Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Corvette dostala trik, díky němuž lze i s automatem túrovat na křižovatce
19.7.2019 | Petr Prokopec
Pokud máte zajímavější vůz s automatem, znáte to. Okolí vás zasype pohledy prahnoucími po zvuku vašeho auta, ale túrovat na místě je složité. Nová Corvette má rychlé řešení.
Osmá generace Chevroletu Corvette je venku, uzavřít tak můžeme jednu dlouhou kapitolu v historii slavného amerického sporťáku. Až dosud byl tento model spojen s motorem vpředu, který často s pohonem zadních kol propojovala manuální převodovka. Nově se však pohonná jednotka nastěhovala doprostřed, přičemž sice i nadále roztáčí zadní nápravu, ovšem zatím jen přes dvouspojkový automat. Již základní provedení se zhruba 500 koňmi ale díky tomu zvládá sprint na stovku za méně než tři sekundy, což jsou při ceně auta pod 1,36 milionu Kč zázračné parametry.
Jízdní dynamikou tedy novinka rozhodně nezarmoutí, o poznání horší by to ale mohlo být při stání na místě. S automatickými převodovkami je totiž sice spojeno rychlejší řazení, stejně tak je ovšem třeba počítat s mnoha omezeními. Výrobci totiž kupříkladu u neutrálu redukují míru dostupných otáček a když s k tomu přidáte, že s automatem v režimu D už nejde na místě vytáčet motor vůbec, jedna z typických slastí se vytrácí. Rázem není moc dobře možné, abyste na místě prošlápli plynový pedál a naznačili ostatním, s čím mají tu čest.
Právě tento, přiznejme trochu dětinský problém se u Chevroletu rozhodli vyřešit. Pokud tedy v nové Corvette budete postávat před semaforech a přítomní chodci vás vyzvou k túrování, stačí jen, abyste současně zatáhli za obě dvě pádla pod volantem. Motor se v té chvíli automaticky přepne do režimu netrálu a nebude omezovat maximum otáček. Mluvčí koncernu GM Kevin Kelly tedy uvedl, že oficiálním smyslem je snazší přepnutí na neutrál třeba při jízdě z kopce, současně ale dodal, že tato funkce umožní majitelům „vytáčení motoru, pokud jsou o to požádání kolemjdoucími“.
Za takovou možnost je třeba Chevrolet více než obdivovat, neboť americká automobilka kráčí proti zelenému aktivistickému smýšlení. To si vyžádalo třeba příchod systému start-stop, který na semaforech pohonnou jednotku vypíná kvůli úspoře paliva. Realita sice není ani zdaleka tak růžová, jak zastánci této technologie tvrdí, nicméně řada lidí si na ni již zvykla a nevypíná ji. Často se tedy na semaforech stává, že náhle zhasne několik motorů najednou.
V případě nové Corvette ale na něco takového můžete zapomenout, tedy minimálně ve Spojených státech. Jde ale o globální auto, poprvé bude dokonce i s volantem vpravo, takže na Evropu jistě dojde také.
Na specifikace vozu pro starý kontinent si musíme ještě počkat, momentálně tak jen ztratíme pár slov o otevřené verzi. Ta byla odhalena rovněž, i když jen jako obrázek předprodukčního prototypu. Chevrolet přitom uvedl, že sériové provedení se může ještě změnit, s výraznějšími zásahy do vyobrazeného vzhledu ale již nepočítáme. Až příliš vysoce působící záď, která dostala dva výrazné „rohy“, je tak jistotou. Stejně jako kupé bude i kabriolet poháněn 6,2litrovým osmiválcem LT, který produkuje 497 koní v základu či 502 u příplatkového paketu Z51 Performance Package. Automat pak dorazí v jeho případě rovněž, očekávat lze tedy i zachování oné „vytáčecí funkce“.
Dodejme jen, že Corvette není první, která na neutrál tímto způsobem přepíná. Stejný způsob dříve používal E-gear od Lamborghini a pokud si správně vzpomínáme, tak i některé Mercedesy. U žádného z těchto aut ale nebyla tato funkce vytvářena s myšlenkou na možnost túrování na místě.
Majitelé Chevroletu Corvette C8 budou moci zaplavovat okolí zvukem osmiválce i přes příchod automatické převodovky
Se stejnou funkcí nejspíše bude spojen i kabriolet, který byl oficiálně odhalen zatím jen ve formě předprodukčního prototypu
Zdroj: Motor Authority
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis