Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Corvette je skutečně Ferrari pro chudší, levné je ji i prodávat a servisovat
9.8.2019 | Petr Prokopec
Více revoluce, než se zdá, se skrývá v nové generaci Chevroletu Corvette. Při své ceně nabízí neuvěřitelně mnoho za neuvěřitelně málo a drahým špásem nebude ani pro ty, kteří ji chtějí prodávat a servisovat.
Od představení nové Corvette žasneme nad tím, co všechno dokáže nabídnout za neskutečně nízkou cenu. Pravda, očekávaná startovní cifra pod 1,38 milionu Kč za základní provedení není nominálně nízká, když si ale uvědomíme, že skrývá supersport s výkonem okolo 500 koní, stovkou pod 3 s, maximálkou přes 300 km/h, velmi slušnou základní výbavou a řadou chytrých řešení, je to skoro zázrak. A vlastně není divu, že auto je téměř vyprodané ještě před pořádným začátkem výroby.
V souvislosti s tím ale vyvstala otázka, zda auto nebude levné jen na pořízení a automobilka se pak „nezahojí” na prodejní a servisní péči. Stačilo by nakonec, aby po dealerech chtěla vysoké investice do vybavení showroomů a servisů, které by pak logicky musely být přeneseny na zákazníky. Např. v momentě, kdy BMW začalo prodávat své modely divize „i”, donutilo dealery investovat více jak 1 milion Kč do vybavení showroomů zlomkové reálné ceny a ani jim nedávalo na výběr. V případě Corvette je ale i v této rovině vše pozoruhodně „lidové”.
Koncern General Motors totiž potvrdil, že novou inkarnaci americké legendy znovu neseženete v každém showroomu značky, ale pouze v takovém, který o to bude stát a splní určité podmínky - související investice tak budou dobrovolné. Tyto podmínky podle zástupce GM pro tisk Chrise Bonelliho platí již po několik dekád a není důvod je měnit jen kvůli příchodu jinak pojaté nové generace. Případní zájemci o možnost prodávat Corvette tak musí projít online školícími kurzy zaměřenými na techniku, stejně jako tréninkem přímo na okruhu.
Splnění těchto podmínek je však náročné spíše po stránce časové a personální nežli té finanční. Na seznamu zaměstnanců totiž musí držet minimálně jednoho člověka, jenž se na prodej Corvette specializuje. Mimo to musí nakoupit veškeré servisní vybavení, ani to ale není drahý špás. Jeho cena se má pohybovat pod 20 tisíci dolary (cca 460 tisíc Kč), ovšem jen v případě, že dealer dosud Corvette neprodával. Pokud ano, což je typická situace, bude investovat daleko méně.
Přesné částky sice nezazněly, nicméně školení ve Spring Mountain Corvette Driving School by mělo vyjít na 3 500 USD (80 tisíc Kč), dodatečné vybavení oproti dosavadním generacím pak má vycházet jen na 1 500 USD (34 tisíc Kč). Skutečně tedy jde o zanedbatelné náklady uvážíme-li, že nová Vette má parametry nedávných Ferrari. Je to skutečně revoluční stroj svého druhu, konstrukce a dynamika supersportů masám ještě nikdy nebyla tak blízko.














































Aby dealer mohl prodávat a servisovat novou Corvette C8, musí jeho zaměstnanci projít školením i tréninkem na okruhu a zároveň investovat do servisního vybavení. Celá tato legrace je však překvapivě levnou záležitostí
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Ať se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 4 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:49 - Stepan
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle