Noční můra fanoušků BMW se zhmotňuje, nové BMW 4 už obří ledvinky neskrývá

Už opravdu nemůže být pochyb o tom, že novou generaci kupé řady 4, ostrou verzi M4 a údajně i spřízněnou M3 „ozdobí“ maska chladiče ve tvarů zubů bobra viditelných až z vesmíru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Noční můra fanoušků BMW se zhmotňuje, nové BMW 4 už obří ledvinky neskrývá

25.2.2020 | Petr Prokopec

Noční můra fanoušků BMW se zhmotňuje, nové BMW 4 už obří ledvinky neskrývá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už opravdu nemůže být pochyb o tom, že novou generaci kupé řady 4, ostrou verzi M4 a údajně i spřízněnou M3 „ozdobí“ maska chladiče ve tvarů zubů bobra viditelných až z vesmíru.

Pravidelně zmiňujeme, že vnímání design je vždy záležitostí osobního vkusu. Co se zkrátka líbí jednomu, nemusí se líbit druhému. Nicméně čas od času dojde k vzácné shodě, kdy je ten či onen objekt adorován téměř všemi. Stejně tak se ale občas stane, tomu či onomu dávají téměř všichni palec dolů. Dnes bude řeč o druhém případu, neboť na světě jsou nové záběry zachycující prototyp chystaného BMW řady 4. Z nich je jasně patrné, že novinka skutečně dostane bobří zuby, jak se obřím ledvinkám rychle začalo říkat.

Tento prvek vzbuzuje kontroverze již delší dobu, nicméně fanoušci mohli stále ještě poněkud doufat, že BMW jen klame tělem a nakonec pod tlakem jejich odporu své záměry změní. Nyní je však nad slunce jasné, že obří ledvinky skutečně dorazí do série. Značka chce přitom co nejvíce vyčnívat z davu, což se jí rozhodně podaří. Otázkou však je, zda kontroverzní čelní partie navýší prodeje. V Evropě tomu tak nejspíše nebude, konzervativněji založený kontinent totiž skutečně velikostí ledvinek není okouzlen. Ve Státech a Asii se však BMW s tímto nápadem může dařit.

Přes ony ledvinky je velmi těžké pochytit cokoliv jiného, nicméně se o to pokusíme. Zmínit tedy můžeme úzké světlomety, které jsou zjevně již sériové. Automobilka přitom doufá, že s jejich pomocí se jí povede vůz opticky maximálně rozšířit, neboť stylizace masky chladiče umocňuje spíše výšku. Navíc nemají a vlastně ani nemohou mít jedinou návaznost v zadních partiích, které jsou oblastí, na níž se koukat dá. Ostatně stejně jako na boky s pohlednou siluetou.

Neznamená to nicméně, že bychom ani k zádi neměli výtku. Jak se zdá, BMW zadní nárazník ozdobilo zcela nefunkčními výdechy. Mnichov tedy zjevně hodlá hrát na vizuální dramatičnost ve všech směrech, jakkoliv třeba diskrétní spoiler na víku zavazadelníku asi terčem kritiky nebude. Totéž lze zmínit o motorovém prostoru, zvláště u verze M4, jejíž přeplňovaný třílitrový šestiválec S58 by měl produkovat až 510 koní.

BMW počítá s tím, že výkon zamíří na všechna čtyři i pouze zadní kola, jeho přenos pak dostane na starosti především automat. Manuál sice je ve hře, ovšem jen s nižším výkonem. Na detaily je třeba vyčkat, což platí také o spřízněném M3. I sedan ostatně má dostat obří ledvinky, přičemž stejně jako kupé by měl debutovat asi za 12 měsíců. Základní řadu 4 nicméně máme očekávat již někdy v průběhu léta.


Noční můra fanoušků BMW se zhmotňuje, nové BMW 4 už obří ledvinky neskrývá - 1 - BMW 4 Coupe 2020 prototyp Wilcoblok 01Noční můra fanoušků BMW se zhmotňuje, nové BMW 4 už obří ledvinky neskrývá - 2 - BMW 4 Coupe 2020 prototyp Wilcoblok 02Noční můra fanoušků BMW se zhmotňuje, nové BMW 4 už obří ledvinky neskrývá - 3 - BMW 4 Coupe 2020 prototyp Wilcoblok 03Noční můra fanoušků BMW se zhmotňuje, nové BMW 4 už obří ledvinky neskrývá - 4 - BMW 4 Coupe 2020 prototyp Wilcoblok 04
Prototyp BMW řady 4 byl znovu nachytán, tentokráte dával své obří čelní ledvinky jaksepatří najevo

Zdroj: Wilcoblok@Instagram poprvé a podruhé

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.