Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Corvette ohromuje i při prvních jízdách, nikdo o ní ale nesmí mluvit
3.10.2019 | Petr Prokopec
O hodně svéráznou situaci se zasadila sama automobilka. Horkou novinku půjčila prvním novinářům a dovolila jim zveřejnit videa, na jakákoli hodnocení ale uvalila embargo. A tak všichni mlčí.
Budeme se opakovat, ale i dnes je třeba zmínit, že Chevrolet stvořil nemalý zázrak. Osmá generace Corvette nabízí opravdu hodně muziky za velmi málo peněz. Osmiválcový supersport s takřka pěti stovkami koní v přepočtu startuje na 1,42 milionu korun, přičemž umožní překročit magickou třístovku. Současně nabízí veškerý nezbytný komfort v podobě duální klimatizace, digitálního přístrojového štítu či třeba koženého čalounění. A také automat, jakkoliv ten možná řada lidí bude považovat spíše za negativum.
Ať už je ale váš názor na jedinou nabízenou převodovku jakýkoliv, skutečností zůstává, že Corvette C8 je vozem, ze kterého se na zadek posadil celý svět. I renomovaná konkurence z Německa, Itálie či Velké Británie nechápe, jak se Američanům povedlo něco takového stvořit. Zvláště když je u toho navíc atmosférická pohonná jednotka velkého objemu, tedy motor, který z trhu mizí rychleji než světlo z oblohy po západu slunce.
Až dosud jsme měli k dispozici pouze materiály pocházející od Chevroletu, americká automobilka ale nyní pustila za volant první lidi, kteří s ní nemají nic společného a hned mohli zveřejnit svá videa. To zní jako šance dozvědět se o autu něco konkrétního, nic takového ale nečekejte - všichni vyvolení musí dodržovat zvláštní embargo na vlastní hodnocení čehokoli, které bude trvat až do 16. října. O autě tedy nikdo nesmí mluvit, a tak o něm ani nemluví.
I ona videa ale naznačují, jak si Corvette C8 v praxi povede. Jason Cammisa, který se proslavil u Motor Trendu a dnes pracuje na volné noze, zveřejnil video ukazující akceleraci z pohledu řidiče. Ta se na první pohled zdá pomalejší než by měla být, neboť sprint na stovku se odehraje za nějaké čtyři sekundy.
Ani to není žádný ostudný čas, nicméně Chevrolet uvádí mnohem kratší. Cammisa však naznačuje, že Corvette C8 by jí mohla zvládat - k testu totiž došlo v nadmořské výšce přes jeden kilometr, k rozjezdu nebyl použit Launch Control, převodovka byla v normálním režimu Tour a samotná silnice vedla do kopce a na palubě byli dva lidé. Proč Cammisa nezvolil lepší podmínky a lepší nastavení, netušíme, ale možná automobilka uvalila embargo i na takové věci.
Lepší prezentace, byť opět beze slov, se americké kupé dočkalo při jízdě po okruhu Thunderhill Raceway Park, kam zamířilo v rámci volby Sportovního auta roku magazínu Road & Track. Ani Mattu Farahovi, který se proslavil pro změnu v americkém Top Gearu, nebylo dovoleno auto okomentovat, to nám však ve výsledku vadit nemusí. Místo toho si totiž můžeme bez jakéhokoliv přerušování vychutnat jekot osmiválcového motoru, který ale již nezní jako typická americká jednotka, nýbrž spíše jako vysokootáčková italská. Patrná je i lehkost vozu při proplétání se šikanami, snadná ovladatelnost nebo rychlé reakce převodovky, zejména pak při řazení dolů.
Jak se tedy zdá, Corvette C8 dokáže ohromit nejen na papíře, ale také v reálném světě. Jsme tedy opravdu zvědavi, jaké recenze zaplaví internet za dva týdny. Dá se ale předpokládat, že u toho nebude nic jiného než nadšení. I kdyby totiž vůz zvládal stovku až za čtyři sekundy a na okruhu se nechoval dokonale, stále půjde při ceně 1,42 milionu korun o něco neskutečného, co v žádném jiného showroomu neseženete.


Na recenze Corvette C8 je zatím uvaleno embargo, vychutnat si tak můžeme pouze nekomentovanou akceleraci...
Zdroje: Jason Cammisa@Instagram, The Smoing Tire@Youtube
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva