matic), jenž do prodeje doprovodí zpočátku jen dva benzinové modely.
Všechny dieselové varianty počítají s přeplňovaným 2,9litrovým šestiválcem, který produkuje 286 nebo 330 koní a 600 či 700 Nm točivého momentu. Prozatím jediná zadokolka v nabídce přitom zvládne stovku za 6,4 sekundy, zatímco u slabší čtyřkolky lze počítat s časem o dvě desetiny kratším a u silnějšího modelu s 5,4 sekundami. Nejvyšší rychlost pak vždy zůstává omezena na obligátních německých 250 km/h, což ostatně platí také pro benzinové varianty.
Modely S450 4Matic a S500 4Matic rovněž počítají se šestiválcem, ovšem již třílitrovým a alespoň mild-hybridním (ani to ale pořád není klasický hybrid, natož pak plug-in). V prvém případě je možné počítat s 367 koňmi, ve druhém pak s 435, přičemž starter-generátor dodává dalších dvaadvacet. Na ryze elektrickou jízdu ale v tomto případě zapomeňte, Mercedes využívá dodatečný výkon generovaný mimo jiné rekuperací brzdové energie především při akceleraci. Ta klesla na 5,1, resp. 4,9 sekundy.
Vyjma těchto motorizací třícípá hvězda samozřejmě chystá další expanzi, v jejímž rámci se dočkáme i mild-hybridu se 48voltovým elektrickým ústrojím. Pod kapotou modelu S580 přitom bude spojen se čtyřlitrovým osmiválcem, přičemž nabídne 500 koní. Provedení S580e pak pro změnu sáhne po šestiválci, který doplní elektromotor a lithium-iontová baterie o kapacitě 28 kWh. Taková verze nabídne 510 koní a zvládne 100 km čistě na elektřinu.
Již v listopadu na autosalonu v čínském Kantonu by pak Mercedes měl odhalit zcela nový Maybach, u kterého se počítá s návratem dvanáctiválce. Jeho výkon by se přitom neměl výrazně lišit od současných 630 koní, očekávat nicméně máme výraznější vizuální odlišení této verze od prodloužené třídy S. Zda to ale znamená příchod unikátního emblému na přídi nebo specifických světel, jimiž se pyšnil Maybach do roku 2013, zatím není jisté.
Přesunout se tedy můžeme k derivátům AMG, přičemž jak S63e 4Matic tak S73eMatic dostanou pod kapotu čtyřlitrový osmiválec twin-turbo. Doplnit je nicméně má lithium-iontová baterie o kapacitě 20 kWh a především na zadní nápravě namontovaný elektromotor se 400voltovým systémem. Ve slabším případě má nabídnou 135 koní a celkový výkon vyhnat někam k sedmi stovkám, v silnějším pak lze čekat 201, resp. extrémních 805 koní.
Zamířit můžeme k podvozku, jenž počítá s rozšířeným rozchodem kol vpředu (+36 mm) i vzadu (+51 mm). Standardem jsou vzduchové měchy, které doplňuje systém Impulse Side. Ten v případě hrozící nehody dokáže světlou výšku navýšit o 80 mm, díky čemuž náraz míří spíše do prahů a nikoliv do karoserie a tedy do kabiny. I přesto se ale u druhé generace platformy MRA povedlo srazit hmotnost o nemalých 60 kilogramů.
S takovým poklesem je možné počítat i navzdory prodloužení vozu o 34 mm na 5 255 mm u prodloužené verze. Protažen u ní byl i rozvor, a to o 51 mm na 3 216 mm. Nyní tak třída S nabízí pro cestující vzadu o 24 mm. Paradoxem ovšem je, že i navzdory 55milimetrovému rozšíření vozu se zmenšil prostor pro ramena, a to o 32 mm. Nad zadní nápravou je ale možno počítat s pozitivy, s 580 litry je zavazadelník o 20 l prostornější než u předchůdce.
Tím jsme se dostali do interiéru, ve kterém je o 27 klasických analogových tlačítek méně. Mercedes totiž upřednostňuje dotykové, hlasové ovládání či ovládání gesty. Není tak vůbec překvapivé, že vrcholek palubky zdobí 11,9palcová obrazovka a za volantem najdeme 12,3palcový digitální přístrojový štít. Dále pak nechybí head-up displej s rozšířenou realitou, který má být ekvivalentem 77palcové obrazovky. K mání je však za příplatek.
Zmínit je třeba rovněž autonomní systém úrovně SAE3, který umožní sejmout ruce z volantu během řízení. Mercedes ovšem tuto technologii pustí do prodeje až ve druhé půli příštího roku. Dálkové automatické parkování ale bude k dispozici ihned, stejně jako LEDkové světlomety, jenž mohou na silnici promítnout varovné symboly kvůli zvýšení bezpečnosti. Za veškeré tyto prvky ale samozřejmě bude nutné platit extra.
Dodat pak už můžeme jen tolik, že zákazníci si budou moci připlatit také za dva různé systémy řízení zadní nápravy, kdy ten pokročilejší počítá s vytočením až o 10 stupňů. Díky tomu má průměr otáčení klesnout na 10,9 metru, což je méně než u hatchbacku třídy A. Mimo to ovšem budou ve výbavě figurovat také vysouvací kliky. S tím ale naše povídání již ukončíme, jakkoliv je jisté, že k nové třídě S se ještě v dohledné době vrátíme.
Stane se nová třída S znovu králem luxusního segmentu? Zatím to tak vypadá, Němci totiž nic neponechali náhodě. Evoluční design tedy doplňují technologické inovace. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024 - Přehlížené MPV Fordu dnes v bazarech koupíte za pakatel, i když patří mezi hvězdy spolehlivosti a je jen pár let staré
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis