Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
„Normální” levná auta ještě nevymřela, Suzuki začalo prodávat nový Swift jen nepatrně dráž než ten dosavadní
11.1.2024 | Petr Prokopec
Od první chvíle se zdál být nadějí na zachování aspoň dosavadních pořádků. A přes inovovaný vzhled i zcela nový pohon podle všeho nezklame. České ceny zatím neznáme, nový „svišť” by u nás ale mohl startovat jen o 5 tisíc dráž než jeho aktuální provedení.
Na sklonku loňského roku představilo Suzuki čtvrtou generaci svého nadmíru populárního Swiftu. Změny jsou ve srovnání s předchůdcem hlavně kosmetické, vůz totiž i nadále používá platformu Heartect. Neliší se tedy ani rozvor 2 450 milimetrů, v případě dalších rozměrů tu ale již jisté nuance jsou. Japonská automobilka totiž vyrukovala s karoserií, jejíž aerodynamický koeficient se zlepšil o 4,6 procenta. Zajímavé přitom je, že dosaženo toho bylo přes návrat viditelných klik zadních dveří, u předchůdce totiž byly součástí okenního rámu.
Japonci si nicméně nepohráli jen se vzhledem, zlepšen měl být také jízdní komfort, ovladatelnost a odhlučnění kabiny. Ta dále profituje z palubní desky inspirované modelem SX4 S-Cross, stejně jako z přepracovaných dveřních panelů či většího 9palcového displeje multimédií. Po stránce motorické pak minimálně v prvé fázi bude v Evropě k dispozici pouze jediné ústrojí, a sice 1,2litrový tříválec doplněný o mild-hybridní techniku. Na japonském trhu však bude možné pořídit tuto jednotku i v čistě spalovací verzi.
Nový motor produkuje 83 koní, stejně jako 1,2litrový čtyřválec používaný třetí generací. Díky vyšší formě elektrifikace tu ovšem máme navíc ještě 3,1 koně dodávaného 12voltovým mild-hybridním systémem, jenž zároveň 108 Nm točivého momentu spalovacího ústrojí obohacuje o dalších 60 Nm. Pokud motor bude spárován s pětistupňovým manuálem, lze očekávat zrychlení na stovku za 12,5 sekundy a maximálku 165 km/h. Není to sice nic moc, na příměstské auto to ale neurazí. A za jeho cenu to může i nadchnout.
Suzuki odhalilo ceny vozu pro nizozemský trh, kde nový Swift startuje na 21 695 Eurech (cca 533 tisíc Kč). Za takovou částku by u nás byl neprodejný, nizozemské ceny jsou ale dány hlavně tamním krutým zdaněním spalovacích aut. Spíše než samotná suma je pro nás tedy podstatný nárůst oproti stávajícímu provedení, který v Nizozemsku činí jen 200 Eur, tedy necelých 5 tisíc Kč.
U nás byla třetí generace k mání od 369 900 Kč, v případě stejného nárůstu jako v zemi tulipánů by tak bylo možné počítat s nějakými 375 tisíci korunami startovní ceny. Půjde tedy i nadále o jedno z nejlevnějších nových aut na trhu. A zároveň o jediné ve své kategorii, jenž bude možné osadit pohonem všech kol. I se systémem AllGrip by přitom Swift měl startovat pod 450 000 Kč, což platí ostatně i ve chvíli, kdy standardní manuál vyměníte za automatickou převodovku CVT.
Zdá se tedy, že „normální” levná auta ještě nevymřela, jakkoli tak levná jako dříve už asi nebudou. Swift by tak mohl pokračovat v úspěších, které první novodobá generace odstartovala v roce 2004. Od té doby se Swift rozšířil do 169 zemí světa, přičemž jeho největším trhem je Indie. Tam končí pomalu každé třetí vyrobené auto, celkově produkce v říjnu loňského roku dosáhla již 9 milionů exemplářů. A protože konkurence se v podstatě vybila sama, může si novinka vést i lépe než dosud.
















Nový Swift je na nizozemském trhu jen o necelých pět tisíc korun dražší než třetí generace. Pokud podobný rozdíl bude platit i u nás, lze počítat se startem na 375 000 Kč. A to zní velmi zajímavě, půjde nadále o jedno z nejlevnějších nových aut v zemi, které přitom nic nepozbylo ze své praktické využitelnosti. Foto: Suzuki
Zdroj: Suzuki
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před hodinou Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Termas de Rio Hondo včera 16:00
- Marc Márquez v této podobě je svým kolegům z MotoGP na obtíž včera 10:00
- Termas de Rio Hondo: Časový plán GP Argentiny 12.3.2025
- Honda Vision 110 2025: v nových barvách 12.3.2025
- Testy WSBK a WSSP v Portimão 11.3.2025
Nejnovější články
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před hodinou Němci najeli 100 tisíc km s moderním Opelem a rozebrali ho na díly. Problémy ale našli spíš předtím než potom
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
včeraVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 07:32 - Brus
- Výběr autopojištění 03.14. 07:29 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB