Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster odhalila veškerá data o technice, ukázala se na obří sadě fotek
24.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové rumunské SUV jsme mohli poprvé vidět už před pár měsíci, až nyní ale dala Dacia do placu veškeré technické údaje. A přidala i záplavu nových fotek.
O druhé generaci Dacie Duster jsme mluvili mnohokrát, představit jsme si dokonce mohli i verzi s logem Renaultu. Rumunská automobilka však dosud nedala k dispozici kompletní technická data, jež by odhalovala třeba jízdní dynamiku či spotřebu SUV. Dnes to všechno napravila.
Než se dostaneme k novým detailům, připomeňme, že novinka používá stejnou platformu jako dosud a nejzásadnější změnou mělo být posunutí čelního okna o 100 milimetrů kupředu a jeho napřímení. Díky tomuto zásahu má kabina působit prostorněji, automobilka toho také využila k přesunutí multimediálního systému. Jeho obrazovka je tak nyní o 74 milimetrů výše, čímž se posunula více do zorného pole řidiče. To by logicky mělo vést také k navýšení bezpečnosti. Mimo to je zvětšen rovněž i komfort v interiéru, neboť odhlučnění bylo navýšeno místy až o 50 procent, přední okna jsou pak o 0,35 milimetru tlustší.
Přesunout se můžeme k venkovním rozměrům, kde délka vlivem odlišně stylizované přídě a zádě narostla ze 4 315 na 4 341 milimetrů. Rozvor 2 674 mm zůstává v případě předokolky stejný (čtyřkolka je natažena na 2 676 mm), v rámci výšky ale vůz lehce poklesl z 1 695 na 1 693 mm (respektive na 1 682 mm u čtyřkolky). Odlišná je pak i šířka (1 804 namísto 1 821 milimetrů), světlá výška ovšem zůstává na 210 mm.
Nový design předního nárazníku pak nepatrně vylepšil čelní nájezdový úhel (30 versus 29,3 stupně), vzadu přišlo menšího zhoršení (34 versus 34,9 stupně). Stejně tak prošel změnou i objem zavazadlového prostoru, kde předokolce nově naměříme 478 litrů (místo 475) a čtyřkolce 467 (místo 408) ve standardním stavu, respektive až 1 623 litrů při složených sedadlech (zde jde o pokles z 1 636 litrů).
V rámci motorového prostoru je možné vybírat mezi dvěma benzinovými a jedním dieselovým motorem. V jeho případě jde o 1,5litrový čtyřválec naladěný na 90 či 110 koní. První z nich je k mání pouze se šestistupňovým manuálem a pohonem 4x2, stovku zvládne za 13,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 158 km/h. Spotřeba byla vypočítána na 4,4 l/100 km.
Se silnějším dieselem je již spojena širší nabídka, stran manuálu lze sáhnout také po šestistupňovém automatu. I zde je třeba se spokojit s předokolkou, jež stovku pokoří za 11,9 sekundy a průměrně si má říci o 4,5 l/100 km. O dvě deci litru paliva je žíznivější verze 4x4 doplněná manuálem, v jejímž případě akcelerace na stovku trvá 12,4 sekundy a maximálka činí 169 km/h.
Zamířit můžeme k benzínovým motorů, jež zastupuje 1,6litrový atmosférický čtyřválec a přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,2 l. První jednotka má výkon 115 koní, a to i v případě verze uzpůsobené spalování zemního plynu. V ryze benzinové variantě může být doplněna i systémem 4x4, kdy navíc šestistupňový manuál střídá pětistupňový. Stovka je na tachometru za 12,9 sekundy, spotřeba ale ještě oznámena nebyla.
S přeplňovanou jednotkou je spojeno 125 koní a šestistupňový manuál, vybírat lze mezi systémy 4x2 a 4x4. V závislosti na volbě se liší jízdní dynamika, stovka nastane za 10,4 sekundy, respektive za 11 s, nejvyšší rychlost 177 km/h, resp. 179 km/h, i spotřeba - 6,2 l/100 km versus 6,4 l/100 km. Dacia pro všechny verze udává i zrychlení na čtvrtmíli, předokolce s nejsilnějším motorem zabere 17,2 s.
Tím jsme probrali veškerá důležitá data, nyní již zbývá pouze vyčkat na oznámení českých cen. Zajímavý ale jistě bude i pohled do výčtu originálního příslušenství, jež by se mělo rozrůst o nášlapné boční prahy v designu podobném střešním ližinám. Příď a záď pak bude možné ozdobit ochranným trubkovým rámem, jenž dodá Dacii Duster daleko robustnější výraz.
Technické parametry Dacie Duster 2018 - benzinové verze
Technické parametry Dacie Duster 2018 - naftové verze
Venkovní rozměry Dacie Duster 2018
Nové fotografie Dacie Duster 2018
Nová videa s Dacií Duster 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před hodinou - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před 2 hodinami - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 4 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 5 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva