Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová generace BMW i3 bude, i přes neúspěchy té stávající
10.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současný mnichovský elektromobil měl oslovit více zákazníků, nakonec jich však za tři roky oslovil jen 60 tisíc. I přesto dostane nástupce.
BMW jako první z německých prémiových automobilek naplno rozjelo svuu účast na poli elektrifikace a hybridizace. Dokonce kvůli tomu byla založena divize „i“, pod jejíž hlavičkou vyrazily do světa první vlaštovky v podobě elektromobilu i3 a hybridního sporťáku i8. První čísla naznačovala, že se BMW trefilo do nálad zákazníků, po úvodním opojení však přišla ledová sprcha.
Na počátku letošního roku přišly informace o výrazném propadů registrací. Od té doby sice došlo k lehčímu růstu, neboť značka odhalila vylepšenou verzi modelu i3, který disponuje bateriemi o kapacitě 33 kWh (dosavadní provedení s 22 kWh však nadále zůstává v prodeji), o světoborných číslech však stále hovořit nelze - od debutu v závěru roku 2013 bylo totiž prodáno lehce přes 60 000 aut.
Ve srovnání s tím Tesla za stejnou dobu dokázala prodat 107 000 kusů dražšího Model S, i když pochopitelně nejde o srovnatelná auta. Kromě toho americká automobilka také rozšířila své portfolio o Model X a chystá i dostupnější Model 3. BMW ve srovnání s tím musí řešit odchod klíčových lidí. Z toho důvodu ostatně mělo vedení vynechat pařížský autosalon a řešit právě elektrickou budoucnost.
Od září přitom nebylo jasné, jakým směrem se BMW vydá. Nově však vychází najevo, že minimálně i3 bude pokračovat a dočká se druhé generace. Potvrdil to šéf projektu Heinrich Schwackhöfer, který s nástupcem „plně počítá. Dle něj navíc ve firmě „není důvod k sentimentu, že vůz selhal - to ani v nejmenším“.
Daná slova ale bereme spíše jako marketingové prohlášení, nikoliv realitu. BMW již od počátku doufalo v prodeje přesahující 100 tisíc kusů ročně. Tohoto čísla však značka dosáhla teprve nyní a souhrnně, přičemž k jeho pokoření bylo třeba nejen modelů i3 a i8, ale také celé řady dalších plug-in hybridů nabízených pod hlavičkou e-Performance.
Další mety by ale měly již padat rychleji, neboť značka po krátkodobém přešlapování na místě rozšiřuje nabídku. Již příští rok tak dorazí Mini Countryman PHEV, ten další pak můžeme očekávat BMW i8 Roadster. Kromě toho se chystají rovněž zcela nové i-modely. Není tedy divu, že si Schwackenhöfer není jist, kdy vlastně příští BMW i3 dorazí.




























BMW i3 je sice pro automobilku jistým zklamáním, ta se však přesto svých elektrických plánů nevzdává
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 6 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 2 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 3 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 5 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 6 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch