Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster se opozdí. Bude ale větší, kvalitnější a přesto dál levná
5.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové rumunské SUV má být v prodeji až v závěru příštího roku. Nabídne ale více než dnes a přitom chce zůstat s cenou prakticky tam, kde je dnes.
O nové generaci Dacie Duster se mluvilo hojně především v první polovině letošního roku. Na světlo světa se dostaly dokonce i první snímky interiéru, jenž naznačovaly nemalý pokrok v kabině. Zároveň přitom byly důvodem, proč odborná i laická veřejnost očekávala premiéru na právě probíhajícím autosalonu v Paříži. Jak ovšem víme, rumunská automobilka přivezla do francouzské metropole pouze omlazenou smečku Logan, Logan MCV, Sandero a Sandero Stepway.
Debut SUV se nám tak přesunul do příštího roku, přičemž jeden tábor spekulantů mluví již o březnové Ženevě. Druhý pak zmiňuje až zářijový Frankfurt, což je dost možná i reálnější varianta. Prodej druhé generace Dacie Duster by totiž měl odstartovat až někdy před Vánoci, pročež je mnohými trhy vůz titulován jako modelový rok 2018. Zpočátku přitom dostane logo Dacie, s emblémem Renaultu ovšem vyrukuje velmi záhy.
Řeč přitom dosud byla o základním pětimístném provedení, mimo to má ovšem nabídku rozšířit také sedmimístná varianta Grand Duster. Ta stoprocentně dorazí až v roce 2018, přičemž oproti menšímu sourozenci naroste hlavně v rámci rozvoru. Celková délka této verze by se pak měla natáhnout na 4,7 metru, tedy o nějakých 40 centimetrů oproti současnému provedení. Pětimístný model pak zamíří doprostřed.
V obou případech bude použita modulární platforma CMF aliance Renault-Nissan, přičemž ze stejného zdroje budou pocházet také pohonné jednotky. Mezi ty se zcela jistě zařadí přeplňovaná benzinová jedna-dvojka, poněkud sporný je však osud 1,5litrového dieselu. Opět se totiž na jednu stranu tvrdí, že zůstane a bude vylepšen, stejně jako kolují zvěsti o příchodu větší 1,6litrové jednotky, která by nabídla i vyšší výkon.
Na potvrzení toho či onoho názoru bude třeba vyčkat, nicméně volba mezi pohony 4x2 a 4x4 zachována bude. Zároveň lze ve všech případech počítat standardně s manuálem, za automat už vždy zaskočí dvouspojková skříň EDC jako potvrzení snah posunout Duster o něco výše.
V rámci mechaniky se nám zdroje v některých detailech rozchází, jiná situace ovšem panuje v interiéru. Tam lze již u pětimístného provedení očekávat díky větším venkovním rozměrům navýšení prostoru pro cestující, a to v oblasti hlavy i kolen. Provedení Grand Duster by navíc mělo dorazit s posuvnou prostřední řadou sedadel, byť i v takovém případě je ta třetí koncipována hlavně pro děti.
Kvalita plastů půjde nahoru, stejně tak lze počítat s širší standardní i doplňkovou výbavou. Do té se nastěhuje navigace či zpětná kamera, výraznou měrou má Dacia vsadit také na rozšíření bezpečnostních prvků. Dá se tedy očekávat, že dokoupit budete moci nejspíše i autonomní brzdy a monitoring jízdních pruhů, ostatně pravidla Euro NCAP po tom volají
I navzdory celkovému posunu by základní modely měly být nadále k mání za méně než 300 tisíc korun, vrcholné provedení Grand Duster s pohonem všech kol, automatickou klimatizací a další nadstandardní pak nemá v Evropě přelézt přes sumu 20 000 Eur (cca 540 tisíc korun).
Nová Dacia Grand Duster na posledních ilustracích...
...jen halí předchozí nápady do trochu jiných barev
...zatímco interiér byl odhalen špionážními fotografy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva