Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissany IDx se prý dostanou do výroby, zaměří se opravdu na mladé
1.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonci v Tokiu ukázali zajímavé koncepty se zadním pohonem. Dobrou zprávou je, že se dostanou do výroby, tou horší je celkem nezajímavá technika.
Nedávno jsme vám ukázali koncepty dvoudveřových kupé od Nissanu, které jejich tvůrci vystavovali na tokijském výstavišti. Nyní se objevují první informace o tom, že by nemělo zůstat jen u vystavených exponátů a že by se tak měly tyto vozy dostat spolu s velkým množstvím možností individualizací do sériové výroby.
Šéfové Nissanu přiznávají, že už existuje plán na budoucí výrobu kompaktních kupátek, jaké navážou na nedávné koncepty IDx z Tokia. Tam byl k vidění jednak v podobě „lifestylově” orientovaného kusu Freeflow a sportovně laděného Nisma.
Nissan v souvislosti se sériovou výrobou zmiňuje maximálně tříprostorovou karoserii a skromné rozměry. Kasá se však také pohonem zadních kol, s nímž by se novinky zaměřily na mladší klientelu a zároveň mohly reprezentovat něco jako Subaru BRZ a sourozeneckou Toyotu GT-86. Jenomže tady pozor. Konkurencí s motory 1,2 či 1,5 a navíc s převodovkou CVT to asi tak úplně dobře nepůjde.
Zástupci Nissanu přiznali, že design konceptů sice může připomínat běžný Datsun 510, ale úmyslem to rozhodně nebylo. Nové vozy se mají stát lákadlem zejména pro mladé (pro děti digitálního věku) narozené po roce 1990. Přesně ty si značka pozvala do designového studia, aby je prý zapojila do procesu tvorby nových modelů.
Zároveň bylo dbáno na možnosti individualizací, tedy designových přizpůsobení konkrétním požadavků budoucího zákazníka. Sériové produkty se mají kromě toho vyznačovat vyznačovat i lehkou konstrukcí. Jenomže o přímé konkurenty (alespoň u jednoho z nich) Toyoty a Subaru rozhodně nepůjde. Jejich majitele Nissan považuje za starší než by chtěl pro sebe a nazvývá je jako vozy pro ty, na něž dopadla krize středního věku a chuť se ještě pobavit.
Nicméně rodina IDx kromě Freeflow sestává také z menšího a širšího Nisma se sportovnějším interiérem a výfuky s vývodem v bocích vozu. Sériová varianta Nismo by měla být poháněna tradičním benzinovým motorem 1,6 turbo, který známe třeba z modelu Juke. Pro řidiče by mohlo jít o mnohem zajímavější verzi, otázkou je zda bude alespoň ta pro ty náročnější minimálně uspokojivá. Zatím na to moc nesázíme.
Pro tuto chvíli zůstávají oba vozy stále jen koncepty, ale Nissan zvyšuje ochotu soutěžit na trhu neortodoxních výklenků (tržních nik) a jeho zjevné odhodlání zavděčit se mladé věkové skupině, která dává přednost sociálním sítím před automobily, je patrné. Podle našich odhadů by sériové kousky mohly přijít dříve než za čtyři roky.


























































Nissan produkční podobu modelů IDx zjevně nestaví na roveň Toyoty GT86 a Subaru BRZ, v hledáčku má hlaně zákazníky narozené po roce 1990, které mají raději sociální sítě než auta
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Francouzi, Číňané a Arabové otevřeli cestu, jak snadno dát existujícím elektromobilům zpátky spalovací motory
před 51 minutamiNejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před 2 hodinamiPorsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 3 hodinamiTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 09:32 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.18. 09:05 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 08:56 - řidičBOB
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom