Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan X-Trail 2017: facelift odhalen skrze americkou verzi jménem Rogue
12.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nepříliš staré SUV dostalo lehčí modernizaci vzhledu. Více novinek lze najít pod kapotou, kde je nově k mání 178 hybridních koní.
Poslední generace Nissanu X-Trail debutovala na frankfurtském autosalonu před třemi roky, což v případě japonských aut znamená čas na první větší modernizaci. Na tu nyní došlo, má to jeden háček - představen byl facelift modelu zvaného Rogue, tedy severoamerického X-Trailu, který se do prodeje dostal měsíce před tím evropským.
Americké prodeje vozu začaly v listopadu 2013, do Evropy X-Trail přišel až na jaře 2014. Dá se předpokládat, že obdobně bude Nissan přistupovat také k faceliftu, a tak se nyní s největší pravděpodobností díváme do křišťálové koule a z pojetí Nissanu Rogue 2017 můžeme věštit inovace pro evropský X-Trail.
Povšimnout si tak můžeme nových čelních světlometů či masky chladiče V-Motion, jež ho přibližuje k modelu Murano a dělá toto SUV širším než dosud. Mimo to pak dorazil ještě jiný nárazník s odlišnými mlhovkami. Vzadu se modernizace omezila pouze na světla ve tvaru bumerangu osazená diodami či víko zavazadelníku ovládané „kopancem“. Zmínit ovšem musíme ještě novinky týkající se boků. Zde najdeme odlišná 17-, 18- a 19palcová litá kola, mimo to si lze povšimnout také nových chromových dekorů. Paleta barev se rozrostla o tři odstíny, tím jsme však s exteriérem hotovi.
Přesunout se můžeme do kabiny, která dostala sportovnější volant a modifikovanou středovou konzoli. Změněna byla nabídka látkového i koženého čalounění a dekorů palubní desky. Američané si navíc mohou objednat nový příplatkový paket Platinum Reserve, který zahrnuje přírodní useň prošívanou diamantovým vzorem. Zda ale tento prvek dorazí do Evropy, se zatím neví.
Sázkou na jistotu ale bude rozšíření bezpečnostní výbavy, která aktuálně sestává z nového inteligentního tempomatu, aktivního monitoringu jízdních pruhů a přednárazovým systémem, jehož součástí je detekce chodců. Dále tu pak máme i detekci vozů ve slepém úhlu a varování přes srážkou s předměty vzadu, přičemž mnohé prvky jsou v zámoří standardem.
Největší novinkou je pak pro Američany příchod nového hybridního ústrojí, které počítá s benzinovým dvoulitrem o výkonu 143 koní a elektromotorem naladěným na 40 koní a 160 Nm točivého momentu. Celkově pak soustava produkuje 178 koní, přičemž dle vcelku reálné certifikace EPA má v kombinaci s pohonem předních kol jezdit za 6,9 l/100 km.
Mimo to je možné hybridní ústrojí spojit také s pohonem AWD, v takovém případě ovšem průměr narůstá na 7,1 litru na sto kilometrů. Kombinací spalovacího dvoulitru a elektromotoru je možné osadit pouze pětimístné varianty, a to kvůli paketu lithium-iontových baterií usazených pod zavazadelníkem.
Dále je pak možné v zámoří opětovně sáhnout po 2,5litrovém benzinovém motoru, jenž zůstal beze změn a nabídne výkon 172 koní. Tento agregát do Evropy stoprocentně nedorazí, k mání ostatně nebyl dosud. Nová hybridní jednotka by však na Starý kontinent přijít mohla, aby doplnila pouze dieselové ústrojí.
Zda ale tento krok bude realizován, to je nyní otázkou. Neznámé je ostatně i datum odhalení evropského faceliftu, i když už Paříž nutně nemusí být mimo hru. Spíše ovšem sázíme na březnovou Ženevu. V té době už Rogue bude dávno v amerických showroomech.
Nissan Rogue, nám známý jako X-Trail, se za Velkou louží dočkal faceliftu. Ten přinesl především nové hybridní ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 3 hodinami - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 4 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 6 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 7 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva