Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Phaeton: německý nezmar prý komfortem překoná Mercedes třídy S
8.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zřejmě nesmrtelný Phaeton přijde i ve své druhé generaci. Krále segmentu za chce porazit na jeho vlastním hřišti s pomocí kamer a senzorů.
Existuje jedna oblast, ve které drží Mercedes-Benz absolutní prim, a tou je komfort cestujících. Patrné to bylo hlavně v rámci minulých generaci třídy S, také novinka se ale mezi sobě blízkými vozy jeví v tomto směru o něco dále. A to je řeč pouze o standardním provedení, nikoliv o verzi Maybach, která má být dle slov svých tvůrců „nejtišším sedanem světa“. Pokud tedy patříte mezi společenskou smetánku a zároveň netoužíte třeba po britské limuzíně Rolls-Royce Phantom, pak víceméně nemáte jinou možnost, jak pohodlněji svézt své pozadí.
Na sklonku roku 2016 nebo na počátku toho následujícího by se ale výše zmíněný fakt měl změnit. V té době má dorazit nový Volkswagen Phaeton, který je ve své první generaci jasným propadákem a automobilka už není s to ani udržovat v chodu jeho konfigurátor. Právě tento vůz chce ale v druhé generaci třícípou hvězdu porazit komfortem na palubě.
Dopomoci mu k tomu mají kamery a senzory, jež detekují nerovnosti vozovky a přizpůsobují tomu podvozek. Obdobným systémem je sice vybavena také třída S, Phaeton by však měl dané funkce nabídnout i za snížené viditelnosti a v noci. Výsledkem by měla být nejkomfortnější limuzína vyšší třídy vůbec.
Kromě toho bude novinka Volkswagenu vybavena systémem autonomního řízení, který představí příští generace Audi A8. Počítat tedy můžeme se samovolnou jízdou do rychlostí 60 km/h, kromě samotného pohybu by ovšem Phaeton měl zvládnout i předjížděcí manévry. Tento fakt však zatím nebyl oficiálně potvrzen.
Na přelom let 2016 a 2017 jsme tedy vskutku zvědavi, přeci jen daná prohlášení se rozhodně u země nedrží. Zajímavé pak bude, jak na výzvu odpoví třícípá hvězda. Ta by totiž někdy ve stejné době mohla představit facelift třídy S, který si jistě nepohraje jen se vzhledem...


Nový Volkswagen Phaeton má být komfortnější než Mercedes-Benz třídy S, což není zrovna nemalý cíl
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 6 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka v dodnes zánovním stavu, o tomhle jsme snili po pádu komunismu
24.3.2025Přepište dějiny. Nové Alfy Romeo nakonec dostanou i motor V6, třebaže původně měly být do roka jen elektrické
24.3.2025Němečtí vědci varují vedení země před elektrifikací všeho, přináší i problém, který dosud všichni ignorovali
24.3.2025Jeremy Clarkson se vysmál Tesle kvůli jejím současným problémům. Ještě víc se ale směje těm, kteří její auta kupovali a už nekupují
24.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 16:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch