Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Dacia Duster dostala logo Renaultu, nabízí lepší motory i upravený interiér
15.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rumunské SUV si získalo popularitu prakticky po celém světě, ne všude ale znají značku Dacia. Těm mateřský Renault vůz nabídne se svým logem.
O druhé generaci Dacie Duster jsme se naposledy zmiňovali včera v souvislosti s prvními cenami. Ty se opětovně drží velmi nízko při zemi, možná i více, než se dalo očekávat. Tak či onak bude rumunské nadále prodáváno se čtyřmi maloobjemovými pohonnými jednotkami, ze kterých si někteří nebudou vybírat snadno. Zcela jiná situace bude ovšem panovat v Jižní Americe, kde se bude nový Duster - stejně jako na dalších místech světa, nevyjímaje třeba ani Rusko - prodávat s logem Renaultu.
Toto provedení si můžeme představit teprve nyní, tedy dva měsíce po debutu originálu. Vůči němu se Renault Duster liší odlišnou přední maskou, v jejímž středu trůní emblém francouzské značky. Jelikož zasahuje i do kapoty motoru, muselo dojít k jejímu přeprofilování, stejně tak se měnil i čelní nárazník. Ve zbytku už jsou obě verze stejné, vzadu se objevilo jen jiné logo, tvary zůstaly nedotčeny.
Uvnitř je změn rovněž jen pár, přičemž ta zásadní se týká nových výdechů klimatizace. Namísto tří otvorů se ve středu palubní desky objevují pouze dva podlouhlé. Povšimnout si můžeme rovněž volantu, který byl nejspíše převzat od Nissanu, v případě Renaultu Duster je přitom možné počítat s výškovým (o 40 mm) i podélným (o 60 mm) nastavením.
Stran toho automobilka zmiňuje, že oproti první generaci došlo k přepracování sedadel, jež mají nový rám a hustější pěnovou výplň pro zlepšení opory boků. Také mají o 20 mm prodloužený sedák, vše završuje selekce nového čalounění, v jehož případě je vrcholem titanově nebo béžově zbarvená kůže. Speciální pozornost pak byla věnována zlepšení odhlučnění.
Přesunout se můžeme k mechanice, kde se objevují ty největší rozdíly oproti evropské verzi. Renault Duster je v základu osazen 1,6litrovým benzinovým motorem SCe se 115 koňmi, lze k němu mít pohon předních či všech čtyř kol, stejně jako manuální převodovku či automatem CVT. Ten je ovšem určen jen pro variantu 4x2.
Vrchol benzinové řady je ovšem spojen s atmosférickým dvoulitrem o výkonu 145 koní, který v evropské nabídce Dacie budete hledat marně. Jeho výkon pak na všechna čtyři kola přenáší výlučně automatická převodovka. Nechybí ani diesel, který může být naladěn na 85, 90 či 110 koní. Pro slabší verze je určen jen pohon předních kol a manuál, vrchol ale může dostat i 4x4 či automat EDC - ovšem jen jako předokolka.
Součástí výbavy je v Jižní Americe i kompas a asistenty pro kontrolované sjezdy svahů a rozjezdů do kopce. Takto vybavený Renault Duster nezůstane jen v Jižní Americe, ale posléze zamíří také do Asie, zmiňovaného Ruska či na Ukrajinu.










S logem Renaultu páruje Duster mnohem širší nabídku motorizací, jenž vrcholí atmosférickým benzinovým dvoulitrem o výkonu 145 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 7 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před hodinouMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 2 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 4 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva