Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová generace BMW i3 bude, i přes neúspěchy té stávající
10.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současný mnichovský elektromobil měl oslovit více zákazníků, nakonec jich však za tři roky oslovil jen 60 tisíc. I přesto dostane nástupce.
BMW jako první z německých prémiových automobilek naplno rozjelo svuu účast na poli elektrifikace a hybridizace. Dokonce kvůli tomu byla založena divize „i“, pod jejíž hlavičkou vyrazily do světa první vlaštovky v podobě elektromobilu i3 a hybridního sporťáku i8. První čísla naznačovala, že se BMW trefilo do nálad zákazníků, po úvodním opojení však přišla ledová sprcha.
Na počátku letošního roku přišly informace o výrazném propadů registrací. Od té doby sice došlo k lehčímu růstu, neboť značka odhalila vylepšenou verzi modelu i3, který disponuje bateriemi o kapacitě 33 kWh (dosavadní provedení s 22 kWh však nadále zůstává v prodeji), o světoborných číslech však stále hovořit nelze - od debutu v závěru roku 2013 bylo totiž prodáno lehce přes 60 000 aut.
Ve srovnání s tím Tesla za stejnou dobu dokázala prodat 107 000 kusů dražšího Model S, i když pochopitelně nejde o srovnatelná auta. Kromě toho americká automobilka také rozšířila své portfolio o Model X a chystá i dostupnější Model 3. BMW ve srovnání s tím musí řešit odchod klíčových lidí. Z toho důvodu ostatně mělo vedení vynechat pařížský autosalon a řešit právě elektrickou budoucnost.
Od září přitom nebylo jasné, jakým směrem se BMW vydá. Nově však vychází najevo, že minimálně i3 bude pokračovat a dočká se druhé generace. Potvrdil to šéf projektu Heinrich Schwackhöfer, který s nástupcem „plně počítá. Dle něj navíc ve firmě „není důvod k sentimentu, že vůz selhal - to ani v nejmenším“.
Daná slova ale bereme spíše jako marketingové prohlášení, nikoliv realitu. BMW již od počátku doufalo v prodeje přesahující 100 tisíc kusů ročně. Tohoto čísla však značka dosáhla teprve nyní a souhrnně, přičemž k jeho pokoření bylo třeba nejen modelů i3 a i8, ale také celé řady dalších plug-in hybridů nabízených pod hlavičkou e-Performance.
Další mety by ale měly již padat rychleji, neboť značka po krátkodobém přešlapování na místě rozšiřuje nabídku. Již příští rok tak dorazí Mini Countryman PHEV, ten další pak můžeme očekávat BMW i8 Roadster. Kromě toho se chystají rovněž zcela nové i-modely. Není tedy divu, že si Schwackenhöfer není jist, kdy vlastně příští BMW i3 dorazí.
BMW i3 je sice pro automobilku jistým zklamáním, ta se však přesto svých elektrických plánů nevzdává
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 48 minutami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 4 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 17:25 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 17:13 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch