Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton: německý nezmar prý komfortem překoná Mercedes třídy S
8.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zřejmě nesmrtelný Phaeton přijde i ve své druhé generaci. Krále segmentu za chce porazit na jeho vlastním hřišti s pomocí kamer a senzorů.
Existuje jedna oblast, ve které drží Mercedes-Benz absolutní prim, a tou je komfort cestujících. Patrné to bylo hlavně v rámci minulých generaci třídy S, také novinka se ale mezi sobě blízkými vozy jeví v tomto směru o něco dále. A to je řeč pouze o standardním provedení, nikoliv o verzi Maybach, která má být dle slov svých tvůrců „nejtišším sedanem světa“. Pokud tedy patříte mezi společenskou smetánku a zároveň netoužíte třeba po britské limuzíně Rolls-Royce Phantom, pak víceméně nemáte jinou možnost, jak pohodlněji svézt své pozadí.
Na sklonku roku 2016 nebo na počátku toho následujícího by se ale výše zmíněný fakt měl změnit. V té době má dorazit nový Volkswagen Phaeton, který je ve své první generaci jasným propadákem a automobilka už není s to ani udržovat v chodu jeho konfigurátor. Právě tento vůz chce ale v druhé generaci třícípou hvězdu porazit komfortem na palubě.
Dopomoci mu k tomu mají kamery a senzory, jež detekují nerovnosti vozovky a přizpůsobují tomu podvozek. Obdobným systémem je sice vybavena také třída S, Phaeton by však měl dané funkce nabídnout i za snížené viditelnosti a v noci. Výsledkem by měla být nejkomfortnější limuzína vyšší třídy vůbec.
Kromě toho bude novinka Volkswagenu vybavena systémem autonomního řízení, který představí příští generace Audi A8. Počítat tedy můžeme se samovolnou jízdou do rychlostí 60 km/h, kromě samotného pohybu by ovšem Phaeton měl zvládnout i předjížděcí manévry. Tento fakt však zatím nebyl oficiálně potvrzen.
Na přelom let 2016 a 2017 jsme tedy vskutku zvědavi, přeci jen daná prohlášení se rozhodně u země nedrží. Zajímavé pak bude, jak na výzvu odpoví třícípá hvězda. Ta by totiž někdy ve stejné době mohla představit facelift třídy S, který si jistě nepohraje jen se vzhledem...


Nový Volkswagen Phaeton má být komfortnější než Mercedes-Benz třídy S, což není zrovna nemalý cíl
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 10 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva