Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová čínská Octavia Combi vypadá jako z Hvězdných válek, s cenou od 300 tisíc Kč to bude hit
6.2.2024 | Petr Miler
Tohle auto má zřejmě všechno, co je potřeba pro úspěch na dnešním trhu. Je ještě větší než Škoda Octavia IV, je praktické, má zajímavý design, moderní kabinu a techniku, která mu bez potíží dovolí prosadit se i v Evropě. A navíc stojí polovinu ceny skutečné Octavie, co víc si přát?
Škoda přišla v Číně prakticky o všechno, to už si dnes můžeme říci bez vytáček. Za loňský rok prodala v zemi pouhých 15 230 aut, což je o dalších 22,6 procenta méně než v beztak nejhorším roce 2022. A je to tak málo, že české prodeje značky za 2 měsíce její celoroční čínský odbyt snadno překonají. Uvážíme-li, že pro škodovku byla Čína daleko největším trhem světa, na kterém ještě nedávno prodávala přes 350 tisíc aut za rok, tedy skoro třetinu své celkové produkce, je to obrovský sešup.
Důvody nejsou žádné mystérium, česká automobilka prostě přestala být konkurenceschopná. Její auta za výhodné vozy v poměru výkonu a ceny možná ještě pár lidí považuje v Evropě, v Číně jsou to předražené stroje nezajímavé značky. O vítr z plachet přišla hlavně Octavia, která bývala za velkou zdí českým bestsellerem. Čím je dnes? Když vám řekneme, že si ji loni vybralo jen 1 781 Číňanů a je nejhůř prodávaným modelem značky, tu správnou odpověď asi najdete sami.
Co Octavii v srdcích Číňanů nahradilo? Řada domácích modelů, které jsou někdy sedany, častěji ale - tak jako v případě Octavie - liftbacky. Anebo také kombíky, což je na Říši středu obzvlášť neobvyklá koncepce. Byl to trh prodloužených sedanů, dnes je to spíš trh velkých SUV, přesto se domácí automobilky čas od času rozhodnout šlápnout do toho také s kombíkem. A ten nejnovější od Wulingu, automobilky provázané s koncernem GM, vypadá znovu zajímavě.
Říká si Xingguang alias Starlight, česky přesněji řekněme Hvězdný paprsek. Pokud je vám toto jméno povědomé, vězte, že sedan stejného jména se představil už loni a na přelomu listopadu a prosince se dostal do prodeje. Jak moc úspěšný je, zatím nevíme, Wuling ale nemíní čekat na odpověď. Do nabídky tak rychle přidává verzi kombi, která vlastně ctí jméno auta.
Svým designovým pojetím s uzoučkými světly, vlastně jen světelnými pruhy vpředu i vzadu, vypadá velmi futuristicky, zejména jeho příď by zapadla do obsazení Hvězdných válek. Základní tvary jsou ale relativně přízemní, je to takové lifestylové kombi po vzoru Audi. Interiér je pak méně nápaditý, avšak pořád moderní.
Po stránce techniky je auto ušité tak, aby se dalo prodávat prakticky kdekoli (Evropu nevyjímaje), a zároveň neodrazovalo klientelu. Pohání jej tedy hybridní jednotka sestávající ze spalovacího motoru 1,5 bez turba a elektromotoru, což asi nikoho neuchvátí, ale asi též málokoho odradí. Maximální výkon 130 kW (177 koní) a točivý moment až 320 Nm jsou obstojné hodnoty, stejně jako spotřeba pod 4 litry při vybitém akumulátoru o kapacitě 9,5 kWh. Ten tedy jde i nabít, ale výkonem nanejvýš 3,3 kW, tedy v podstatě doma ze zásuvky, to pak nabíjení trvá 3,5 hodiny.
Znovu nic ohromujícího, ale přijít někdo s něčím takovým (bavíme se o velkém autě s rozměry 4 835 x 1 860 x 1 515 mm, to je i ona Octavia vedle něj malá) v Evropě, stojí to milion. V Číně? Sedan se i se spoustou výbavy prodává od 88 800 CNY (asi 288 tisíc Kč), kombík má stát od zatím nepotvrzených 93 800 CNY (cca 303 tisíc Kč). Vážně byste vedle takové nabídky dali přednost Octavii pomalu s ničím od 620 tisíc Kč? Takhle vypadá prohra v konkurenčním boji, víc za tím není. Wuling aktuálně plánuje prodat toto auto v 70 tisících exemplářích ročně, to by byl na čínské poměry podobných aut hit. Srovnejte si to s loňskou bilancí Octavie...
Vypadá odvážně, jmenuje se zvláštně a ne vším uchvátí. Ale tak velký moderní a vybavený kombík se slušnou technikou od nějakých 300 tisíc Kč? Čechovi to v roce 2024 nutně musí znít jako sen. Foto: Wuling
Zdroj: Wuling
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 11 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Startovni listina Moto E 2025 17:18
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 12:33
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
Nejnovější články
- Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
před 3 hodinami - Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
před 4 hodinami - Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
před 6 hodinami - Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
před 7 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva